Gorzka czekolada, wielki płaszcz, maksi do noszenia na biodrach – ulubione trendy z kolekcji na sezon jesień-zima 2022 poleca redaktorka mody „Vogue Polska” Kamila Wagner.
Kolor
Gorzka czekolada w połączeniu z odcieniami niebieskiego Wedgwood albo Ibiza Blue jak u Tibi i Stelli McCartney. Lubię też Radiant Red z palety Pantone. Ta chłodna, napigmentowana różem czerwień najlepiej prezentuje się na połyskujących tkaninach. Sprawia wrażenie zupełnie nierealnej. Idealnie sprzedaje ją Maryam Nassir Zadeh, która bury top z dzianiny i tiulowe, błękitno-szare spodnie owija czerwoną lakierowaną spódnicą w tym odcieniu.
Fason sezonu
Maksispódnica osunięta na biodrach do obcisłego longsleeve’u albo body z głębokim podkrojem. Idealne wypatrzyłam u Trussardi. Pasuje też do wyciętych z przodu w trójkąt spodni, np. od Supriya Lele czy Nensi Dojaki. Ten trend nawiązuje do ubioru historycznego, przyjął się nawet w kolekcjach haute couture. Podobny klimat ma żakiet Sacai z baskinką i elementami konstrukcji gorsetu.
Ulubiona sylwetka
Wielki, barczysty płaszcz do ziemi albo chociaż oversize’owy kożuch noszony na bieliznę. Look bez trudu do powtórzenia w lumpeksie.
Obiekty pożądania
Marzą mi się converse’y Balenciagi stylizowane na zniszczone migracją. Na szczęście moje niedługo będą wyglądały podobnie. Urzekły mnie też wodery Patou w zestawie z trykocikiem w stylu lat 60. albo wariacje na temat moonbootów od Loewe czy Louis Vuitton. Za fioletową spódnicę Bottegi Venety z koła z frędzlami pod spodem dałabym się pociąć. Pikowany kapturek z rękawami lub bez będę nosić nieco inaczej, niż oryginalnie proponuje Dsquared2, bo do marynarki.
Najciekawszy moment miesiąca mody?
Przewrót u Versace. Donatella staje się nieco mniej uważna na historyczne kody marki, zamiast tego obserwuje młode pokolenie i stara się rozumieć jego potrzeby. Dokąd ją to zaprowadzi? Nie wiadomo. Na razie zrobiło się bardziej streetwearowo. Poziom seksapilu bez zmian.
Nazwisko sezonu
Nensi Dojaka, która z laureatki nagrody LVMH w kilka miesięcy stała się supergwiazdą. Dziś wszyscy rozpoznają jej projekty, które wpływają na modę doświadczonych twórców i ofertę wielkich sieci handlowych.
Najciekawszy debiut
Valentino Pink! Marki niezwykle rzadko podejmują podobne decyzje. Zmiana koloru, z którym utożsamia się brand, to karkołomne zadanie, ale Pierpaolo Picciolemu wszystko się udaje, nawet jeśli stosuje metodę najbardziej banalną – każe widzom zatonąć w różu. Różowe są sylwetki, rożowa scenografia, różowe dodatki.
Najciekawszy moment tygodnia mody
Z biznesowego punktu widzenia protest Céline przeciwko zmianom w branży wydawniczej. Marka po zwolnieniu redaktorki naczelnej paryskiej edycji „Vogue’a” zerwała współpracę reklamową ze wszystkimi światowymi wydaniami. To jedyna marka, która podniosła temat konieczności utrzymania jakości prasy.
Detal
Szerokie spodnie z naddatkiem materiału w talii wyglądają, jakby ktoś zdecydowanie za dużą parę ściągnął paskiem. Warto zerknąć na modele od Loewe, The Row i Proenzy Schouler. Podobne modele vintage będę nosić z marynarką i stanikiem z fiszbiną w nowym kształcie. Linia fiszbiny w tym sezonie głębokim łukiem wchodzi między piersi. Widać to na wybiegach i w kolekcjach najwspanialszej bieliźnianej marki Le Petit Trou. Wyróżnia się też inna polska projektantka. Magda Butrym na szpiczastych noskach butów montuje okucie nawiązujące do logo.
Inspiracja: Świat grzybów
Zainspirowana żywiołami Sarah Burton na backstage’u pokazu opowiadała o mycelium żywiej niż o kolekcji. Na wybiegu w starym magazynie ułożyła stosy powalonych leśnych drzew. U Loewe zamiast świata natury widać ten nierealny, cyfrowy. Połyskująca, transparentna tkanina z wybiegu wygląda jak prosto z metawersu.
Co nosimy inaczej niż wiosną i latem?
Nie balansujemy sylwetek na zasadzie obszerna góra, wąski krótki dół czy odwrotnie. Do wielkiej marynarki dodajemy zapiętą pod szyję koszulę oversize i ogromne spodnie, w nogawkach których gubią się buty. Niech za inspirację służą tu Louis Vuitton i Proenza Schouler.
„Nowa droga mody” to hasło przewodnie wrześniowego wydania „Vogue Polska”. Więcej inspiracji znajdziecie w magazynie. Do kupienia w salonach prasowych, online z wygodną dostawą do domu oraz w formie e-wydania.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.