
Z włoskiego la giovinezza, po polsku – młodość. To ona stała się motywem przewodnim kampanii Haratyk na wiosnę-lato 2025. Założyciel i dyrektor kreatywny marki z odzieżą i dodatkami dla mężczyzn, Wojciech Haratyk, podkreśla właściwą młodości ciekawość świata, dziecięcy zachwyt, otwartość na nowe. Nawiązuje też do filmu Paola Sorrentino z Michaelem Cainem w roli głównej.
Poprzednią kampanię marki Haratyk zaprezentowano jeszcze przed wybuchem pandemii i przed otwarciem butiku brandu w większej przestrzeni. – I przed zmianą podejścia do tego, jak chcę rozwijać markę oraz siebie – mówi dyrektor kreatywny Wojciech Haratyk. W ostatnim czasie odszedł od sezonowości kolekcji, skupiając się na rozwoju dwóch linii: szytej na miarę oraz dostępnej od ręki.

Niezmienna pozostaje paleta inspiracji projektanta. Wciąż inspirują go kino, teatr, malarstwo. – Jakiś czas temu przypomniał mi się film Paola Sorrentino „Młodość” („La giovinezza”) z Michaelem Cainem w roli głównej. Postanowiłem przyjrzeć się aktorowi nieco uważniej.


Polska marka zrealizowała kampanię, której zdjęcia przypominają najpiękniejsze filmowe klisze
– Caine przez ponad sześć dekad stworzył szereg najróżniejszych postaci, które łączy klasyczna elegancja. Trochę w niej z włoskiej sprezzatury i typowo brytyjskiej ironii – mówi Wojciech. W kampanii „La giovinezza” wraz z fotografem Adamem Plucińskim i art directorką Joanną Skibą projekty autorskiej marki – stalowe garnitury, te w odcieniach khaki czy skórzane kurtki – przekłada na sceniczne wcielenia aktora. – By podbić efekt, zestawiamy klasyczne, włoskie krawiectwo z francuskim temperamentem, brytyjską elegancją oraz kolorystyką najróżniejszych zakątków Europy lat 50., 60. i 90. XX wieku – tłumaczy projektant. To na poziomie kolorów zresztą znów przebłyskuje jego fascynacja historią sztuki. – Zachwyciła mnie niedawno wystawa „Proper Love” niesamowitego malarza z Ghany Amoako Boafo w wiedeńskim Belvedere. W swoich obrazach cudownie łączy barwy, ale przede wszystkim korzysta z ciekawych technik pozwalających uzyskać na płótnie wyjątkowe tekstury. Czy nie to uwidacznia się w melanżowych płaszczach Haratyka albo jego piaskowych i pistacjowych trenczach zwieńczonych sztruksowymi kołnierzykami w odcieniach ochry? – Miałem też okazję znów zobaczyć prace Marca Chagalla i Jean-Michela Basquiata. (Nawet jeśli bezpośrednie inspiracje nie są tak czytelne, przyjrzyjcie się garderobom obydwu artystów.)

Szlachetne garnitury i eleganckie męskie płaszcze w kampanii marki Haratyk na wiosnę-lato 2025
Z bliższych i dalszych podróży Wojciech przywiózł też materiały: wielorakie interpretacje flaneli i mieszanek wełny, len, jedwab, skórę, bawełnę oraz wełnę typu tropik. – Zależy mi na tym, by przestać produkować nowe tkaniny i korzystać z tego, co jest dostępne, nawet jeśli są to krótkie serie – mówi. Troska o planetę staje się dla niego wartością tak kluczową, jak jakość ubrań.
Zdjęcia: Adam Pluciński/ Move
Art direction: Joanna Skiba
Stylizacje: Paweł Kędzierski/ Van dorsen artists
Makijaż: Gosia Macias/ Van dorsen artists
Włosy: Kacper Rączkowski/ Buku team
Modele: Paweł Binczak/ Rebel Models, Maciej Popłonyk/ Uncover Models
Asystenci fotografa: Adam Kurlanc, Szymon Grecko
Produkcja: Magdalena Opacka/ Move
Specjalne podziękowania dla Studio Pin up, Studio Daylight



















Zaloguj się, aby zostawić komentarz.