Zegarek Tissot Sideral. Nowoczesny w stylu retro
Nowy model Tissot Sideral to projekt o zdecydowanym charakterze. Jest niezawodny, nowoczesny, wykonany z najbardziej innowacyjnych materiałów, a przy tym kojarzy się z beztroskimi wakacjami w stylu retro.
Nowe trendy często czerpią z przeszłości. Estetyka w duchu retro przepełnia kolejne kolekcje mody, pojawia się też we wzornictwie. Każda marka, która pragnie być na czasie, korzysta z dziedzictwa minionych dekad. Nie inaczej jest w przypadku Tissot.
Wychodząc naprzeciw trendom, Tissot prezentuje uwspółcześnioną wersję kultowego zegarka Sideral S. Nowy model – przywołujący styl lat 70. XX wieku – stanowi najlepsze dopełnienie sportowych letnich stylizacji z elementami retro, pasującymi do spędzania czasu w towarzystwie najbliższych. Takie skojarzenia podkreśla hasło przewodnie nowej kampanii Tissot – „Enjoy Every Hour”.
Tissot Sideral: Zegarek dla młodych
Oryginalny Sideral został wprowadzony na rynek w 1969 roku jako część większej kolekcji. Był pierwszym na świecie zegarkiem z włókna szklanego, charakteryzował się lekką, ale niezwykle wytrzymałą konstrukcją. W 1971 roku zadebiutował model Tissot Sideral S z kultowym żółtym gumowym paskiem oraz innowacyjnym jak na tamte czasy systemem zapinania. Sideral stał się absolutnym hitem kolejnej dekady.
Właśnie ten model umożliwił szwajcarskiej marce spektakularny rozwój i podbijanie rynków na całym świecie. Promowano go jako zegarek dla młodych – pełnych energii, żądnych wyzwań i przygód, noszących się zdecydowanie mniej konserwatywnie niż ich rodzice. O tym, do jakiego odbiorcy kierowano Sideral, sugerowały zwroty z promocyjnych haseł: „młodzieżowy zegarek” czy „odejdźmy od tradycyjnego stylu zegarka taty”. Francuska reklama przekonywała, że Tissot Sideral jest „une collection d’avant-garde pour l’homme moderne”, czyli awangardową kolekcją dla współczesnego człowieka.
Tissot stawia na innowacyjne rozwiązania
Nazwa modelu Sideral (z fr. gwiezdny) sugerowała wykraczanie poza ziemską tradycję, pęd ku nowemu, a nawet – dosłownie – ku gwiazdom. Po premierze zegarka wciąż świeża była przecież radość z pierwszego kroku człowieka na Księżycu. Nazwa modelu odzwierciedlała też fascynację młodego pokolenia końca lat 60. gatunkiem science fiction oraz produkcjami telewizyjnymi takimi jak „Star Trek”.
A ówczesny postęp technologiczny znajdował odzwierciedlenie w konstrukcji zegarka. Sideral był innowacyjny dzięki wykorzystaniu jednoczęściowej koperty ze szwedzkiego włókna szklanego oraz stali. Choć włókno szklane ma dziś szerokie zastosowanie (szczególnie w przemyśle lotniczym), wykorzystanie go do produkcji zegarków było rewolucyjne. Materiał jest czterokrotnie lżejszy od stali, odporny na zarysowania, niezmienny (nawet pod wpływem kwasów) i niewrażliwy na wahania temperatury. Z tych powodów doskonale sprawdza się w produkcji wysokiej jakości sprzętu sportowego, kadłubów łodzi czy samolotów.
Tissot w 2023 roku, czyli nowa interpretacja klasyki
Dostosowując model do współczesności, marka Tissot zadbała o zachowanie tradycyjnych elementów i stylu zegarka. Oryginalny Sideral podkreślał innowacyjność, a także fascynację przygodą. Aby zachować te cechy, marka Tissot zdecydowała się na kopertę z kutego włókna węglowego – materiału, który pod względem lekkości oraz wytrzymałości stanowi odpowiednik włókna szklanego. Nowy Tissot Sideral wyposażono w obracający się w jednym kierunku bezel z czarną powłoką PVD, z podziałką dla nurków i żeglarzy. Wielokolorowa luminescencyjna tarcza mieści też nawiązujący do estetyki lat 70. licznik regatowy w kolorach zielonym i czerwonym. Dzięki wysokiej wodoodporności (do 30 barów) i mechanizmowi Powermatic 80 Nivachron nowy Sideral będzie idealnym dodatkiem podczas różnych letnich aktywności na świeżym powietrzu i nad wodą.
Tissot Sideral w wielu kolorach
Tissot Sideral jest teraz dostępny w trzech efektownych kolorach – żółtym, czerwonym i niebieskim. Wyróżnia się charakterystycznym perforowanym gumowym paskiem ze specyficznym sposobem zapinania. Ten pomysłowy system przypomina o tym, jak ważna jest dla marki Tissot innowacyjność. W sprzedaży dostępne są również trzy dodatkowe paski (zielony, pomarańczowy i czarny), dzięki którym można zmieniać wygląd swojego zegarka i dostosowywać go do własnego stylu.
Hasło kampanii promocyjnej Tissot – „Enjoy Every Hour” – inspiruje do czerpania radości z prostych rzeczy. Nowy spot można też odczytać jako obietnicę letnich przygód, swobody i radości z wakacji.
Zegarki Tissot dostępne są w oficjalnym sklepie internetowym marki: https://www.tissotwatches.com/pl-pl/.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.