Znaleziono 0 artykułów
05.06.2024
Artykuł partnerski

Różowy Patrol rusza do walki z rakiem piersi

05.06.2024
Fot. Materiały prasowe

Jak przełamać lęk i wypracować dobre nawyki, by umiejętnie kontrolować swoje ciało? Naucz się samobadania i wygraj z rakiem piersi. Ambasadorką akcji „Różowy Patrol powered by Gliss” jest m.in. Małgorzata Rozenek-Majdan.

Rak piersi jest podstępny, bo w początkowej fazie nie daje objawów. Wykryty wcześnie jest uleczalny, ale przeoczony zabija. „Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet. Stanowi około 23 proc. wszystkich zachorowań na nowotwory i jest przyczyną około 14 proc. zgonów” – informuje Ministerstwo Zdrowia i zaleca profilaktykę, czyli regularne badania mammograficzne minimum co dwa lata oraz codzienne samodzielne badania np. pod prysznicem.
– Chcemy dotrzeć do kobiet z najważniejszą wiedzą dotyczącą profilaktyki nowotworów piersi – tłumaczy Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu w Henkel Polska, przedstawiając najnowszą akcję tej firmy. Bo inicjatywa Różowy Patrol łączy, wspiera i edukuje kobiety.

Fot. Materiały prasowe

Regularne badanie to kwestia medyczna i społeczna. A czasem wielkie wyzwanie emocjonalne

– Podstawą działania Różowego Patrolu są kluby zrzeszające ambasadorki. Każda z nich przechodzi szkolenie, by móc szerzyć tę wiedzę i uświadamiać inne kobiety – dodaje Gawlas-Wilińska, która ma świadomość, że odkładanie wizyty u lekarza, wyparcie czy niechęć do zgłoszenia się na badanie, gdy natrafimy na złowrogie zgrubienie, wynika ze strachu przed dramatyczną prawdą. Tymczasem to właśnie konfrontacja z rzeczywistością ratuje życie.
– Boimy się tego, czego nie znamy, nie rozumiemy. Ważne jest uświadomienie kobiet. Mówienie nie tylko o tym, że wczesne wykrycie choroby daje duże szanse na wyleczenie, lecz także – że nie są same w swoich obawach oraz że wspólnota wspiera i daje siłę – mówi Anna Kupiecka, prezeska Fundacji Onkocafe, partnera akcji Różowy Patrol. Zaznacza, że „Różowy Patrol powered by Gliss” zapewnia nie tylko fachową wiedzę, lecz także motywację i troskliwą rozmowę. – To coś więcej niż tylko spotkania czy warsztaty. To szansa na stworzenie takiej grupy, w której kobiety wzmacniają się nawzajem, zapewniają sobie wsparcie i mają poczucie wspólnej siły. Każda z nas, niezależnie od wieku czy sytuacji życiowej, może się tu poczuć ważna i doceniona.

Fot. Materiały prasowe

Bo żeby troszczyć się o własne ciało, trzeba je akceptować, doceniać i szanować, a dobra relacja z własną cielesnością to coś, czego możemy się nauczyć od innych. W Różowym Patrolu kluczową rolę odgrywają ambasadorki. Wszystkie dysponują odpowiednią wiedzą, potrafią przekazać konkretne umiejętności – np. nauczyć, na czym polega samobadanie. Część z nich może też opowiedzieć o chorobie, której doświadczyły, i walce, która ocaliła im życie.

– W naszej społeczności bliskość i otwarta rozmowa stanowią fundament mobilizacji kobiet do wczesnej diagnostyki. Bezpośredniość i empatia zachęcają do podjęcia kroków w kierunku dbania o własne zdrowie – zauważa Aleksandra Gawlas-Wilińska i podkreśla, że profilaktyka raka piersi to nie tylko kwestia medyczna, lecz także społeczna. A w niektórych przypadkach bardzo emocjonalna, bo niejednokrotnie związana z utratą bliskiej osoby.

Małgorzata Rozenek-Majdan, ambasadorka marki Gliss, aktywnie wspiera akcję „Różowy Patrol”

– Pani Małgorzata Rozenek-Majdan od lat jest ambasadorką marki Gliss i mocno angażuje się w budowanie siły kobiet. Zaproszenie jej do współpracy i powierzenie funkcji ambasadorki „Różowego Patrolu powered by Gliss” było więc dla nas naturalne. Jej inspirujące działania na rzecz Polek często wiążą się z promocją zdrowego stylu życia, w tym profilaktyki zdrowotnej, co czyni ją właśnie idealną kandydatką do tej roli – dodaje Gawlas-Wilińska, podkreślając skalę akcji, jaką rozwija współpraca z celebrytką.

Fot. Materiały prasowe

Jak zadbać o siebie i skorzystać z akcji „Różowy Patrol”

Wystarczy kliknąć, by na stronie z mapą dowiedzieć się, jakie ambasadorki Różowego Patrolu działają w twojej okolicy oraz kiedy i gdzie zorganizowano najbliższe spotkania.
– Na tej stronie oprócz aktualności można też znaleźć wiele ważnych treści. Na przykład zapoznamy się z instrukcją samobadania krok po kroku czy też rozwiążemy quiz, by sprawdzić swoją wiedzę na temat samobadania – mówi dyrektorka, zapowiadając też dalszy rozwój strony. – Gliss angażuje się w sprawy społeczne, bo wie, że piękno to nie tylko kwestia wyglądu, lecz także wsparcia, empatii i solidarności. To podejście sprawia, że marka staje się symbolem zarówno pięknych włosów, jak i siły oraz zdrowia kobiet. Od lat wspieramy panie w dążeniu do odkrywania swojej mocy i dodajemy im odwagi, czego przykładem – oprócz „Różowego Patrolu” – jest chociażby ubiegłoroczna akcja „Pielęgnuj Swoją Siłę”.

Basia Czyżewska
  1. Uroda
  2. Zdrowie
  3. Różowy Patrol rusza do walki z rakiem piersi
Proszę czekać..
Zamknij