W nowym cyklu będziemy podsumowywać tydzień z życia branży, typując najważniejsze marki, projektantów i kolekcje. Wybierzemy także najciekawsze stylizacje, przedstawimy nowe ikony stylu i przypomnimy ważne wydarzenia.
Marka tygodnia: Alighieri
Projektantka biżuterii Rosh Mahtani odebrała z rąk królowej Elżbiety II nagrodę British Design 2020 za tworzenie marki wpisującej się w ideę zrównoważonego rozwoju. Inspirowane poematami Dantego kolekcje są w całości wykonywane lokalnie, przez londyńskich rzemieślników z Hatton Garden. W tej dzielnicy atelier prowadzi także sama Mahtani, przekonując, że można tworzyć piękne przedmioty, nie rezygnując z zasad mody etycznej.
Więcej o marce przeczytasz tutaj.
Projektant tygodnia: Daniel Lee
Już jutro w Mediolanie pokaz najnowszej kolekcji Daniela Lee dla Bottegi Venetty. Lee tylko w tym roku dostał cztery nagrody Fashion Awards, stworzył it-bag (Pouch, nazwaną tak zresztą przez pierwszą ważną fankę, Rihannę), wskrzesił włoski dom mody, czyniąc jego kolekcje najbardziej pożądanymi wśród influencerek. Czy 34-letni projektant czuje presję? – Tak, bo nie chcę być gwiazdą jednego roku. Zależy mi na trwałości. Muszę udowodnić, że zasługuję, żeby tu być. I jestem odpowiedzialny za duże sumy pieniędzy i ogromny zespół – powiedział tuż przed pokazem kolekcji na jesień-zima 2020/21 w wywiadzie w „The New York Times”.
Relacji z Mediolanu wypatrujcie na Vogue.pl
Trend tygodnia: Falbanki i kwiatki
Podczas tygodni mody bacznie przyglądamy się najnowszym kolekcjom najważniejszych marek. Ale równie inspirujące są stylizacje gości pokazów. W tym tygodniu w Mediolanie wybuchła już wiosna, więc influencerki przemierzały ulice w kwiecistych sukienkach do ziemi. Najważniejszy detal? Falbanki. Żeby uczynić zwiewne kreacje bardziej cool, na wierzch narzuca się obszerne marynarki.
Na bieżąco wybieramy najlepsze stylizacje influencerek tutaj.
Współpraca tygodnia: Kolekcje projektantów dla Moncler
To już kolejny sezon, gdy marka Moncler zaprasza najciekawszych projektantów do stworzenia limitowanych kolekcji. Do tej pory najbardziej zachwyciły projekty Pierpaola Picciolego z domu mody Valentino, które puchowym kurtkom nadały rzeźbiarskie formy. Tym razem zreinterpretowali modę sportową najgorętsi Brytyjczycy: Simone Rocha, Richard Quinn, JW Anderson i Craig Green. Rocha postanowiła uczynić Moncler bardziej eterycznym, doszywając pod kurtki warstwy tiulu. Przeskalowane sylwetki, znane z pokazów jej autorskiej marki, nabrały jeszcze dramatyzmu, stając się niemal kostiumami operowymi. Quinn natomiast stworzył stroje, które mogłyby wystąpić w filmie science fiction z lat 60. – puchowe płaszcze i kombinezony ozdobiły psychodeliczne wzory i kwieciste nadruki jak z minispódniczek Mary Quant. JW Anderson wykorzystał za to technologię Moncler, żeby uszyć na nowo swoje bestsellery, np. bucket hats z szerokim rondem albo wielkie szaliki. Ostatni w zestawieniu, Craig Green, zabawił się konstrukcją. Pociął najlżejsze tkaniny wykorzystywane przez Moncler, żeby stworzyć stroje współczesnych samurajów.
Stylizacja tygodnia: ex aequo Dakota Johnson i Kendall Jenner
Aktorka, która zasłynęła rolą w „50 twarzach Greya”, jest jedną z najlepszych przyjaciółek Alessandra Michelego, więc wiernie nosi wszystkie jego projekty dla domu mody Gucci. Podczas mediolańskiego tygodnia mody pokazała się w minimalistycznym jak na magika mody zestawie. Pod czarny garnitur włożyła bieliźniane body. Dodatki: ogromne okulary przeciwsłoneczne i sandałki na szpilkach. Wszystko czarne. I więcej nic nie potrzeba.
Zupełnie inne, zdecydowanie maksymalistyczne, podejście zaprezentowała Kendall Jenner. Jej zestaw od kopenhaskiej marki Saks Potts nie dość, że błyszczy, to jeszcze ma supermodny neonowy odcień i ogromną dawkę seksapilu. Lata 70. na sterydach.
Kampania tygodnia: Burberry wiosna-lato 2020
Na zdjęciach duetu Inez & Vinoodh oglądamy same supermodelki – Kendall Jenner i siostry Hadid, a także weteranki branży – Rianne van Rompaey i Freję Behę Erichsen. Pozują, oczywiście, w charakterystycznych dla brytyjskiej marki trenczach, ale także pierzastych sukienkach, które na wiosnę zaprojektował Riccardo Tisci. To, jak uniwersalne są kreacje Burberry, zobaczyliśmy podczas BRIT Awards, gdy na czerwonym dywanie w zestawie Tisciego pojawiła się Billie Eilish, znana z ekscentrycznego stylu (do tej pory najcześciej nosiła Gucci).
Kolekcja tygodnia: H&M Studio wiosna-lato 2020
Najbardziej progresywna linia H&M powstaje w sztokholmskim atelier marki. Tym razem projektanci zainspirowali się szwedzką wyspą Gotlandią – jej księżycowym krajobrazem, nieskażoną niczym naturą, kolorami morza, piasku i skał. Powstały rzeczy łączące styl boho z surferskim – równie dużo tu zwiewnych sukienek w neonowych kolorach, co kostiumów kąpielowych nawiązujących formą do surferskich pianek.
Więcej o kolekcji przeczytasz tutaj.
Dziewczyna tygodnia: Anya Taylor-Joy
Wystarczyły trzy stylizacje, żeby nowa „Emma” zapracowała na tytuł it-girl. Promując nową ekranizację Jane Austen (w kinach w Polsce już za tydzień), pokazała się w falbaniastej sukience Zimmermann, srebrzystej sukni vintage od Boba Mackie, legendarnego hollywoodzkiego projektanta, oraz w małej czarnej z lamparcimi rękawkami od Halpern. Ale same stylizacje nie wystarczą – Anya jest też przebojowa, rezoluta i wygadana. Zupełnie jak Emma.
Wywiad z gwiazdą już jutro w aplikacji „Vogue Polska”.
Chłopak tygodnia: Harry Styles
Na BRIT Awards pokazał się w trzech zestawach – dwóch Gucci i jednym Marca Jacobsa. Wszystkie przywodziły na myśl styl Davida Bowie’ego. Styles wyrasta na dandysa XXI w. Nie przeszkadza też to, że świetnie śpiewa.
Więcej o nowej płycie wokalisty „Fine Line” tutaj.
Kreacja vintage tygodnia: Kim Kardashian-West w projekcie Jeana-Paula Gaultiera z 1995 r.
Dawna królowa złego gustu wyrasta na orędowniczkę mody vintage. Składając hołd francuskiemu projektantowi, który ogłosił przejście na emeryturę i pożegnał się ze światem mody ostatnią kolekcją haute couture, Kim zjawiła się w Paryżu w superobcisłej sukni ze spandeksu z psychodelicznym wzorem. Na oscarowym afterparty magazynu „Vanity Fair” wystąpiła natomiast w vintage Alexander McQueen. Czyżby piewczyni przesytu przestawiła się na kontrolowaną konsumpcję?
Impreza tygodnia: BRIT Awards
Na rozdaniu brytyjskich nagród muzycznych Billie Eilish po raz pierwszy wykonała na żywo „No Time To Die”, czyli swoją piosenkę z 25. części przygód Jamesa Bonda. Publiczność była zachwycona. Serca publiczności zdobyły też kreacje Lizzo, ikony ciałopozytywności.
Więcej o wokalistce przeczytasz tutaj.
Akcja tygodnia: Barbie na Black History Month
Pierwszą czarną Barbie firma Mattel wyprodukowała w 1980 r. Bawiła się nią wtedy Shiona Turini, dziś stylistka i projektantka kostiumów. Teraz Turini we współpracy z Mattel stworzyła limitowaną kolekcję lalek ubranych w jej projekty. „Mała Shiona jest ze mnie dumna” – napisała Turini na Instagramie.
Okładka tygodnia: Grecki „Vogue”
Tak jak do naszego wydania grudniowego, tak do najnowszego numeru greckiego magazynu Victorię Beckham sfotografował jej ulubieniec, Alexi Lubomirski. „Victorious”, czyli „zwycięska”, głosi słusznie hasło z okładki. Ostatnią kolekcją Beckham (recenzja tutaj) zamknęła usta wszystkim, którzy plotkowali o tym, że jej marka jest na skraju upadku. Przecież na pokaz kogoś, kto nie osiąga sukcesów, nie przychodzi Anna Wintour, prawda?
Instagram tygodnia: Claudia Schiffer
Różowy sweterek, pensjonarski kołnierzyk, lekko rozszerzane dżinsy – niemiecka supermodelka pokazała na swoim profilu zdjęcie w idealnej wiosennej stylizacji. Czy każdy w takim wydaniu będzie wyglądać równie idealnie, jeśli zabraknie blond włosów, perfekcyjnej cery i rozmarzonego spojrzenia? Schiffer nie ma co do tego wątpliwości, bo od zakończenia kariery na wybiegu promuje naturalne piękno.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.