Weekday, marka z portfolio szwedzkiej grupy H&M, w końcu otwiera swoje sklepy w Polsce. Na pierwszy ogień idzie Kraków, a drugi butik pojawi się w Warszawie.
Marka Weekday została założona w 2002 roku z myślą przede wszystkim o młodszych klientach. Jej estetyka łączy bowiem modę młodzieżową ze street style’em. Weekday zasłynęło również ze swoich kampanii, w których porusza często tematy inkluzywności i równouprawnienia płci oraz komentuje aktualne wydarzenia i popkulturę.
Założyciele i projektanci marki starają się także wcielać w życie ideę mody zrównoważonej. W kolekcjach Weekday pojawia się coraz więcej ubrań i dodatków wykonanych z materiałów mniej szkodliwych dla naszej planety. Już ponad 73 proc. produktów szyje się z ekologicznych materiałów, a w przyszłości, jak zapowiadają przedstawiciele marki, ma być jeszcze lepiej. „Chcemy, by najpóźniej do 2030 roku wszystkie nasze materiały pochodziły z odzysku lub były pozyskiwane w sposób zrównoważony” – ogłaszają.
Jednym z kroków ku bardziej etycznej modzie jest wprowadzenie przez Weekday kolekcji kurtek wykonanych z materiałów z powtórnie przetworzonego poliestru, pochodzącego z butelek PET – do wyboru są projekty w odcieniu mlecznej i białej czekolady, a także dłuższe modele z botanicznym motywem. Kurtki trafią do sprzedaży w listopadzie.
Jak się okazuje, będzie je można kupić także w Polsce. Już 29 listopada otworzy się sklep Weekday w Krakowie. Będzie zajmował powierzchnię 305 m kw. w Galerii Kazimierz. Dopiero w marcu przyszłego roku planowane jest otwarcie drugiego butiku marki w warszawskiej Elektrowni Powiśle, który początkowo miał się otworzyć jako pierwszy.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.