Tod’s to kwintesencja nieskazitelnego włoskiego stylu, który mimo upływu czasu i zmian w trendach broni się sam. Obuwie i dodatki z najnowszej kolekcji marki są dostępne na wyłączność w Moliera 2.
Nowa, jesienno-zimowa kolekcja marki Tod’s przypomina, że w każdej kobiecie tkwi co najmniej kilka wcieleń. Każdego dnia decydujemy, jaką wersję siebie chcemy zaprezentować światu. Tod’s od lat pokazuje, jak wiele wymiarów i odcieni może mieć elegancja, jednocześnie redefiniując pojęcie włoskiego szyku i dobrego smaku.
Historia marki Tod’s sięga lat 20. XX wieku, kiedy Filippo Della Valle założył w jednym z miasteczek włoskiego regionu Marche mały warsztat szewski, który zaopatrywał okolicznych mieszkańców. Od początku przywiązywał ogromną wagę do jakości skór, wykonania i wykończenia obuwia, dlatego wygrywał z konkurencją, która w regionie była spora. Po II wojnie światowej zakład przejął jego syn Dorino i przekształcił w prężnie działającą firmę obuwniczą. Dorino miał smykałkę do biznesu i kontakty, także w Stanach Zjednoczonych, które w latach 50. przeżywały zachwyt luksusowym europejskim rzemiosłem. We Włoszech trwała powojenna zapaść, co – paradoksalnie – pozwoliło marce się rozwijać.
W latach 70. XX wieku wnuk Filippo i dzisiejszy prezes marki Tod’s, Diego Della Valle, podczas podróży po Stanach Zjednoczonych zobaczył w jednym z nowojorskich butików mokasyny. Sam pomysł nie był nowy – prototypy tego rodzaju butów powstały w plemionach indiańskich zamieszkujących Amerykę Północną. Konstrukcja mokasynów, stworzonych z jednego kawałka skóry zszytego na pięcie i podbiciu, tak zainspirowała Diego, że po powrocie do Włoch razem z ojcem od razu zasiadł do intensywnej pracy.
Rok później światło dzienne ujrzały mokasyny Gommino, które marka produkuje do dziś. Była to para butów idealnych – lekkich, wygodnych, opartych na charakterystycznej podeszwie ze 133 wypustkami. Uszyte z jednego kawałka miękkiej skóry, początkowo były przeznaczone m.in. dla kierowców – stąd wypustki wychodzące daleko na piętę, które miały trzymać stopę w miejscu i zabezpieczać but przed zabrudzeniem. Pod koniec lat 70. nazwę marki zmieniono, początkowo na JP Tod, a następnie na Tod’s, dzięki czemu łatwiej wpadała w ucho poza granicami Włoch.
Dziś buty Tod’s nadal powstają tam, gdzie zaczęła się ich historia – we włoskim regionie Marche. Wybierały je takie sławy jak John F. Kennedy czy Gianni Agnelli, wieloletni prezes marki Fiat. W latach 90. Tod’s rozpoczął współpracę z Ferrari, tworząc kolekcję butów i dodatków w charakterystycznym kolorze rosso corsa.
Marka zyskała status kultowej. Z biegiem czasu wprowadziła do oferty także torebki i paski, wyróżniające się niezobowiązującą elegancją. Jako jedna z dwóch firm na świecie używa do produkcji skóry klasy top – najwyższej możliwej jakości. To buty i akcesoria, które służą długie lata – nigdy nie wychodzą z mody, a z czasem szlachetnieją.
Dyrektor kreatywny marki, Walter Chiapponi, kolejny raz pokazuje nowe spojrzenie na klasyki Tod’s, reinterpretując elegancję i podkreślając doskonałość włoskiego rzemiosła. W tym sezonie styl sportowy łączy ze zmysłową kobiecością, nie porzucając użyteczności i wygody poszczególnych elementów garderoby. W efekcie powstały akcesoria pełne zaskakujących detali, znakomite na wszystkie okazje.
Wśród dodatków dominują przerysowane, duże torby i eleganckie torebki na ramię o surowych krawędziach lub miękkich, zaokrąglonych formach, zgodnych z obowiązującymi trendami.
Loafersy na grubej podeszwie oraz kultowe mokasyny w nowych interpretacjach i kolorach, czółenka na niskim, stożkowatym obcasie, sznurowane botki i smukłe kozaki. Buty, torby i paski zdobi charakterystyczna dla projektów marki litera T, a każdy detal zachwyca precyzją wykonania. Z tego właśnie słynie marka Tod’s – z jedwabiście miękkiej skóry i rzemieślniczej biegłości w tworzeniu z niej małych dzieł sztuki.
Najnowsza kolekcja butów i dodatków marki Tod’s jest dostępna wyłącznie w salonach Moliera 2 i w sklepie internetowym Moliera2.com.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.