
Na wiosnę i lato 2025 Uniqlo kontynuuje i rozszerza filozofię LifeWear – ubrań, które niesiemy przez życie, ciesząc się komfortem. Kolekcję na nowy sezon można podzielić na kilka głównych motywów przewodnich inspirowanych energią Nowego Jorku, Kopenhagi i Aten.
Nowe wydanie magazynu „LifeWear”, który wydaje japońska marka, poświęcone jest słonecznym miejscom i momentom. Brand przenosi nas na ulice Nowego Jorku, Kopenhagi i Aten. We wszystkich tych kontekstach ubrania z nowej kolekcji Uniqlo interpretują osoby o różnych stylach życia, zawodach i ekspresjach. To dowodzi tak uniwersalności, jak i różnorodności kolekcji Uniqlo na wiosnę-lato 2025.

Wiosenno-letni sezon w Uniqlo można podzielić na kilka głównych motywów przewodnich inspirowanych energią wyżej wymienionych miast. Estetycznie w kolekcji dominują amerykańskie style preppy i athleisure, duńskie hygge i greckie siga-siga. Ubranie we wszystkich tych scenariuszach jest na drugim planie, stanowi dodatek do tytułowych słonecznych momentów aktywności, celebracji i doświadczania.

Wielkie technologie, małe objętości
Uniqlo przyzwyczaiło nas już do technologii zmieniających komfort noszenia, ale wciąż je rozwija. Ważnym elementem tegorocznej kolekcji są tkaniny z filtrem UV UPF 40, które odbijają fale o krótkiej i długiej częstotliwości. Ich działanie można obrazowo porównać do filtra SPF. W odróżnieniu od kosmetyków fotoochronnych, odzież nie traci swoich właściwości w czasie, nie ma też chemikaliów szkodliwych dla środowiska. To możliwe dzięki odbijającemu promienie UV tworzywu, które stanowi rdzeń włókna. Z tej specjalistycznej tkaniny w tym sezonie marka szyje elementy do aktywności na świeżym powietrzu – sportowe, plażowe i bardziej codzienne. To przede wszystkim kapelusz, legginsy i parki w pięknych słonecznych kolorach. W technologię UV została wyposażona Portable UV Protection Parka – w tym sezonie unowocześniona superlekka wodoodporna kurtka z kapturem, która zwinięta w dołączonym woreczku waży tylko 50 gramów i mieści się nawet w najmniejszej torebce. W tym punkcie trzeba wspomnieć o nowym rozmiarze kultowej nylonowej nerki, która w tym sezonie zyskuje nowy rozmiar nano do zapięcia na nadgarstku albo przy pasku plecaka jako dodatkowe podręczne miejsce do przechowywania. Ten wyczekiwany model trafi do sprzedaży w połowie kwietnia.


Struktury z natury
Przyjazne podróżom, mniejszym i większym, są też modele wykonane w technologii Airism, które przez cały rok dają komfort termiczny, odprowadzają nadmiar wilgoci i nie gniotą się dzięki specjalnie opracowanym splotom różnych rodzajów włókien. Te rozwiązania inspirowane są naturą – budową ludzkiego włosa, kwiatu bawełny lub struktury liści ryżu i lotosu. Z naturą zgodna jest także lniana część kolekcji. W tym sezonie koszule premium ze stuprocentowego lnu z zachodniej Europy występują aż w trzydziestu szlachetnych kolorach – zieleniach, błękitach, oranżach i stonowanych miksach beżu i bieli. Z lnianych tkanin o skośnym splocie Uniqlo szyje luźne, zwężane spodnie, bezrękawniki, kurtki i szorty. Na szczególną uwagę zasługują koszula z otwartym kołnierzem, spodnie z połączenie lnu i wiskozy lub bawełny, eleganckie i niezwykle przyjemne w dotyku. W komplecie marka serwuje przewodnik, jak o to szlachetne włókno dbać. Wiele więcej instrukcji dotyczących zarówno stylizacji, jak i odpowiedzialnego dbania o tekstylia można znaleźć w nowym numerze magazynu „LifeWear”.

Wielcy projektanci
Premiera wiosenno-letniego sezonu to oczywiście także premiera kolejnej linii sygnowanej nazwiskiem dyrektorki kreatywnej Uniqlo Clare Waight Keller i współpracujących z brandem twórców. Keller w tym sezonie proponuje lekki nylon w dużych dawkach i szlachetnych kolorach granatu i czerwieni. Jej kolekcja łączy głośny trendy utility z minimalizmem. Widać to w połączeniach lekkich spódnic z prążkowanej popeliny i garniturów AirSense ze sportowymi kamizelkami, lekkich i cienkich tak, że prawie nie da się w to uwierzyć. Christophe Lemaire z kolei stawia na odcienie betonu i piasku. Spodnie cargo, wiatrówki i świetnie skrojone szorty zyskują w jego rękach charakterystyczny modowy sznyt. To ubrania na co dzień, ale bez wątpienia zaprojektowane z troską o najmniejsze detale. Nowy sezon to także specjalne kapsuły stworzone we współpracy z francuskimi markami Comptoir des Cotonniers i bieliźnianą Princesse tam.tam, dostępne w sprzedaży od 6 marca.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.