Znaleziono 0 artykułów
02.11.2023

Premierowo na Vogue.pl: Kolekcja biżuterii Rosé marki Kopi

02.11.2023
(Fot. Monika Osińska)

W najnowszej kolekcji biżuterii Kopi pojawiają się dwa najmodniejsze motywy jesieni – róże i czerwień. – Kolor minerału zdeterminował wizję kolekcji – mówi Natalia Kopiszka, założycielka i dyrektorka kreatywna Kopi. W sezonie jesienno-zimowym Kopi nie tylko prezentuje nową kolekcję, lecz także odmienione logo.

Kolekcja Rosé powstała z artystycznego zamysłu i matematycznej precyzji leżącej u podstaw tworzenia biżuteryjnych kapsuł. – Do tej pory w żadnej naszej kapsule minerały nie grały pierwszoplanowej roli. Natomiast dla kolekcji Rosé okazały się punktem wyjścia. Impulsem do rozpoczęcia myślenia nad kolekcją było dla mnie znalezienie agatu w najpiękniejszym możliwym tonie czerwieni. Kolor minerału zdeterminował całą wizję: formę i motyw przewodni – wspomina Natalia Kopiszka, założycielka i dyrektorka kreatywna Kopi.

W kolekcji biżuterii Kopi pojawiają się dwa najmodniejsze motywy jesieni – róże i czerwień

Natalia postanowiła wkomponować kamień w kształt pąków róży, co było – jak sama przyznaje – niełatwym zadaniem. Stało się to możliwe także dzięki nawiązaniu współpracy z graficzką 3D. – Do tej pory stosowałam klasyczną metodę na wosk. Technika digitalowa otworzyła przede mną nowe możliwości, zniosła bariery – opowiada projektantka. W kolekcji pojawiają się więc różane pierścionki w pozłacanym mosiądzu i bransolety skonstruowane z filigranowych girland róż (dostępne w srebrze próby 925). Kolczyki na sztyftach są subtelne, skonstruowane ze złocistych płatków. Najważniejszym elementem kolekcji oprócz kwiatowej zawieszki, bransoletki i chockera jest zwieńczony agatowym kaboszonem bąblasty sygnet. – Wraz z czerwonym agatem znalazłam więcej pięknych minerałów. W przyszłości chciałabym wprowadzić do oferty kolejne kolory i ciekawe kształty – mówi Natalia.

Bez dosłowności i patosu 

Mimo oczywistych skojarzeń (motyw róży i czerwieni w delikatnym odcieniu bordo) Natalii udało się uniknąć dosłowności. Kształt kwiatu jest zaskakujący: przypomina zarówno róże z epoki wiktoriańskiej, jak i te typowe dla lat 60. i 90. XX w., a pąki Kopi są wręcz baśniowe. – Lubię powracać do tych starych, rzemieślniczych, dopracowanych form. Nadaję im lekkość, by znaleźć złoty środek między tradycją i nowoczesnością. Staram się unikać efektu patosu – opowiada Natalia.

Nowa kolekcja i odmienione logo

Po skończeniu prac nad Rosé Natalia zaczęła realizować sesję zdjęciową do kampanii kolekcji. – Odpowiadałam za cały set design. Wiedziałam, jakie chcę kadry, pozy. Kilka dni spędziłam na poszukiwaniu rekwizytów [róże z masy cukierniczej, które na zdjęciach wyglądają jak obleczone jedwabiem, aksamitem czy welurem – przyp. red.]. Ale wbrew temu, co ostatecznie osiągnęliśmy, w planach miałam pełen minimalizm – śmieje się.

 

Logo Kopi Natalia naszkicowała jeszcze podczas studiów, pracując nad kolekcją dyplomową z projektowania ubioru. Gdy startowała z marką biżuterii, wykorzystała je do budowania identyfikacji wizualnej. Ale tworząc kolekcję Rosé, zrozumiała, że ostre, geometryczne logo już nie pasuje do jej obecnych projektów, stylu vintage i ulubionych obłych kształtów. – Zadzwoniłam do mojej ukochanej graficzki Oli Niepsuj, która potwierdziła potrzebę zmiany – opisuje proces powstawania nowego logo Natalia Kopiszka.

Kolekcja Kopi Rosé jest już dostępna w butiku marki na Oleandrów oraz w sklepie online.

Art Direction: Natalia Kopiszka
Scenografia: Natalia Kopiszka
Zdjęcia: Monika Osińska
Makijaż: Paula Michałek
Modelka: Kala Strzelbicka/Made It

Pola Dąbrowska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Premierowo na Vogue.pl: Kolekcja biżuterii Rosé marki Kopi
Proszę czekać..
Zamknij