Po rocznej przerwie wczoraj wystartował 74 Festiwal Filmowy w Cannes. Tegoroczna edycja w sposób szczególny podkreśli rolę kobiet w branży filmowej, również za sprawą wyjątkowej nagrody LIGHTS ON WOMAN AWARD. Powędruje do jednej z najzdolniejszych reżyserek biorących udział w towarzyszącym festiwalowi konkursie Filmów Krótkometrażowych.
Nazwisko laureatki i tytuł zwycięskiego dzieła ogłosi wyróżniona Oscarem za rolę w filmie „Lektor” z 2009 roku Kate Winslet. Aktorka niedawno dołączyła do grona ambasadorek marki L’Oréal Paris.
– To ogromny zaszczyt być Jurorką w programie, który promuje uznanie dla niezwykłych kobiet-twórczyń filmowych i móc uhonorować tak niesamowite talenty. Bardzo ważne jest, abyśmy pracowali razem jako społeczność, aby dążyć do parytetu płci w naszej branży i cieszę się, że mogę wspierać rodzinę L’Oréal Paris w tak ważnych działaniach – mówi Kate Winslet.
– To kolejny, ekscytujący krok we współpracy z L’Oréal Paris. Marka niezmiennie wspiera Cannes oraz całą społeczność filmową. Nagroda LIGHTS ON WOMEN AWARD stanie się idealną okazją do uhonorowania zasłużonych twórczyń – mówi dyrektor festiwalu Thierry Frémau.
Od ponad dwudziestu lat L’Oréal Paris jest Oficjalnym Partnerem festiwalu w Cannes. Wprowadzając nagrodę LIGHTS ON WOMEN AWARD, marka chce wyróżnić i pokazać światu wybitne kobiece talenty, a także niwelować nierówności między twórcami różnych płci, Niedostateczna reprezentacja kobiet w filmie to jeden z głównych problemów w tej branży, co potwierdzają dane statystyczne. W 2019 r. w Hollywood było tylko 10,7% kobiet-reżyserów filmowych. Ponadto, tylko 7 twórczyń znalazło się wśród nominowanych do Oscara za najlepszą reżyserię. Zgodnie z integralną dla L’Oreal Paris ideą women empowerment, marka będzie wspierać kobiety, pobudzać ich kreatywność i dążyć do przywrócenia równowagi.
Obok wsparcia finansowego w wysokości do 30 000 €, wyróżnienie LIGHTS ON WOMEN AWARD stanie się także platformą dla większej widoczności i umożliwi dostęp do „siostrzanego” grona talentów filmowych.
– L’Oréal Paris to marka kobieca i feministyczna. Wierzymy w potrzebę wspierania kobiet w pokonywaniu barier i możliwość wywierania wpływu na długoterminowe, pozytywne zmiany w ich społecznościach – mówi Delphine Viguier-Hovasse, Global Brand President, L’Oréal Paris.
Uroczyste wręczenie nagrody odbędzie się podczas galowej kolacji Jeune Cinéma w Cannes 16 lipca.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.