Według danych Lyst częstotliwość wyszukiwania hasła „wegańska skóra” wzrosła w tym roku o 69 proc. Marki eksperymentują więc z alternatywnymi materiałami – skórą z grzybów, ananasów czy kaktusów. Wegańskie zastępniki często zawierają jednak syntetyczne składniki, więc luksusowe domy mody równolegle szukają sposobów pozyskiwania skóry naturalnej w zrównoważony sposób.
Mulberry zobowiązała się do 2035 roku osiągnąć neutralność klimatyczną. Złożeniem jest produkcja lokalna oraz zwrot w stronę rolnictwa regeneracyjnego, którego głównym elementem jest wypas rotacyjny, mający na celu utrzymanie dobrego stanu gleby, pozwalającego na magazynowanie dużej ilości węgla.
Mulberry współpracuje jedynie z zaufanymi europejskimi dostawcami, m.in. członkami Scottish Leather Group, jednymi z największych producentów skóry w Wielkiej Brytanii. Hodowle krów mięsnych i mlecznych, które do nich należą, są przedsiębiorstwami zeroemisyjnymi.
Wpływ produkcji skóry na środowisko
Według World Resources Institute hodowla bydła jest odpowiedzialna za 14,5 proc. światowej emisji dwutlenku węgla oraz 36 całkowitej powierzchni obszarów wylesionych pomiędzy 2001 a 2015 rokiem. Choć skórę często traktuje się jako produkt uboczny, powstający w trakcie produkcji mięsa, tak naprawdę to jeden z istotnych elementów modelu biznesowego branży.
Poza emisją dwutlenku węgla problemem jest również proces garbowania, podczas którego uzyskuje się skórę w jej docelowej formie, przy użyciu szkodliwych chemikaliów, takich jak chrom.
Trwałość skóry
Obrońcy twierdzą, że tradycyjna skóra pozostaje najlepszym materiałem dostępnym na rynku. Dla Mulberry trwałość jest kluczowa. W ramach usług renowacyjnych firma naprawia 10 tys. torebek rocznie. Pracuje też nad nową platformą resale’ową Mulberry Exchange.
Innowacyjne rozwiązania, takie jak wytwarzanie włókien ze skóry z recyklingu, którym zajmuje się firma Spinnova, to kolejny krok w stronę przedłużania życia skóry.
Choć alternatywne technologie pozyskiwania skóry ciągle się rozwijają, dla Mulberry priorytetem pozostaje poszukiwanie jak najbardziej zrównoważonych rozwiązań w produkcji tradycyjnej oraz sprzedaż trwałych produktów.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.