Pewnej nocy w niewyjaśnionych okolicznościach w amerykańskim miasteczku znika dwunastoletni Will Byers. Tak rozpoczyna się serial „Stranger Things” o przygodach młodych ludzi, którzy w najnowszym sezonie muszą zmierzyć się nie tylko z czyhającym na nich niebezpieczeństwem, ale także z wyzwaniami wkraczania w dorosłość. „Vogue Polska” przedstawia sesję „Pokonać mrok” inspirowaną serialem, w której moda z lat 80. łączy się z mroczną scenerią.
Gdy w 2016 roku serial braci Dufferów zadebiutował na platformie Netflix, krytycy jednogłośnie okrzyknęli produkcję przebojem. Opowiadająca o nadprzyrodzonych zjawiskach, które dochodzą do głosu w Hawkins w stanie Indiana, zabrała widzów w sentymentalną podróż do minionej dekady.
Najnowszy, trzeci sezon serialu rozpoczyna się w 1985 roku. Upalne lato dzieciaki spędzają nad lokalnym basenem, a także w nowo otwartym centrum handlowym. Grupa przyjaciół, których poznaliśmy trzy lata temu, powoli wkracza w dorosłość, a pierwsze miłości zaczynają komplikować wzajemne relacje. Ich codzienne problemy schodzą jednak na dalszy plan, gdy się okazuje, że niewyobrażalne zło czai się tuż za rogiem. Wspólna misja ponownie połączy przyjaciół.
W serialu oprócz aktorów, którzy na małym ekranie stworzyli niezwykle wyraziste postacie, na pierwszy plan po raz kolejny wysuwają się stylizacje. Oddające ducha lat 80. wpisują się w bieżące trendy, które mogliśmy podziwiać na światowych wybiegach takich domów mody, jak Marc Jacobs, Balmain czy Isabel Marant. To właśnie serial i moda posłużyły jako inspiracja do stworzenia sesji „Pokonać mrok”, którą dla „Vogue Polska” sfotografował Mateusz Stankiewicz. W swojej karierze współpracował już z Carą Delevingne, Maryną Linchuk, Karmen Pedaru, Freją Behą Erichsen czy Anją Rubik. Razem z nim, Karoliną Gruszecką, szefową stylistów „Vogue Polska”, a także scenografką Anną Szczęsną udaliśmy się za Warszawę, żeby na łonie natury uwiecznić grupę przyjaciół. Tak jak w serialu łączy ich nie tylko wspólna tajemnica, ale także poczucie misji. Nie spoczną, dopóki nie rozwiążą zagadki.
– W naszej sesji serial został potraktowany bardziej jako zjawisko, które miało ogromny wpływ na modę i powrót lat 80. i 90. na wybiegi – mówi Karolina Gruszecka. – Sama jestem pod ogromnym wrażeniem castingu, który przy sesjach jest moim konikiem. Skupiłam się więc na wyborze osób, które będą w stanie nie tylko pozować, ale również zagrać – dodaje szefowa stylistów „Vogue Polska”. – Naszym planem było zbudowanie odpowiedniego klimatu sesji, a nie aranżowanych sytuacji, i potraktowanie całości w bardziej reporterski sposób.
Fotografie miały za zadanie oddać m.in. lekkość, luz oraz pokazać nienadęte podejście do mody z jednoczesnym triumfalnym powrotem lat 80. – Jednej z modelek zmieniliśmy włosy, żeby pokazać androgeniczny motyw, który również pojawia się w serialu dzięki Eleven. Dziewczyny noszą męskie ubrania i odwrotnie – mówi Karolina Gruszecka. Na zdjęciach oglądamy więc kolorowe swetry o obszernych fasonach, za duże bluzy i T-shirty, kurtki w stylu bomber, a także modele ortalionowe, w których chodzili nasi rodzice. Dżins miesza się z koszulami w kratę, a na włosach obowiązkowo pojawia się scrunchie. Odważnym wzorom towarzyszą patchworki i lamparcie cętki, a szerokim spodniom – modele ze ściągaczami na kostkach. Plisowane spódnice w wersji mini i midi zestawione zostały z tenisówkami i luźnymi okryciami wierzchnimi, nawiązując do modnego w tym sezonie stylu rodem z amerykańskiej uczelni.
Dzieciaki uzbrojone w projekty takich marek jak Marni, Off-White, Tommy Hilfiger czy Levi’s idą na spotkanie mroku, by rozwikłać niedającą im spokoju tajemnicę.
Zdjęcia: Mateusz Stankiewicz / SAMESAME
Stylizacja: Karolina Gruszecka / VOGUE POLSKA
Scenografia: Anna Szczęsny / GIFTED
Produkcja: Bartosz Majkowski / VOGUE POLSKA
Włosy: Gor Duryan / SAMESAME
Makijaż: Kasia Biały / D’VISION MODEL MANAGEMENT
Casting: Karolina Gruszecka / VOGUE POLSKA
Modele: Daria Polunina / SYSTEMMGMT; Maja Matuszewska, Daniel Dębowski, Ihor Liubchenko, Alek Chyliński / AS MANAGEMENT
Asystent fotografa: Szymon Gosławski, Bartek Suchoń / DAYLIGHT STUDIO
Asystentka stylistki: Kasia Mioduska, Gabriela Ziober / VOGUE POLSKA
Asystentka scenografki: Gosia Moritz
Asystentka fryzjera: Magdalena Rzeszot
Rekwizyty: Michał Wróbel, Adrian Kaniak
Transport: Kamil Filipek, Kamil Jussak, Kuba Rok
Podziękowania dla DAYLIGHT STUDIO
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.