Znaleziono 0 artykułów
17.03.2025

Premierowo na Vogue.pl: Kampania „La giovinezza” męskiej marki Haratyk

17.03.2025
(Fot. Adam Pluciński)

Z włoskiego la giovinezza, po polsku – młodość. To ona stała się motywem przewodnim kampanii Haratyk na wiosnę-lato 2025. Założyciel i dyrektor kreatywny marki z odzieżą i dodatkami dla mężczyzn, Wojciech Haratyk, podkreśla właściwą młodości ciekawość świata, dziecięcy zachwyt, otwartość na nowe. Nawiązuje też do filmu Paola Sorrentino z Michaelem Cainem w roli głównej.

Poprzednią kampanię marki Haratyk zaprezentowano jeszcze przed wybuchem pandemii i przed otwarciem butiku brandu w większej przestrzeni. – I przed zmianą podejścia do tego, jak chcę rozwijać markę oraz siebie – mówi dyrektor kreatywny Wojciech Haratyk. W ostatnim czasie odszedł od sezonowości kolekcji, skupiając się na rozwoju dwóch linii: szytej na miarę oraz dostępnej od ręki.

(Fot. Adam Pluciński)

Niezmienna pozostaje paleta inspiracji projektanta. Wciąż inspirują go kino, teatr, malarstwo. – Jakiś czas temu przypomniał mi się film Paola Sorrentino „Młodość” („La giovinezza”) z Michaelem Cainem w roli głównej. Postanowiłem przyjrzeć się aktorowi nieco uważniej.

(Fot. Adam Pluciński)
(Fot. Adam Pluciński)

Polska marka zrealizowała kampanię, której zdjęcia przypominają najpiękniejsze filmowe klisze

Caine przez ponad sześć dekad stworzył szereg najróżniejszych postaci, które łączy klasyczna elegancja. Trochę w niej z włoskiej sprezzatury i typowo brytyjskiej ironii – mówi Wojciech. W kampanii „La giovinezza” wraz z fotografem Adamem Plucińskim i art directorką Joanną Skibą projekty autorskiej marki – stalowe garnitury, te w odcieniach khaki czy skórzane kurtki – przekłada na sceniczne wcielenia aktora. – By podbić efekt, zestawiamy klasyczne, włoskie krawiectwo z francuskim temperamentem, brytyjską elegancją oraz kolorystyką najróżniejszych zakątków Europy lat 50., 60. i 90. XX wieku – tłumaczy projektant. To na poziomie kolorów zresztą znów przebłyskuje jego fascynacja historią sztuki. – Zachwyciła mnie niedawno wystawa „Proper Love” niesamowitego malarza z Ghany Amoako Boafo w wiedeńskim Belvedere. W swoich obrazach cudownie łączy barwy, ale przede wszystkim korzysta z ciekawych technik pozwalających uzyskać na płótnie wyjątkowe tekstury. Czy nie to uwidacznia się w melanżowych płaszczach Haratyka albo jego piaskowych i pistacjowych trenczach zwieńczonych sztruksowymi kołnierzykami w odcieniach ochry? – Miałem też okazję znów zobaczyć prace Marca Chagalla i Jean-Michela Basquiata. (Nawet jeśli bezpośrednie inspiracje nie są tak czytelne, przyjrzyjcie się garderobom obydwu artystów.)

(Fot. Adam Pluciński)

Szlachetne garnitury i eleganckie męskie płaszcze w kampanii marki Haratyk na wiosnę-lato 2025

Z bliższych i dalszych podróży Wojciech przywiózł też materiały: wielorakie interpretacje flaneli i mieszanek wełny, len, jedwab, skórę, bawełnę oraz wełnę typu tropik. – Zależy mi na tym, by przestać produkować nowe tkaniny i korzystać z tego, co jest dostępne, nawet jeśli są to krótkie serie – mówi. Troska o planetę staje się dla niego wartością tak kluczową, jak jakość ubrań.

Zdjęcia: Adam Pluciński/ Move 
Art direction: Joanna Skiba
Stylizacje: Paweł Kędzierski/ Van dorsen artists 
Makijaż: Gosia Macias/ Van dorsen artists
Włosy: Kacper Rączkowski/ Buku team 
Modele: Paweł Binczak/ Rebel Models, Maciej Popłonyk/ Uncover Models 
Asystenci fotografa: Adam Kurlanc, Szymon Grecko 
Produkcja: Magdalena Opacka/ Move 
Specjalne podziękowania dla Studio Pin up, Studio Daylight 

Pola Dąbrowska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Premierowo na Vogue.pl: Kampania „La giovinezza” męskiej marki Haratyk
Proszę czekać..
Zamknij