Wspólny apel projektantów i Extinction Rebellion
Na Instagramie aktywistów ekologicznych z Extinction Rebellion został opublikowany list otwarty, do którego dołączyły największe osobistości ze świata mody.
„Musimy się zatrzymać i zastanowić nad niepohamowaną konsumpcją i marnotrawstwem. To wymknęło się spod kontroli, odpady nas zalewają” – pisze Stella McCartney w apelu Extinction Rebellion.
Grupa aktywistów na profilu na Instagramie opublikowała apel w formie dwuminutowego wideo, w którym wzywa branżę mody do natychmiastowych zmian „kultury konsumpcji i niszczenia”. Wraz z najsłynniejszymi projektantami XXI wieku Extinction Rebellion nakłania do zmiany działań pogłębiających katastrofę klimatyczną. Tło filmu stanowią obrazy lasów, które odradzają się po pożarach. Na pełnych nadziei kadrach pojawiają się wypowiedzi dyrektorów kreatywnych największych światowych marek: Virgila Abloha (Louis Vuitton), Alessandra Michelego (Gucci), Marca Jacobsa, Oliviera Rousteinga (Balmain), czy Anthony’ego Vaccarello (Saint Laurent), którzy z żalem opisują dramatyczny stan branży. Jej bolączkami są nadprodukcja i marnotrawstwo.
Do manifestu przyłączyła się także Tori Tsui, działaczka na rzecz klimatu, która w zeszłym roku wystąpiła w kampanii McCartney: – Musimy być świadomi wpływu świata mody. Te same systemy, które prowadzą do degradacji środowiska, dodatkowo podporządkowują i wyzyskują ludzi zmarginalizowanych.
Apel rozpoczyna nową kampanię Extinction Rebellion „Fashion Act Now”. Czy świat mody i konsumenci usłyszą głosy aktywistów?
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.