Malownicze krajobrazy Capri oraz niezwykły obraz stworzony przez Agatę Bogacką – w majowym numerze „Vogue Polska” z trzema okładkami do wyboru analizujemy sposób, w jaki moda operuje kolorem. Barwa ma dziś większą moc niż krzykliwe logo. Rozmawiamy z projektantką Magdą Butrym, odwiedzamy warszawskie mieszkanie projektantki biżuterii Agaty Wojtczak, przyglądamy się dziedzictwu Karla Lagerfelda. Sprawdźcie, co jeszcze dla was przygotowaliśmy.
„Każda fanka mody jest w stanie wskazać zieleń Bottegi czy pomarańcz Hermèsa wśród tysięcy podobnych barw. Na wybiegach króluje trend dopamine dressing. Dziś przy projektowaniu ubrań coraz częściej pod uwagę bierze się czynnik psychologiczny. Pogoń za endorfinami jest silniejsza niż myślenie o wygodzie i elegancji. Kolor staje się kluczowym narzędziem w rękach domów mody” – pisze we wstępniaku do nowego numeru „Vogue Polska” redaktorka naczelna Ina Lekiewicz Levy. W majowym wydaniu naszego magazynu, który dostępny jest w sprzedaży z trzema okładkami do wyboru, analizujemy sposób, w jaki świat mody operuje kolorem. W sesjach zdjęciowych prezentujemy nieoczywiste połączenia barw. Szukamy też przepisu na najgorętszy odcień sezonu, czyli „digitalową lawendę”, która przewija się w najpopularniejszych serialach ostatnich miesięcy.
Redaktorka mody Kamila Wagner opisuje, jakie przesłanki stoją za tym, które kolory będziemy nosić w najbliższych sezonach: „Przewidywanie trendów kolorystycznych nie ma wiele wspólnego z wróżeniem z fusów. Opiera się na długich, skomplikowanych procesach badawczych. Stworzenie kolorystycznej predykcji wymaga analizy trendów społecznych i zachowań konsumenckich, monitoringu platform sprzedażowych i mediów społecznościowych, obserwacji nowych technologii i nowych projektów prezentowanych na światowych targach wzornictwa. Skąd ta obsesja na punkcie koloru? Szacuje się, że za to, czy produkt spodoba nam się na pierwszy rzut oka, aż w 90 proc. odpowiada jego barwa” – wyjaśnia Kamila Wagner.
Aby stworzyć dwie z trzech okładek majowego wydania „Vogue Polska”, przenieśliśmy się na pełne nasyconych odcieni Capri, gdzie zasmakowaliśmy pierwszych gorących promieni słońca. Do współpracy przy trzeciej, kolekcjonerskiej okładce magazynu zaprosiliśmy natomiast artystkę Agatę Bogacką: – W końcu zrozumiałam, że ten gradient, powolne przechodzenie koloru w kolor jest treścią samą w sobie – mówi malarka o swojej twórczości w rozmowie z Aleksandrem Hudzikiem. Powstałe od 2016 roku 103 prace jednej z najciekawszych polskich malarek XXI wieku będzie można podziwiać w albumie „Agata Bogacka”.
Wyjątkowej sesji Rafaela Pavarottiego z projektami domów mody prowadzonych przez Karla Lagerfelda towarzyszy tekst Piotra Zachary o słynnym projektancie. W nowojorskim Metropolitan Museum of Art otwiera się wystawa „A Line of Beauty” (w październiku w Nowym Jorku w Jewish Museum otworzy się też druga wystawa o Lagerfeldzie). „Pomysł Met ma wywrotowy: pokazujemy punkt wyjścia, czyli projekt na papierze, oraz punkt dotarcia, czyli gotową kreację. Trzymamy się chronologii, śledzimy ewolucję Lagerfelda od stażu u Balmain, przez pierwszy wysoki stołek u Patou, 10 lat u Chloé, pół życia u Chanel i jeszcze więcej w Fendi. 150 szkiców, 150 sylwetek, 150 pretekstów do rozważań o talencie, kreatywności, ewentualnie sile sugestii, ale nic ponad to” – wylicza Piotr Zachara. Podkreśla, że Lagerfeld setki razy ostrzegał przed pokazywaniem mody w muzeum. Autor przybliża sylwetkę kreatora mody, który mówił o sobie, że jest chodzącą metką.
Swoją pozycję w branży mody systematycznie umacnia Magda Butrym, której projekty noszą Natalie Portman, Hailey Bibier, Gigi Hadid czy Katie Holmes. Projektantka opowiedziała Michalinie Murawskiej o świecie, w którym jej zdaniem nie wypada bać się marzeń: – Nie mogę powiedzieć, że wiem już wszystko. Jestem jednak pewna, że wiem znacznie więcej niż na początku. Daje mi to wiele spokoju. I pozwala marzyć o tym, co jeszcze może się wydarzyć – mówi Magda Butrym, która niedawno zadebiutowała z linią autorskich torebek „Magda”. Projekt miał być propozycją zupełnie inną niż modele oferowane przez znane luksusowe marki.
Co jeszcze znajdziecie w majowym numerze „Vogue Polska”? W mieszkaniu na poddaszu w przedwojennej kamienicy na Pradze-Północ odwiedzamy Agatę Wojtczak. Projektantka biżuterii, dziennikarka i graficzka wprowadziła się tu trzy lata temu. Miała zostać na dwa tygodnie podczas pierwszego lockdownu, który chciała spędzić z chłopakiem Antonim Bielawskim. Została na stałe. W międzyczasie para postanowiła założyć markę biżuteryjną. Tak powstała Maar. Kamila Wagner zajrzała do wyjątkowego wnętrza, w którym królują morskie motywy i szafy Agaty, która odważnie miesza style, printy oraz ulubione odcienie różu i niebieskiego.
Przyglądamy się ponadto nowej kolekcji Mikołaja Żurka, który karierę w branży rozpoczynał od eksperymentów. Anda Rottenberg, szefowa działu kultury, w felietonie przekonuje, że własny pokój to za mało, gdy miłość nie trwa wiecznie. O wystawie Gego w muzeach Guggenheima w Nowym Jorku i Bilbao pisze Basia Czyżewska, Anna Sańczuk ogląda docenione canneńską Nagrodą Jury „Osiem gór”, a Karolina Rychter analizuje dokument Laury Poitras „Całe to piękno i krew” o życiu Nan Goldin. W dziale urody Ilona Rechnio analizuje niezwykłe królestwo grzybów, których zastosowanie odkrywamy dziś na nowo, a Iza Cieplińska poleca róże, kosmetyki do pielęgnacji ze składnikami i perfumy, które zmieniają nastrój.
Majowy numer „Vogue Polska” w sprzedaży od 27 kwietnia. Już dziś zamów magazyn z dostawą do domu z jedną z trzech okładek do wyboru.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.