Mam nadzieję, że ten numer będzie okazją do wspólnego świętowania – pisze we wstępniaku redaktorka naczelna Ina Lekiewicz Levy. A jest co świętować, o czym na łamach magazynu przekonuje Maria Fredro-Smoleńska. Co jeszcze znajdziecie w marcowym wydaniu z dwiema okładkami do wyboru? Bartosz Bielenia opowiada nam o pracy na planie filmu „Kos”, eksperci analizują, jak będzie wyglądać moda w 2030 roku, a my zdradzamy, o czym marzymy w nadchodzącym sezonie.
Świętujemy szóste urodziny „Vogue Polska”
Sześć lat istnienia „Vogue Polska” na łamach marcowego wydania podsumowuje Maria Fredro-Smoleńska. Za nami 73 numery (niektóre podwójne) oraz wydania specjalne o designie, urodzie, liderach, podróżach i sporcie. Niezliczone sesje zdjęciowe, niezapomniani bohaterowie, ważne wydarzenia z Polski i ze świata. Z dumą możemy się pochwalić okładkami z top modelkami, takimi jak Anja Rubik, Christy Turlington Burns, Eva Herzigová, Adwoa Aboah, Lara Stone czy Cindy Crawford, a także z Victorią Beckham, Jane Fondą, Andie MacDowell czy Charlotte Gainsbourg. Motywem przewodnim jubileuszowego wydania jest otwarcie sezonu. Wiosnę rozpoczynamy gotowi na nowe wyzwania oraz pełni nadziei na to, co przyniosą nadchodzące miesiące. W tym numerze szefowie działu mody Ali Toth i Anikó Virág do sesji okładkowej wybrali 50 ulubionych looków z wybiegów, które Kamila Wagner rozkłada na czynniki pierwsze. To nie wszystko. Członkowie redakcji zdradzają, o jakich rzeczach marzą w nowym sezonie.
Analizujemy, jak będzie wyglądać moda w 2030 roku, i tłumaczymy nieustające roszady na stanowiskach dyrektorów kreatywnych domów mody
Premierze polskiej edycji „Vogue’a” towarzyszyły poważne zmiany na światowej scenie mody. Z Céline odchodziła Phoebe Philo, a Virgil Abloh prezentował pierwszą kolekcję dla Louis Vuitton – pisze we wstępniaku Ina Lekiewicz Levy, redaktorka naczelna magazynu. Dziś, jak zgodnie twierdzą eksperci branży w rozmowie z Julią Właszczuk, znów przechodzimy transformację. Z jednej strony branżę napędza wpływ sztucznej inteligencji, z drugiej – powrót do rzemiosła i popularność kolekcji z drugiego obiegu. Moda stanie się jeszcze bardziej nieprzewidywalna i różnorodna. Współczesna walka z szowinizmami i dyskryminacjami, które kształtowały modę od stuleci, sprawi, że branża jeszcze bardziej otworzy się na osoby dotychczas marginalizowane – twierdzi Marcin Różyc, dziennikarz i kurator mody. Z kolei zdaniem Zuzanny Skalskiej, analityczki trendów, zawodem przyszłości stanie się szewc 4.0, czyli rzemieślnik wspierany przez nowe technologie. Czy w przyszłości czekają nas również nieustające roszady na stanowiskach dyrektorów kreatywnych domów mody? Jedni to, co w ostatnich sezonach dzieje się w domach mody, nazywają walcem, mając na myśli szybkiego odbijanego, inni wielkim wybuchem albo ogromnym przetasowaniem. Jeśli ktoś myśli, że dyrektorzy kreatywni domów mody zmieniają się często, niech poczeka na tempo, które zwiastuje przyszłość – analizuje Kamila Wagner.
Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak opowiadają o sukcesie marki Bizuu
Zawsze marzyłyśmy, by ubierać kobiety kompleksowo i na każdą okazję – mówią Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak stojące za marką Bizuu, której eklektyczny styl jeszcze do niedawna kojarzył się głównie z kobiecymi sukienkami. Dzisiaj w ich portfolio znajdują się okrycia wierzchnie, perfekcyjnie skrojone garnitury, jeansy oraz uwielbiane przez klientki swetry. Siostry, które z pasją wykonują swoją pracę, nie boją się wyzwań. Tym razem projektują stroje, w których polska reprezentacja wystąpi podczas ceremonii otwarcia Letnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. – Gdy dowiedziałam się o skali tego projektu, byłam raczej sceptyczna. Blanka w nas wierzyła, wiedziała, że damy radę – mówi Zuzanna. Największym wyzwaniem okazały się sylwetki męskie: – Najpierw byłyśmy tym przerażone, ale szybko uspokoiłyśmy myśli i skupiłyśmy się na tym, że mamy świetnych fachowców oraz klarowną wizję tego, jak chcemy, by mężczyźni wyglądali podczas tej ceremonii– tłumaczy Blanka w rozmowie z Michaliną Murawską.
Aktor Bartosz Bielenia oraz reżyserka i scenarzystka Weronika Tofilska zabierają nas za kulisy filmowych produkcji
O pracy na planie „Kosa” oraz w Nowym Teatrze i wkręcaniu się w zawodowe wyzwania Bartosz Bielenia rozmawia z Anną Konieczyńską: Jestem chłopem z dziada pradziada. Mama pochodzi z Suwalszczyzny, tata z Podlasia. Wychowałem się w Białymstoku, ale mnóstwo czasu spędziłem na wsi. Jestem dumny z mojego pochodzenia, to ważny element mojej tożsamości i nigdy się go nie wypierałem – mówi aktor i dodaje, że ostrzegano go, że aktorstwo to zawód „niebezpieczny”: –Do dzisiaj lubię pracować z ludźmi, którzy mają wizję, ale teraz wiem, że można mieć wizję, ale nikogo nią nie torturować – wyjaśnia. Sam nie czuł się „torturowany” – Bo potrafię spełniać oczekiwania – mówi. Czy oczekiwania widzów spełni Weronika Tofilska? „Love Lies Bleeding”, erotyczny thriller z Kristen Stewart według jej scenariusza, miał premierę na tegorocznym festiwalu Sundance. Reżyserka i scenarzystka, która na co dzień mieszka w Londynie, Julii Właszczuk opowiedziała o miłości do filmu i planach na przyszłość. Aktualnie Tofilska działa równolegle przy kilku produkcjach, w tym jednej polskiej i brytyjskiej. – Nie mogę jeszcze zbyt wiele zdradzić, ale oba filmy są osadzone w przeszłości, czerpią z dorobku surrealistów i przeplatają mrok z humorem –wyjaśnia.
Przyglądamy się fenomenowi Esther Perel, słynnej psychoterapeutki par, i dobremu gustowi pisarzy
W rankingach najlepiej ubranych literatów obowiązuje klucz ksenofobiczny. Francuzi wspominają Emila Zolę, Colette, nawet Voltaire’a, Włosi Natalię Ginzburg, Rosjanie Czechowa i Majakowskiego. Niby Amerykanie czują się panami świata, ale też stawiają na swoich, to znaczy anglojęzycznych. W 2016 roku „Vanity Fair” za wygląd wyróżniło Zadie Smith (świetne turbany, niezłe kiecki z sieciówek), Alice Munro (eleganckie białe bluzki), J.K. Rowling w łososiowej sukni Oscara de la Renty oraz Joan Didion w okularach Céline i z torebką Chanel – w nowym wydaniu „Vogue Polska” Piotr Zachara opowiada o dobrym guście pisarzy. Z kolei Anna Konieczyńska przygląda się Esther Perel, amerykańskiej supergwieździe współczesnej psychologii. Autorka bestsellerowych poradników i popularnego podcastu uczy, jak rozmawiać o miłości, seksie i związkach.
Marcowy numer „Vogue Polska” w sprzedaży od 22 lutego. Zamów go już dziś z jedną z dwóch okładek do wyboru na Vogue.pl.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.