Very Peri został kolorem roku 2022 Instytutu Pantone. Według przedstawicieli marki to dynamiczny błękit, podobny do koloru kwiatów barwinka. Ma on także fioletowo-czerwone akcenty. Ten najcieplejszy z odcieni niebieskiego ma zachęcać do optymistycznego patrzenia w przyszłość.
Barwę o numerze 17-3938 zainspirowały pandemia COVID-19 i wirtualna rzeczywistość, w tym Metaverse oraz NFT. Pierwsze zjawisko wymusza konieczność zmiany dotychczasowych sposobów działania, drugie sygnalizuje, że nowy świat już tu jest. Do wkraczania w tę nową rzeczywistość ma zachęcać Very Peri. Jak podaje Instytut Pantone, nowa barwa symbolizuje beztroską pewność siebie oraz śmiałą ciekawość. – Żyjemy w czasach transformacji – podkreślają przedstawiciele marki, a dyrektor wykonawcza Pantone Color Institute, Leatrice Eiseman w rozmowie z portalem CNN dodała: – Stworzenie nowego koloru było dla nas ważne, ponieważ mamy nową wizję świata.
Przy pracy nad nowym kolorem Pantone współpracowało z Microsoftem. Dzięki temu barwę będziemy mogli zobaczyć w programach takich jak PowerPoint, Teams, przeglądarce Microsoft Edge, czy systemie Windows. To ważne, bo ekrany urządzeń mobilnych, czy komputerów często nie obsługują skali Pantone, tylko RGB.
Rok 2020 był wyjątkowy dla Pantone. Przedsiębiorstwo ogłosiło dwa najnowsze kolory na nadchodzących rok: Ultimate Grey i Illuminating Yellow. Według tego samego instytutu kolorem roku 2019 był Living Coral.
Przedsiębiorstwo Pantone zostało założone w 1962 roku, wydało swój własny wzorzec barw ze skalą jednolitych kolorów. Pantone Color Institute™ działa globalnie. Śledzi najnowsze zjawiska w świecie mody, filmu show biznesu i sztuki, a w oparciu o nie od ponad 20 lat wyznacza kolorystyczne trendy.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.