Marka Public Habit we współpracy z Sophią Li, pionierką zrównoważonego rozwoju, wypuściła dwuczęściowy komplet z kaszmiru, uwielbiany przez Hailey Bieber i Mirandę Kerr.
Gigi Hadid na ostatnim spacerze po Manhattanie z córeczką Khai ubrana była w kaszmirowy komplet, którym pokazała, jak w prosty sposób zamienić strój codzienny na wyjściowy.
Zestaw marki Public Habit z Seattle, którego fankami są też Hailey Bieber i Miranda Kerr, jest przyjazny dla środowiska. Dwuczęściowy komplet, zaprojektowany przez dziennikarkę i współpracowniczkę „Vogue’a” Sophię Li, wykonany z kaszmiru z Mongolii, ma certyfikat OEKO-TEX, co oznacza, że nie zawiera żadnych szkodliwych substancji chemicznych.
– Kluczem jest długowieczność. Chciałam stworzyć kaszmirowy komplet do pracy w domu, na podróż i na wyjście – mówi Li.
Po raz pierwszy została poproszona o stworzenie kapsułowej kolekcji przez współzałożyciela Public Habit, Sydneya Badgera, w kwietniu 2020 roku. Zrozumienie łańcucha dostaw było dla niej kluczowe. – Dostawca kaszmiru ma najwyższą ocenę, jaką można mieć, a włosy kóz są czesane, a nie strzyżone, co jest lepsze dla zwierząt – mówi Li, dodając, że fabryka w Ningbo w Chinach została wybrana przez Public Habit ze względu na wysokie standardy środowiskowe i społeczne.
Aby nie przyczyniać się do problemu odpadów w modzie (w każdej sekundzie spalana jest jedna ciężarówka tekstyliów), Public Habit nie ma żadnych zapasów, a zamiast tego działa w modelu made-to-order. Klienci marki muszą poczekać od trzech do czterech tygodni na wyprodukowanie kaszmirowego kompletu.
– Łańcuch dostaw jest zacofany – wyjaśnia Badger, który założył Public Habit w 2019 roku z byłym współpracownikiem Amazona, Zakharem Ivanisovem.
Kiedy marka połączyła siły z globalną inicjatywą Carbon Calories, aby zmierzyć ślad CO2, jaki pozostawiają kaszmirowe swetry Li w porównaniu z tradycyjnymi swetrami z kaszmiru, odkryli, że tradycyjny model może prowadzić aż do 20 proc. lub więcej niesprzedanych zapasów, przyczyniając się do znacznie większej emisji. Okazało się również, że noszenie odzieży przez dłuższy czas jest dla nas najbardziej skutecznym sposobem na zmniejszenie śladu węglowego.
Przy płatnościach Public Habit prosi każdego klienta, by zobowiązał się do minimum trzydziestu noszeń. Ubrania marki mają być długoterminową inwestycją. – Staraliśmy się zrobić wszystko, co w naszej mocy, by odzież miała jak najmniejszy wpływ na środowisko i pochodziła z etycznych źródeł. Ale zrównoważona podróż trwa nadal dzięki konsumentom. To, że kupiliśmy jeden zrównoważony produkt, nie oznacza, że jesteśmy ekologiczni. To styl życia, który musimy stale praktykować – mówi Li.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.