Znaleziono 0 artykułów
13.10.2022

Czysty biznes: Nowe oblicze marki Victorii Beckham

13.10.2022
(Fot. Getty Images)

Victoria Beckham uwielbia transformacje. Nie trzeba chyba przypominać o tej największej – z Posh Spice w WAG, a następnie z tzw. soccer mom, która spędza czas na wożeniu dzieci na dodatkowe zajęcia, w poważną projektantkę mody. Obecnie również przechodzi metamorfozę. Nie aż tak drastyczną jak jej kampania dla Marca Jacobsa z 2008 roku czy fryzura „pob” z tej samej dekady, za to zgodną z misją wzrostu swojej marki.

Najlepszym dowodem transformacji jest paryski tydzień mody, podczas którego marka Beckham zadebiutowała na pokazach we francuskiej stolicy. To przełomowy moment w jej karierze, o którym mówi zarówno jako o spełnionym marzeniu, jak i trudnej rzeczywistości. Aby zwiększyć ruch w biznesie, Beckham skupiła się na sile swojej marki: kobiecych sukienkach oraz seksownym krawiectwie, które dopracowała z pomocą zupełnie nowego zespołu projektantów. – Jest w tym sporo rzemiosła, ale wygląda to bardzo naturalnie – powiedziała Andersowi Christianowi Madsenowi w wywiadzie dla „Vogue’a”.W kolekcji jest lekkość, ale widać, że włożono w nią wiele pracy... Rzeczy sprawiają wrażenie doskonale skomponowanych.

Fot. Getty Images
(Fot. Getty Images)

Beckham, jako najlepsza ambasadorka swojej marki, nową schludną estetykę skupioną na rzemiośle oparła na własnej garderobie. Kłaniając się publiczności w dopasowanej, ale jednocześnie swobodnej czarnej sukience z eleganckimi rozcięciami na ramionach, zachowała granicę między zmysłowością a powagą, trudną do osiągnięcia, gdy głównym celem jest minimalizm. Projektantka świętowała obecność marki na paryskim tygodniu mody również w artystycznie wykonanej zielonej sukience – zaledwie kilka odcieni ciemniejszej niż ta, w której Bella Hadid pojawiła się na wybiegu. Beckham od lat tworzy sukienki na co dzień, jednak precyzyjnie wycięte elementy, wraz z prostym, ale nienagannym krojem, zdawały się być „manifestacją nowej strategii marki”.

Beckham doskonale radzi sobie pod presją, zawsze znajdując czas, aby nadzorować przebieg procesu produkcji odbywający się w atelier. Stworzyła też odpowiednią sieć wspierających ją nazwisk (Harper jest teraz najlepszą przyjaciółką sióstr Hadid). Co więc tak naprawdę się zmieniło? Projektantka powiedziała, że jej głównym celem jest teraz zabawa. – Robię to w bardzo skromny sposób – powiedziała Victoria. – Wszystko, przez co musieliśmy przejść, by zorganizować pokaz w Paryżu jako niezależna marka, to niewyobrażalna rzecz. To dla nas zdecydowanie przełomowy moment

Fot. Getty Images
Fot. Instagram @victoriabeckham

Niezależnie od tego, czy siłą napędową są zmiany restrukturyzacyjne w firmie czy energia Paryża, która zachęca do popchnięcia marki do przodu, Beckham z pewnością jest ambitną bizneswoman, która wie, czego chce. Z wielkim zainteresowaniem świat mody będzie obserwował, dokąd zaprezentowane przez nią rygorystyczne podejście do procesu projektowania poprowadzi markę, która z założenia ma być dostępna finansowo. Sam wizerunek Beckham, jako jej właścicielki, jest z pewnością dużym atutem.

Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.co.uk.

 

Alice Newbold
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. Czysty biznes: Nowe oblicze marki Victorii Beckham
Proszę czekać..
Zamknij