Tylko: Meble szyte na miarę
Tylko to polska marka, którą pokochali miłośnicy designu z całego świata. Wizytówką brandu stały się proste formy, soczyste palety barw i meble szyte na miarę niczym kreacje haute couture.
„Twoje w każdym calu”, brzmi motto Tylko. W tym prostym z pozoru haśle zawiera się cała filozofia polskiej marki. Jej historia sięga 2015 roku, kiedy to czwórka przyjaciół – Hanna Kokczyńska, Benjamin Kuna, Jacek Majewski i Mikołaj Molenda – wystartowali z własnym start-upem. Ich cel był prosty: zrewolucjonizować produkcję i dystrybucję mebli w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju. Ambicje twórców szybko zwróciły uwagę branży i inwestorów. W zaledwie kilka lat Tylko urosło do rangi jednej z najciekawszych młodych marek. Dziś do grona jej fanów należą zarówno artyści i miłośnicy dobrego designu, maksymaliści i minimaliści, jak i obserwatorzy trendów oraz zwolennicy ponadczasowych projektów.
Meble niczym kreacje haute couture
Kluczem do sukcesu Tylko jest wpisana w motto marki personalizacja, która zawiesza klasyczny podział na producenta i konsumenta. „Ty projektujesz, my produkujemy”, czytamy na stronie marki. Zamiast wybierać ze skończonej listy takich samych produktów, każdy z nas może wcielić się w rolę mistrza designu i stworzyć szyte na miarę meble marzeń. Możliwości konfiguracji pozwalają nie tylko na wybór palety barw, lecz także rozmiaru, form i materiałów, z których zostaną wykonane. Każdy detal ma tu znaczenie. Tym sposobem zaprojektowane przez nas regał, biurko czy komoda naprawdę będą jedyne w swoim rodzaju.
Prosty system personalizacji pozwala dopasowywać meble do naszego stylu, a nie na odwrót. Nic więc dziwnego, że projekty marki pokochali zarówno wielbiciele przytulnego minimalizmu w duchu japandi, jak również miłośnicy viralowych estetyk spod znaku core. W końcu, jak czytamy w manifeście marki, Tylko to „meble dopasowane dla niedopasowanych”.
Nowe standardy projektowania
Nonkonformistyczny duch marki idzie w parze z funkcjonalnością. Wizytówką Tylko stały się proste formy, najlepszej jakości materiały i wykończenia oraz sprytne rozwiązania, dzięki którym zakupione meble posłużą nam latami. – Myślimy o naszych meblach jak o klasykach, którymi będą cieszyć się pokolenia – tłumaczą twórcy. Od początku swojego istnienia Tylko działa w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Widać to zarówno w doborze materiałów podchodzących ze sprawdzonych źródeł, jak i w modelu produkcji inspirowanym tradycyjnym rzemiosłem. Meble produkowane na zamówienie zapobiegają nadprodukcji i nie generują niepotrzebnych odpadów.
Świadomość, z jaką projektanci marki podchodzą do procesu projektowego i cyklu życia produktu, stała się wzorem do naśladowania dla całej branży. W dobie coraz szybszej produkcji, napędzanej przez sztuczną inteligencję, wiele jest jeszcze do zrobienia. – Chociaż jesteśmy dumni z naszych postępów, to nie spoczywamy na laurach i wciąż stawiamy sobie nowe wyzwania i cele – podkreśla zespół Tylko.
– Meble Tylko pozwalają na realizację indywidualnych projektów w różnych stylach. Dzięki takim markom projektowanie daje się pogodzić z naturą i dbałością o jej zasoby – dodaje Marcin Czopek, architekt wnętrz ze studia Mistovia, który współpracuje z Tylko.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.