Premierowo na Vogue.pl: They shoot dreamers, don’t they?
Jako pierwsi oglądamy wiosenno-letnią kolekcję polskiej marki Acephala dedykowaną marzycielom.
„Niekiedy tylko fantazja może ocalić nas od rzeczywistości, w której jesteśmy uwięzieni. Fantazjowanie bywa świadomą strategią na dotarcie do tego, co nieznane i nie powinno być stygmatyzowane jako dziecinna dezercja nieprzystosowanych”, piszą twórcy marki Acephala. Do zaprojektowania wzorów nowej kolekcji zapraszają czteroletniego synka, bo nikt nie potrafi lepiej eksperymentować i zanurzać się w swoim wewnętrznym świecie.
Tak powstało sześć modeli: wzorzysta oś kolekcji, czyli parka, sukienka na ramiączkach, minispódniczka, piżamowa koszula, drapowany top i kapelusz – „awangardowa hybryda kapelusza i peleryny – dodatek dla współczesnej superbohaterki”.
Kolekcję dopełniają gładkie, monochromatyczne ubrania – topy, spodnie, garnitury utrzymane w czerni, kremowej bieli, miętowej zieleni i seledynie.
Ubrania są lekko oversize’owe. Uwagę zwraca skomplikowana konstrukcja przy casualowych, wygodnym materiałach – miękki gorset wkomponowany w krój longsleeve’u czy luźne spodnie w kant z kieszeniami. Skojarzenie z późnymi latami 90. podsyca sesja w kolorowym świetle, z bliskimi, dynamicznymi kadrami i grą nieostrości.
Twórcy kolekcji i kampanii odwołują się do inspiracji ze świata sztuki, m.in. z Joan Mitchell i Willema De Kooninga, Jeffa Koonsa czy Olafura Eliassona.
Zdjęcia: Bartek Korzeniowski
Stylizacja: Radek Bagiński
Dyrekcja artystyczna: Wojciech Tubaja
Make-up i włosy: Olga Tomaszewicz
Modele: Ita Litwiniec/X-Management