Lata 90. w stylowej odsłonie. Polska marka Monday Artwork na sezon wiosna-lato 2024 proponuje nam łatwe w noszeniu, idealne na upały szykowne zestawy dla zabieganych – garnitury z przeskalowanymi marynarkami, spódniczki czy szorty z topami, a także minimalistyczne sukienki.
Oglądając zdjęcia z najnowszej kampanii marki Monday Artwork, można odnieść wrażenie, że zostały zrobione przynajmniej dwie dekady temu i pochodzą z archiwalnego magazynu modowego. Jednak wszystko dzieje się tu i teraz – to ubrania wykonane z przyjemnych dla ciała tkanin, idealnie wpisujące się we współczesny komfortowy i zarazem szykowny minimalizm. – Podczas tworzenia kolekcji najmocniej inspirowały mnie lata 80. i 90. – przyznaje Luiza Kubis, twórczyni marki Monday Artwork. – To wpłynęło na klimat całej kolekcji. Nawet w kolorystyce można odnaleźć dużo odniesień do tamtych czasów, jak betonowy szary czy szaro-brązowy. Te kolory często widywałam, przeglądając zdjęcia ze stylizacjami mojej mamy z młodości.
Stylowy powrót do lat 90., czyli co znajdziemy w kolekcji Monday Artwork na sezon wiosna-lato 2024?
– Zależało mi na stworzeniu łatwych do noszenia zestawów na lato. Kompletów bluzki i spódnicy, garnituru lub lnianego topu zapinanego na guziczki z szortami. Dzięki temu nie musimy się za długo zastanawiać nad wyborem stylizacji – opowiada Luiza o idei, która przyświecała jej podczas pracy nad kolekcją Monday Artwork na sezon wiosna-lato 2024. – Ma być w nich wygodnie, kobieco i elegancko.
W wiosenno-letniej kolekcji Monday Artwork znajdziemy doskonałe garnitury. Jeden z mocno taliowaną marynarką i spódniczką mini, drugi trzyczęściowy ze spodniami, kamizelką oraz mocno oversize’ową marynarką, którą można nosić na dwa sposoby – z wiązaną paskiem lub zapiętą na guzik. Kolejny, bardziej letni komplet składa się z krótkich szortów i kamizelek – dopasowanej i oversize, które można nawet nosić jedną na drugą, jak podpowiada Luiza Kubis.
Każdy element zestawu można kupić osobno i dowolnie mieszać z innymi rzeczami, nosić na kilka różnych sposobów. Jednak według projektantki gotowe outfit będą świetnym rozwiązaniem dla zabieganych osób, które nie mają i nie chcą poświęcać zbyt wiele czasu temu, w co się ubrać, ale chcą wyglądać dobrze. I to niezależnie od wieku. – Uwielbiam to, że klientkami Monday Atwork są dziewczyny 20-, 30-letnie, a także ich mamy – podkreśla Luiza.
W nowej kolekcji nie mogło zabraknąć także basików, a wśród nich tym razem znalazły się t-shirt i bluza z kołnierzykiem polo (wpisujący się zdecydowanie w tennis core) oraz top na szerokich ramiączkach z grubej prążkowanej bawełny (dostępny w klasycznej bieli oraz w czerni z białą lamówką).
Który model z kolekcji najbliższy jest sercu założycielki Monday Artwork? – Ciężko wybrać mi jeden ulubiony model – przyznaje. – Najczęściej będę chodziła w sukience z łączonych materiałów – góra z obniżoną talią jest uszyta z elastycznego materiału, który wspaniale podkreśla talię i swoim krojem przypomina lata 80., a dół wykonany jest ze zwiewnej wiskozy. Nam obok stylowych garniturów, spodobała się także srebrna kurtka, która najprostszy strój szybko zamienia w prawdziwą kreację.
Nostalgiczna kampania Monday Artwork na sezon wiosna-lato 2024
– W sesji zdjęciowej również mocno inspirowaliśmy się latami 90. XX wieku. Zależało nam, aby kampania przywodziła na myśl stare zdjęcia z reklam Wranglera czy Pepsi. Łukasz Ziętek wykonał zdjęcia trzema różnymi aparatami. Oprócz lustrzanki, używaliśmy także analoga oraz vintage cyfrówki mojej mamy, której jakość nie zachwyca, ale dodaje niepowtarzalnego klimatu zdjęciom – zdradza Luiza Kubis kulisy kampanii zdjęciowej na sezon wiosna-lato 2024.
Premiera kolekcji będzie miała miejsce 13 maja o godzinie 20:00 na monday-artwork.com. Częścią tej kolekcji będzie również wyjątkowy limitowy drop garniturów dostępny w pop-upie w butiku Lui przy Mokotowskiej 33, który potrwa przez cały czerwiec.
Zdjęcia: Łukasz Ziętek
Modelka: Małgorzata Kluz / Model Plus
Makijaż: Rebeka Nowak
Stylizacje: Monday Artwork
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.