Polska marka stworzyła tęczową kolekcję RISK FOR LOVE, by wspierać społeczność LGBTQ. 10 zł ze sprzedaży każdej rzeczy przeznaczy na akcję Kampanii Przeciw Homofobii „Popieram związki”.
Marka RISK made in Warsaw od lat jest za miłością i wolnością, a przeciw dyskryminacji i marginalizacji społecznej wobec osób nieheteronormatywnych. Dlatego współpracuje z Kampanią Przeciw Homofobii, a kolekcją manifestuje poparcie dla osób LGBTQ. Tęczowy motyw pojawia się zarówno na rozkloszowanych, inspirowanych latami 70. spódnicach, jak i zalotnych sukienkach na ramiączka czy haftach w szarych bluzach.
kolekcję Risk For Love możecie kupić tutaj
W odpowiedzi na ranking ILGA Europe, w którym Polska uplasowała się na ostatnim miejscu jako najbardziej homofobiczny kraj w Unii Europejskiej. Założycielki RISK postanowiły dać wyraz temu, że nie mają zgody na pogłębianie narodowej nietolerancji. – Gdybym miała narysować flagę dla planety Ziemia, to byłaby to właśnie tęcza – mówi Klara Kowtun, współzałożycielka RISK. Twórca oryginalnej tęczowej flagi, artysta Gilbert Baker, celowo nie opatentował projektu, by jak najwięcej osób na całym świecie mogło odtworzyć go po swojemu. Grafik Paweł Palikot zaokrąglił litery w haśle „Risk for love” tak, że każda przywołuje na myśl łuk tęczy.
kolekcję Risk For Love możecie kupić tutaj
Z okazji Miesiąca Dumy założycielki planowały zorganizować imprezę na Statku Miłości i przejechać się na własnej platformie podczas Parady Równości. W związku z wstrzymaniem masowych imprez i obostrzeniami, trzeba było zmienić plany. Powstała sesja zdjęciowa na ulicach Warszawy. Antoni Mroziński sfotografował pary wspierające równość i miłość. Wśród bohaterów zdjęć są historycy, biochemicy, stylistyki, studentki, piłkarki, nauczycielki, dziennikarki, restauratorki.
– Dla mnie tęcza to bardzo pojemny symbol, który zawsze niesie pozytywne znaczenia. Poza ruchem LGBT przychodzi mi do głowy tęczowy znak pokoju albo tęcza, którą w czasie pandemii rysują w oknach Anglicy – mówił Piotr Sunderland, ekspert w dziedzinie starzenia komórkowego i mąż Daniela, historyka XIX wieku i kulturoznawcy. Tęczowa kolekcja Risk For Love ujęła też parę, Elizę i Karolinę. Zwróciły uwagę na wygodę, kolory i zdecydowane opowiedzenie się za równością. – Oglądając zdjęcia z kampanii czy ubrania w butiku i na stronie, ktoś nieświadomy naszych problemów może odkryć, że są ludzie, którzy potrzebują wsparcia, by żyć pełnią praw – mówi Eliza. Karolina dodaje: – Cieszy mnie, gdy moda angażuje się polityczne, walczy o prawa mniejszości i kształtowanie odpowiedzialności. Mam nadzieję, że dzięki temu tolerancja też wejdzie do mody i będzie częścią mainstreamu, a wykluczenie stanie się passé.
Do końca czerwca 10 zł ze sprzedaży każdej rzeczy z kolekcji RISK FOR LOVE marka przeznaczy na organizowaną przez Kampanię Przeciw Homofobii akcję „Popieram związki”, która promuje równość małżeńską i związki partnerskie.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.