„Vogue Ukraine” stawia swoje pierwsze kroki w metawersie, kładąc nacisk na wsparcie dla ukraińskiego przemysłu modowego w obliczu wciąż trwającej wojny.
Ukraińska edycja magazynu „Vogue” nawiązała współpracę z The Dematerialised (DMAT) – platformą NFT, by wyróżnić pracę trzech projektantów: Bevzy, Gudu i Ienki Ienki. Wszystkie trzy marki zaprezentowały swoje projekty w Paryżu 28 września podczas tygodnia mody. Teraz ubrania zostaną przełożone na technologie NFT i będzie można je kupić za pośrednictwem platformy DMAT.
– „Vogue UA” nie ogranicza się do granic geograficznych – jesteśmy teraz wszędzie tam, gdzie są Ukraińcy – mówi redaktor naczelny magazynu, Philipp Vlasov, o motywacji stojącej za projektem. – Współpraca z platformą DMAT jest naszym pierwszym przedsięwzięciem w metawersie, gdzie zamierzamy zaznaczyć naszą obecność. Wkrótce pojawią się tam kolejne premiery ubrań i akcesoriów stworzonych przez wschodzących i uznanych ukraińskich projektantów. – Pomaganie ukraińskiemu przemysłowi modowemu, by ten mógł przetrwać i rozwijać się w tych niespokojnych czasach, jest częścią nowej misji „Vogue UA”.
Celem projektu jest pomoc projektantom w znalezieniu nowych i innowacyjnych sposobów sprzedaży swoich produktów i generowania przychodów w wyjątkowo trudnych czasach. W przeszłości platforma DMAT współpracowała z takimi twórcami, jak Karl Lagerfeld (kolekcja DMAT x Karl Lagerfeld wyprzedała się w grudniu w ciągu kilku sekund) czy Nicholas Kirkwood, dążąc do zgromadzenia odbiorców mody i Web 3.0 pod jednym dachem. Projekty wypuszczane przez rynek obejmują zarówno cyfrowe figurki, jak i cyfrowe suknie couture szyte na miarę.
W związku z ogłoszeniem współpracy z „Vogue Ukraine”, DMAT uchyla rąbka swojej nowej przestrzeni, w której odwiedzający mogą zapoznać się z projektami w środowisku opartym na grze. – Współpraca z tak utalentowanymi projektantami, jak Ienki Ienki, Gudu i Bevza, była pamiętnym projektem – mówi Marjorie Hernandez, współzałożycielka i współzarządzająca DMAT. Jej biznesowa partnerka, Karinna Grant, powiedziała – Jesteśmy zaszczyceni, że możemy umożliwić kapitał społeczny i ekonomiczny dla ukraińskich projektantów poprzez ten ważny projekt.
Klienci sklepów, którzy kupują tokeny NFT, są zaproszeni do dzielenia się swoimi stylizacjami w wirtualnych ubraniach na swoich mediach społecznościowych, tagując @vogue_ukraine, z których „Vogue UA” stworzy galerię zdjęć.
Zespół „Vogue Ukraine” został rozproszony po świecie, gdy Rosja zaatakowała kraj w lutym 2022 r. – Skupiamy się na naszej obecności na płaszczyźnie wirtualnej, tworząc pomocne i inspirujące treści, aby dać siłę Ukraińcom, jednocześnie oferując światu pewien wgląd w kraj, o którym ktoś odważył się powiedzieć, że nie ma prawa istnieć – napisał Vlasov w liście otwartym w marcu, kontynuując zarządzanie swoim zespołem z miejsca wygnania. – Nie będziemy tracić nadziei. Sprawiedliwość musi zwyciężyć.
Modowe NFT będą dostępne do kupienia od godziny 17:00 4 października, wyłącznie na The Dematerialised, a wpływy z nich zostaną przekazane projektantom.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.