Powstanie Instagrama w październiku 2010 roku na zawsze zmieniło sposób, w jaki się komunikujemy. Branża mody otworzyła się na klientów, a gwiazdy na swoich fanów.
1. Beyoncé ogłasza, że spodziewa się bliźniąt, luty 2017 roku
Zdjęcie jak z okładki „Vogue’a”, przedstawiające artystkę, obejmującą ciążowy brzuszek, stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych zdjęć dekady. W ciągu 24 godzin od publikacji wpis przyszłej mamy pobił dotychczasowy najpopularniejszy post autorstwa Seleny Gomez. Podpis pod wpisem Queen Bey zawierał osobistą wiadomość dla jej oddanych fanów: „Chcieliśmy podzielić się naszą miłością i szczęściem. Doznaliśmy łaski podwójnie. Jesteśmy niebywale wdzięczni za to, że nasza rodzina powiększy się o dwie osoby. Dziękujemy za wasze życzenia – Carterowie”.
Efekt: Konta gwiazda na Instagramie pozwalają im kontrolować przepływ informacji o nich samych, uprzedzając plotki prasy brukowej.
2. Cara Delevingne: Supermodelka z przymrużeniem oka, 2013 rok
Do 2013 roku nie znaliśmy modelki tak spontanicznej jak Cara. A w każdym razie nie było nam dane poznać kogoś takiego za pośrednictwem mediów. Niezależnie od tego, czy Cara przytulała Karla Lagerfelda, czy imprezowała z Kendall Jenner w erze #CaKe, Delevigne nadawała ton szaleństwom w branży mody. Nigdy dosyć insiderskich zdjęć!
Efekt: Cara Delevingne została pierwszą na świecie supermodelką z Instagrama, pozostając sobą.
3. W pierwszym rzędzie z ekipą „Vogue’a”, październik 2018 roku
Na pokazie Chanel wiosna-lato 2019 uchwycono z tyłu najpotężniejsze trio w branży mody –Edwarda Enninfula, Grace Coddington i Annę Wintour. „Wymyśl podpis do zdjęcia” – napisał Enninful w poście z października 2018 roku. Tym samym zaprosił obserwatorów do doświadczenia atmosfery wielkiej mody.
Efekt: Demokratyzacja uczestnictwa w pokazach mody.
4. Kylie Jenner podbija internet jako młoda mama, kwiecień 2018 roku
Kylie Jenner utrzymywała swoją ciążę w tajemnicy przed 152.5 milionami fanów na Instagramie. Już po narodzinach córeczki Stormi dzieliła się jednak pierwszymi chwilami macierzyństwa. Film dokumentujący jej ciążę, który pojawił się w lutym 2018 roku, zebrał imponujące 101 milionów odsłon, ale najważniejszy z punktu widzenia mody moment nastąpił w kwietniu, kiedy młoda mama wystąpiła z małą Stormi w potrójnym zestawie z logo Fendi. Look pod hasłem: „Spacerki ze Stormi” łączył wózek, sukienkę-tubę i torebkę-nerkę, zyskując aprobatę (i lajki) 9,5 miliona osób.
Efekt: Kolejne pokolenie dynastii Kardashian-Jenner wspina się na szczyt.
5. Indya Moore zabiera głos, kwiecień 2019 roku
Osobowości światowej mody coraz częściej stają się liderami opinii, dyktującymi warunki społecznych, seksualnych i politycznych zmian. Przekaz ze świata mody wybrzmiał w instagramowym wpisie aktorki i modelki Indyi Moore z 24 kwietnia: „Moje ciało. Moja autonomia. Moje polityczne terytorium”.
Efekt: Instagramowy świat mody buduje bezpieczną przestrzeń.
6. Kate Moss przeciwko kulturze selfie, maj 2015 roku
W maju 2015 roku na topie są kadry tostów z awokado, a Instagram robi z nas wszystkich ekshibicjonistów. Nie dała się na to nabrać Kate Moss. Jej sesje z lat dziewięćdziesiątych zaspokajają nostalgiczne apetyty aplikacji, ale Moss nie jest miłośniczką selfie z ręki (dołączyła do Instagrama dopiero we wrześniu 2019 roku, a konto reprezentowało jej agencję modelek).
Efekt: Supermodelka nie podaje się ekshibicjonizmowi.
7. Historyczny debiut Virgila Abloha na pokazie mody męskiej Louis Vuitton, czerwiec 2018 roku
Nazwisko Virgila Abloha stało się synonimem cyfrowego sukcesu na zbiegu kreatywnych pól, a jego historyczny debiut na pokazie mody męskiej marki Louis Vuitton stanowił pozytywną afirmację najmłodszych przedsiębiorców Instagrama, obeznanych z finansowym potencjałem marki. Krótko po pokazie na Instagramie pojawiło się zdjęcie Abloha na wybiegu Vuitton w barwach tęczy. Podpis? Zwięzły przekaz dla obecnego pokolenia: „Też możesz to zrobić…”.
Efekt: Milenialsi przeobrażają luksusowe marki.
8. Jacquemus pozwala użytkownikom poczuć się uczestnikami, czerwiec 2019 roku
25 czerwca 2019 roku pokaz Simona Porte’a Jacquemusa zorganizowano na różowym wybiegu (zainspirowany dziełami Christo i Jeanne-Claude’a), rozłożonym na lawendowych polach Prowansji. Jeśli nie znaleźliście się w gronie 450 gości pokazu, nie straciliście wiele – wydarzenie zostało wyświetlone na ekranach iPhone’ów na całym świecie.
Efekt: Hiperrealistyczny pokaz mody łączy projektantów z ich obserwatorami.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.