Już w lipcu obejrzymy paryski tydzień mody w wirtualnym formacie. Fédération de la Haute Couture et de la Mode zorganizuje pokazy wideo na specjalnie stworzonej na tę okazję platformie.
W dniach 6-8 lipca pasjonaci mody będą mogli podziwiać pokazy ulubionych projektantów w sieci. Filmom wideo towarzyszyć będą dodatkowe materiały, wzbogacające wirtualne doświadczenie. W specjalnym pokazie haute couture wezmą udział marki, które wyróżniają się rzemiosłem, kreatywnością i pieczołowitością zdobień. Izba mody Haute Couture (Chambre Syndicale) rozpoznaje szesnaście marek należących do tej ekskluzywnej kategorii, w tym Chanel, Christian Dior, Maison Margiela, Schiaparelli i Givenchy. Do osobnej międzynarodowej kategorii należy siedem marek: Armani Privé, Azzedine Alaïa, Elie Saab, Fendi Couture, Valentino, Versace, i Viktor & Rolf. Z kolei osiemnaście gościnnych członków haute couture to m.in. Iris van Herpen, Guo Pei, Ronald van der Kemp i Julie de Libran.
Wszystkie czterdzieści jeden domów mody może wziąć udział w wirtualnym tygodniu mody haute couture. Niektóre marki zrezygnowały jednak z uczestnictwa. Giorgio Armani ogłosił premierę kolekcji Armani Privé w styczniu. Givenchy z powodu braku dyrektora kreatywnego wstrzymuje się z produkcją. Z kolei Balenciaga pod przywództwem Demny Gvasalii również opóźniła datę premiery kolekcji.
Trzydniowy wirtualny pokaz mody haute couture uprzedzi tydzień mody męskiej (9-13 lipca) i pokazy w Mediolanie (14-17 lipca). To kolejna decyzja światowych Izb Mody, by przenieść wydarzenie do sieci. Londyński tydzień mody będzie dostępny online dla wszystkich, co podważy jego elitarny charakter, w efekcie demokratyzując świat mody.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.