Ekstrawaganckie stylizacje Carrie Bradshaw, minimalistyczne zestawienia Cathrine Tramell czy może optymistyczny róż Elle Woods? Sprawdźcie, jak zainspirować się kostiumami bohaterek popularnych filmów.
Carrie Bradshaw, „Seks w wielkim mieście”
Podobne artykułyKim Cattrall: Mam dosyć „Seksu” Anna Konieczyńska„Sex and the City” without Samantha is just „the City” – grzmiały fanki w mediach społecznościowych, gdy stacja HBO potwierdziła produkcję nowego sezonu serialu bez udziału Kim Cattrall. Póki co fabuła kontynuacji owiana jest tajemnicą, ale na pewno zachwycą się nią fanki mody. Dzięki Patricii Field, stylistce „Seksu w wielkim mieście”, wiele stylizacji głównych bohaterek przeszło do historii, a trendy zapoczątkowane przez serial powracają jak bumerang. Klapki na szpilce, torebka bagietka czy jedwabne spódnice przewijały się w kolekcjach sieciówek i na wybiegach, podobnie jak obszerne futra, w których lubowała się Carrie Bradshaw. Nosiła je z plisowanymi spódnicami, zmysłowymi mini, a także wysokimi kozakami. W sylwestrową noc białe futro zestawiła z satynową piżamą i sznurem pereł.
Elvira Hancock, „Człowiek z blizną”
Podobne artykułyMichelle Pfeiffer: Zabójczo stylowa piękność Michalina MurawskaMiami, 1980 rok. Tony Montana (Al Pacino) i jego przyjaciel Manny emigrują z Kuby i rozpoczynają pracę dla Franka Lopeza, bossa narkotykowej mafii. Ambitny Tony szybko zaczyna zazdrościć mu pieniędzy i rywalizuje z nim o względy pięknej Elviry Hancock (Michelle Pfeiffer). O kostiumy do filmu zadbała Patricia Norris, która postawiła na glamour Hollywood lat 30. i kostiumy inspirowane kolekcjami Halstona. Do historii kina przeszła niebieska suknia z jedwabiu, w której Elvira wyglądała jak bogini. Z głębokim dekoltem, odkrytymi plecami oraz zdobiona błyszczącą lamówką podkreślała nie tylko nienaganną figurę aktorki, ale też jej zabójczy urok. W słowniku kostiumografki mniej zdecydowanie znaczyło więcej. Podobną sukienkę w czarnym odcieniu znajdziecie w nowej kolekcji Mango.
Catherine Tramell, „Nagi instynkt”
Jedna z najbardziej zmysłowych scen w historii kina? Sharon Stone, krzesło i „Nagi instynkt”. Catherine Tramell to femme fatale doskonała. Świadomie wykorzystuje wdzięki, by manipulować mężczyznami. Bezbłędnie posługuje się modą, aby onieśmielić rozmówcę. W słynnej scenie przesłuchania Sharon Stone ma na sobie białą, dopasowaną sukienkę z golfem. Oskarżona o morderstwo chłopaka, wydaje się nic sobie nie robić z powagi sytuacji. Bawi się z detektywami. Zakłada nogę na nogę, wzbudzając w nich pożądanie i przerażenie. Stylizacje głównej bohaterki są minimalistyczne, utrzymane w stonowanej kolorystyce, co tylko podkreśla jej zabójczy charakter.
Elle Woods, „Legalna blondynka”
Podobne artykułyWszystko, co wiemy o „Legalnej blondynce 3”Kamila Wojtkiewicz Reese Witherspoon jako Elle Woods udowodniła, że róż to odpowiedni kolor nawet dla studentki Harvardu i przyszłej prawniczki. Co ciekawe, aktorka przed rozpoczęciem produkcji zapisała sobie w umowie, że zatrzyma wszystkie kostiumy, w których pojawi się w filmie. W ten sposób Witherspoon weszła w posiadanie pokaźnej szafy w różowym kolorze i ponad 77 par butów Jimmy’ego Choo. Kostiumografka Sophie de Rakoff chciała, żeby główna bohaterka wyróżniała się z tłumu, ale róż nie był jej pierwszym wyborem. Decyzja zapadła po spotkaniu z członkiniami jednego z uniwersyteckich bractw. W sezonie wiosna-lato 2021 ten kolor powraca na wybiegi. Chanel stawia na intensywny odcień na szerokich spodniach oraz tweedowe komplety w pudrowym różu. Delikatny odcień preferują również Simon Porte Jacquemus, Donatella Versace oraz Miuccia Prada i Raf Simons w pierwszej wspólnej kolekcji Prady. Żakiet w stylu lat 50. pojawia się wśród projektów Gucci.
Cher Horowitz, „Słodkie zmartwienia”
Jedna z najbardziej stylowych komedii romantycznych ostatniej dekady XX wieku. Cher Horowitz, lekko rozpuszczona licealistka, wykorzystuje urok osobisty, aby dostać to, czego chce. Stylizacje głównej bohaterki naśladowały nastolatki na całym świecie: dopasowany żakiet i spódniczka w żółtą kratę, podkolanówki, starannie dobrane akcesoria, krótkie kardigany i buty Mary Jane. To wszystko zasługa kostiumografki Mony May. Dzięki niej mundurek uczennicy kojarzył się z kraciastym kompletem duetu Dolce & Gabbana, a świąteczna stylizacja z czerwoną sukienkę projektu Azzedine Alaïi. Wariacje na temat mundurków znajdziemy w tym sezonie w kolekcjach Diora i Chloé oraz w popularnych sieciówkach takich jak Mango czy Zara.
*Więcej stylowych bohaterek prosto z ekranu znajdziecie w nowym wydaniu „Vogue Polska”. Do kupienia w salonach prasowych i na Vogue.pl.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.