Anna Wintour i Tom Ford zapowiedzieli utworzenie funduszu kryzysowego „A Common Thread” przeznaczonego w szczególności dla początkujących projektantów, niezależnych marek i ich pracowników, dotkniętych przez pandemię COVID-19.
Światowa pandemia koronawirusa to nie tylko zagrożenie dla zdrowia publicznego, ale również gospodarki. Wiele małych i średnich przedsiębiorstw musiało zawiesić swoją działalność, a miliony osób zostały bez pracy i środków do życia. W wyniku kryzysu ucierpiał również świat mody. Największe wydarzenia branżowe, na czele z MET Galą i CFDA Awards, zostały odwołane lub odłożone w czasie, a wiele marek zawiesiło produkcję i zamknęło swoje butiki.
Z myślą o wszystkich dotkniętych tą sytuacją, redaktor naczelna amerykańskiego „Vogue’a”, Anna Wintour oraz prezes Council of Fashion Designers of America, Tom Ford zapowiedzieli utworzenie specjalnego funduszu kryzysowego „A Common Thread”. Inicjatywa jest skierowana do branży mody dotkniętej przez pandemię COVID-19 – od początkujących projektantów, po niezależne marki i ich pracowników.
– Słyszymy inspirujące historie o projektantach szyjących maski i odzież ochroną dla szpitali, a tymczasem sami obawiają się, że nie bedą w stanie wypłacić honorarium swoim pracownikom, a z powodu zamknięcia swoich sklepów boją się, że ich biznesy nie przetrwają kryzysu. Z tego powodu wszyscy w „Vogue’u” we współpracy z Council of Fashion Designers of America zdecydowaliśmy się pomóc – napisała Anna Wintour.
W ramach inicjatywy obie instytucje przekażą fundusze na rzecz „A Common Thread”, które od 8 kwietnia będzie otwarte nie tylko na wpłaty członków CVFF i CFDA, ale również dotacje ze strony firm i osób prywatnych. Akcji towarzyszyć będzie również seria filmów poświęconych osobom z branży dotkniętych przez pandemię. Dodatkowo środki zgromadzone w ramach CFDA/Vogue Fashion Fund również zostaną przeznaczone na ten cel.
To nie pierwsza wspólna inicjatywa „Vogue’a” i CFDA. Obie instytucje współpracowały już, m.in. przy utworzonym po zamachach na World Trade Center CFDA/Vogue Fashion Fund, dedykowanego nowemu pokoleniu amerykańskich projektantów oraz Fashion’s Night Out – wydarzeniu mającym na celu wspomóc branżę modową po kryzysie ekonomicznym w 2009 roku.
– Wspominając te projekty, jestem pełna optymizmu. Wierzę, że nawet w dobie kryzysu możemy działać – dodała naczelna amerykańskiego „Vogue’a”.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.