Już od 19 lat zespół artystyczny H&M łączy siły ze światowej sławy projektantami, którzy raz w roku przygotowują dla marki wyjątkową kolekcję. Silnie inspirowaną estetyką gościnnego twórcy, spójną z ideą inkluzyjności szwedzkiego konceptu, a przede wszystkim wyzwalającą kreatywność. Jak udowodniły poprzednie kolekcje, wybierając kandydata, H&M nie lubi chodzić na łatwiznę. Tym razem drzwi do pracowni otwarto przed Casey’em Cadwalladerem który od 2018 roku pełni funkcję dyrektora artystycznego domu mody Mugler. Jak Amerykanin przełożył życiowy dorobek Manfreda na współczesny język? Pierwsze karty właśnie zostały odsłonięte.
Prace nad kolekcją H&M x Mugler ruszyły na początku 2022 roku, tuż przed śmiercią założyciela francuskiego domu mody Manfreda Thierry’ego Muglera. Początkowy tor został więc szybko zmieniony. Mianowany pięć lat temu dyrektor kreatywny marki, Casey Cadwallader, uznał, że chce przede wszystkim złożyć hołd dziedzictwu mistrza (jego architekturze ubioru oraz pochwale ciała, sensualności i seksualności), wybijając przy tym ważną dla niego samego różnorodność. – Byłem zdeterminowany, aby kolekcja reprezentowała istotę tego, czym jest Mugler – mówił Cadwallader w rozmowie z amerykańskim „Vogue”. – Detale, jakość musiały być dokładnie takie, z jakimi pracujemy na co dzień. Chciałem pokazać energię Muglera, którego ubrania od zawsze pozwalały na osobiste wyzwolenie.
Casey kolekcję podzielił na dwa segmenty: pierwszy, oparty na precyzyjnym krawiectwie Manfreda i drugi, bliższy estetyce nowego pokolenia – opinający ciało, romansujący z klubową estetyką Paryża, łączący dekonstrukcję z ekstremalnymi wycięciami. Pojawiają się więc zarówno welurowe małe czarne, jak i charakterystyczne body Muglera, poprzecinane wstawkami z tiulu lub lycry. Są szyte na zasadzie patchworku dżinsy czy dopasowane kombinezony. Całość uzupełnia linia męska, oparta na kluczowych dla Casey’a filarach – przewijają się tu płynność płciowa, zmysłowość oraz kokieteria.
Kolekcję, która do sprzedaży wejdzie już 11 maja, zapowiedziano specjalnym klipem i sesją z udziałem osób różnych płci i rozmiarów. W wideo, wyreżyserowanym przez duet Torso, wystąpili młodzi kreatywni: raperka Shygirl, artystka Eartheater, modelka Imaan Hammam, a także ikony lat 80. oraz muzy Manfreda: Jerry Hall i Connie Fleming. W końcu w wizji Cadwalladera – którą potwierdza współpraca ze szwedzką sieciówką – dom mody Mugler zawsze „miał być demokratyczny”.
H&M x Mugler pojawi się w wybranych sklepach H&M i na hm.com już 11 maja 2023 roku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.