300 tys. zwiedzających w jeden dzień, 10,5 miliona w dwa miesiące. Od początku pandemii paryską instytucję odwiedziło online już niemal tylu gości, co przez cały ubiegły rok.
Luwr to jedno z najchętniej odwiedzanych muzeów na świecie. Rocznie do paryskiej instytucji przyjeżdża blisko 15 milionów turystów z całego świata, co daje średnio 15 tysięcy wizyt dziennie. W marcu muzeum zamknęło swoje drzwi dla zwiedzających w obawie przed pandemią. Podobnie jak setki instytucji kultury na całym świecie na czas kwarantanny Luwr otworzyło swoje niezwykłe zbiory online.
Jak donoszą francuskie media, po 70 dniach od zamknięcia instytucji, muzeum wirtualnie odwiedziło ponad 10,5 miliona gości z całego świata. To niewiele mniej niż przez cały ubiegły rok. W pierwszych dniach kwarantanny wirtualne tournée po wystawach Luwru oglądało nawet 300 tys. osób dziennie.
Na stronach muzeum można znaleźć kilkanaście tras tematycznych, dzięki którym możemy poznać historie samego muzeum oraz zgromadzonych w nim na przestrzeni wieków dzieł sztuki. W ramach dostępnych w języku angielskim wystaw możemy podziwiać, m.in. sztukę antyczną i średniowieczną oraz poznać historię samego Luwru. Z kolei w zakładce „Petit Louvre” nie brakuje tras opracowanych z myślą o najmłodszych.
Na uwagę zasługuje również Instagram słynnej instytucji, na którym każdego dnia udostępniane są zgromadzone w muzeum obrazy, rzeźby i zabytki sztuki użytkowej wraz z ciekawostkami. Nie brakuje tu również zdjęć samego Luwru (z kultową szklaną piramidą I.M. Peia na czele) oraz specjalnych filmów o wybranych wystawach, motywach lub twórcach.
Choć we Francji rozpoczęto już proces odmrażania gospodarki, a życie powoli wraca do normalności, muzeum pozostaje zamknięte do odwołania.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.