Już w czwartek, 12 grudnia, o 18.00 w Muzeum Warszawy odbędzie się dyskusja o książce Agnieszki Dąbrowskiej o firmie z przełomu XIX i XX wieku. Magazyn „Vogue Polska” objął monografię patronatem medialnym.
Dom mody Bogusław Herse, działający od 1868 do 1936 roku w Warszawie, najpierw przy ul. Senatorskiej, a potem pod adresem ul. Marszałkowska 150, trzem kolejnym pokoleniom warszawiaków kojarzył się z luksusem. Agnieszka Dąbrowska, autorka monografii „Herse. Warszawski dom mody”, bierze na warsztat historię firmy, czyniąc ją tłem opowieści o modzie drugiej połowy XIX i początku XX wieku. „To materialne ślady warszawskiego szyku” – pisze autorka o obiektach zgromadzonych w zbiorach Muzeum Warszawy. Dąbrowska przedstawia historię rodzinnej firmy Hersów, rozwój jej asortymentu oraz nowoczesnych form reklamy. Zarysowuje tło historyczne, opisując rynek mody przełomu wieków, mierzy się z dziedzictwem domu mody i przedstawia czytelnikom twórców jego potęgi.
Autorka starannie dokumentuje także ubiory domu mody, które znalazły się w zbiorach Muzeum Warszawy – bluzki wizytowe, ubranie frakowe i marynarkę frakową. „Te ocalone, często przez przypadek, szczątki przeszłości mają wielki potencjał badawczy” – pisze Dąbrowska we wstępie.
Historyczka sztuki, kustoszka w Dziale Opracowania Zbiorów Muzeum Warszawy i kuratorka Gabinetu Ubiorów wystawy głównej „Rzeczy warszawskie” spotka się z czytelnikami 12 grudnia o 18.00 w Muzeum Warszawy Rynek Starego Miasta 32 w Warszawie. Towarzyszyć jej będą historyk sztuki i kolekcjoner mody Adam Leja oraz dziennikarka Vogue.pl Anna Konieczyńska. Dyskusję poprowadzi Ewa Krajewska. Zaproszeni gości rozmawiać będą nie tylko o historii domu mody Herse, ale także o tym, czym są współczesne domy mody, jak powstają kolekcje haute couture oraz w jaki sposób obserwujemy powrót do tradycyjnych wartości, takich jak rękodzieło, a także trendów lansowanych przez legendarne marki i ich projektantów.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.