Odcień gelato al pistacchio, czyli najsłynniejszych włoskich lodów o smaku pistacji, szczególnie popularnych na Sycylii, w nowym sezonie nosić będziemy nie w rożku, ale na ubraniach i dodatkach.
Chociaż Instytut Pantone kolorem roku okrzyknął niebieski (a dokładnie odcień Classic Blue), to patrząc na aktualne kolekcje popularnych marek czy fotografie z pokazów na sezon wiosna–lato 2020, łatwo zauważyć, że znacznie więcej niż granatowych czy błękitnych ubrań jest na nich tych pistacjowozielonych.
Pistacja, czyli odcień rozbielonej, pastelowej zieleni, czasami z nutą żółci, nie jest w modzie nowością. Wystarczy spojrzeć na obrazy z okresu rokoka, by przekonać się, że większość portretowanych na nich dam ma na sobie pistacjowe kreacje. A bardziej współcześnie? Duet projektantów Proenza Schouler lansował pistacjowe ubrania w 2012 roku, Miuccia Prada sięgnęła po jasną zieleń w 2015 roku i zestawiła ją z mocnym indygo.
W tym samym roku naczelna amerykańska celebrytka, Kylie Jenner, na odcień łuskanych pistacji pofarbowała sobie włosy. Pistacjowomiętową tiulową spódnicę nosiła Sarah Jessica Parker jako Carrie Bradshaw w „Seksie w wielkim mieście” i to właśnie w tym kolorze wystąpiła w remake’u czołówki serialu zrealizowanym na potrzeby charytatywnej akcji Stella Artois i Water.org. Taki ton zieleni królował też w roku 2019 roku – na wybiegach (Marc Jacobs, Sally LaPointe, Jil Sander) i na Instagramie (lansowały go wtedy m.in. Jeanne Damas czy Lotta Lavanti).
Teraz pistacja wraca do mody – najlepiej na dopasowanych golfach, zwiewnych bluzach albo halkach. Może się błyszczeć, bo pięknie wygląda na jedwabiu czy cekinach, albo być matowa, wręcz szorstka, na przykład na swetrach z surowej wełny. Nosimy ją od stóp do głów albo zestawiamy z subtelnymi odcieniami beżu, kości słoniowej czy z bielą.
Szczególnie kochają ją Skandynawki. Dowody? Sprawdźcie galerie street style’u z tygodni mody z Kopenhagi. W sezonie wiosna–lato 2020 pistacjowe (specjalnie powyciągane) swetry i namiotowe sukienki pokazała amerykańska marka Tibi założona w 1997 roku przez Amy Smilovic. Priscavera od dwóch sezonów lansuje jasnozielone golfy noszone w towarzystwie halek typu slip dresses. Projektant Christian Siriano zatopił w pistacjowym odcieniu niemal pół kolekcji i udowodnił, że ten kolor świetnie prezentuje się na kreacjach przeznaczonych na czerwony dywan.
Za światowymi projektantami poszli też ci pracujący dla znanych sieciówek i mniejszych marek. & Other Stories do swoich klientów rozesłało newsletter zatytułowany „Loved by us: pistachio” poświęcony w całości selekcji ubrań w tym kolorze, na Instagramie triumfy święcą zielone niczym pistacjowe lody torebki bułgarskiego By Far, Jessica Mercedes postanowiła zamiast sukienek w nowej kolekcji swojej marki Veclaim umieścić dresy, i to właśnie m.in. w pistacjowym tonie. Reserved wypuściło właśnie na rynek ekologiczną linię #Ecoaware, a w niej pastelowozielone bluzki i spódnice.
Oto nasze pistacjowe wybory, w które warto teraz zainwestować. Wszystkie kupicie online, bez wychodzenia z domu.
Pistacja od ręki
Sandra Sandor, założycielka marki Nanushka, sprawiła, że branża mody skierowała wzrok na Budapeszt. Zasłynęła projektami, które estetykę Wschodu sprawnie miksowały z zachodnią. Dziewczyny równie chętnie co minimalistyczne sukienki i koszule z ekoskóry jej projektu zamawiają z oferty Nanushki torebki. Ta z marszczeniem wpisuje się w aktualne trendy – i za sprawą fasonu (można ją nosić w ręku – jak kopertówkę), i pistacjowej barwy.
Sweater weather
Szwedzka sieciówka należąca do grupy H&M – & Other Stories – stworzyła całą pistacjową kolekcję. Znalazły się w niej i zielone sukienki, i zielone koszule, bluzki oraz zielone swetry. Piękny jest kardigan zapinany na guziki z dekoltem w serek i wpisujący się w trend na styl lat 90. Najlepiej będzie wyglądał założony na nagą skórę.
Zupełnie nie nago
Wszystkie rzeczy polskiej marki Nago są tworzone zgodnie z ideą zrównoważonej mody. To jednak niejedyny powód, by zaopatrzyć się w tę bluzkę. Oprócz pięknego pistacjowego odcienia ma też inne zalety. Jest uniwersalna, więc można ją nosić na co dzień albo założyć na trening, na przykład jogi.
Jezioro łabędzie
Te pistacjowe spodnie z motywem łabędzi szturmem podbijają Instagram. Pochodzą z kolekcji Lazy Oaf – londyńskiej marki, którą założyła ilustratorka Gemma Shiel. Najpierw zasłynęła malowanymi ręcznie T-shirtami, a później zabrała się do całej kolekcję pełnej zabawnych rysunków, aplikacji i nadruków. Jej projekty świetnie wpisują się w obowiązujący teraz trend na ubrania inspirowane dziecięcą szafą.
Odważnym krokiem
Acne lansuje w tym sezonie nie tylko oryginalne sneakersy z podeszwą inspirowaną dachem opery w Sydney, ale także pastelowe botki. Całe zatopione są w miętowopistacjowym odcieniu i ozdobione dodatkowo delikatnym złotym logo.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.