Kapsułowa kolekcja polskiej marki The Odder Side powstała na chwilę przed wybuchem wojny. Dziś jej kampania przechowuje wspomnienia o beztrosce. Dzięki takim zdjęciom pamiętamy, że lepsza przyszłość jest możliwa.
– Gdy projektowałyśmy wiosenno-letnią kolekcję, nawet nie śniła się nam rzeczywistość, którą mamy dzisiaj – mówią chórem założycielki marki The Odder Side Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz-Wacławek. Ostatnie wydarzenia w Ukrainie zweryfikowały ich plany. Dziewczyny zrezygnowały z wyjazdu do Stanów Zjednoczonych, gdzie po siedmiu latach działalności planowały zrobić największą dotychczas kampanię reklamową. Pracowały nad nią miesiącami, ale dzień przed wylotem wszystko odwołały. Cały budżet przeznaczony na sesję trafi na konto Polskiej Akcji Humanitarnej. Oprócz PAH, Justyna i Brygida wsparły też mamy. Na zbiórkę dla uchodźczyń organizowaną przez Bebe Concept przekazały 250 ubranek dziecięcych z kolekcji Baby i 150 sztuk basików Togo dla ich matek. To nie pierwszy raz, kiedy angażują się społecznie. Dobroczynność jest z nimi od początków działalności – wspierały m.in. WOŚP.
Pamiętają o potrzebujących i o środowisku. Działalność prowadzą zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Co sezon w ich kolekcjach coraz więcej certyfikowanych tkanin i włókien z recyklingu. W firmie zatrudniają głównie kobiety.
Kilka sezonów temu założycielkom The Odder Side udało się zupełnie wyeliminować plastik. Dziś wszystkie opakowania powstają z tektury, nowe metki z certyfikowanego papieru Munken ze Szwecji (nieszkodliwy dla środowiska nawet w rozkładzie). Brygida i Justyna myślą też o tym, co po zakupach – szyją ubrania ukochane, świetnej jakości, które przez lata pozostaną atrakcyjne i trwałe.
W tym sezonie po raz pierwszy powstała kapsułowa kolekcja Pre-spring. Przedsmak wiosny dają szerokie, lejące spodnie, które można nosić do kompletu body z tej samej tkaniny. – Te spodnie to mój faworyt. Na co dzień można zestawić je ze swetrem albo z wełnianą kurtką w stylu lat 80., a na wieczór z bluzką, która odsłania plecy – mówi Kacper Kujawa, stylista, na co dzień związany z „Vogue Polska”. Kacper na bestseller typuje też długą, czarną sukienkę z asymetrycznym dekoltem. W kolekcji pojawiają się także koszula w print stylizowany na vintage, malinowa sukienka z szerokimi rękawami i wiązaniem w talii, bluza z pomarańczowym szwem na wierzchu, oranżowy top ze stójką, rękawem i odkrytymi plecami.
Sesja pokazuje codzienne życie uchwyconej w biegu modelki. Niech te zdjęcia przypominają nam, że jeszcze wróci beztroska. Tymczasem apel o wybieranie marek lokalnych staje się coraz bardziej na czasie. Niech rosną w siłę i dają ludziom pracę.
Zdjęcia i kreacja: Alex Brunet & Olga Varova
Modelka: Souha Baylik
Stylizacja: Kacper Kujawa
Makijaż: Anna Słowińska
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.