Po nitce do kłębka
Na fali mody na dzianinę McDonald’s przygotował dla magazynu "Vogue Polska" wyjątkową sesję z zimową kolekcją Drwalogiftów. Swetry ze zdjęć można zdobyć za punkty w programie lojalnościowym "Moje M Nagrody" w aplikacji McDonald's.
Zima 2023 r. należy do dzianiny. Ciepło, komfort i miękkość są w modzie. Trend zapowiadały pokazy na sezon jesień-zima 2022-2023. W kolekcjach projektantów znalazły się włóczkowe swetry, przyjemne w dotyku sukienki, kamizelki jak z szafy taty. To nie byle jaka dzianina – wyróżnia się wielobarwnymi splotami, fasonami retro, wyrazistymi wzorami. Na wybiegu Miu Miu oglądaliśmy kamizelki w romby jak z lat 70., u Loewe przeskalowane swetry w tęczowe paski, u Gucci obszerne kardigany z logo. Zapinane swetry, których noszenie pochwaliłaby nasza babcia, znalazły się też u Missoni czy Ulli Johnson. Modnymi ulicami zawładnęły też wyrafinowane total looki w neutralnych odcieniach. Z dzianiny uszyto topy, spódnice do ziemi, miniówki i golfy z kolekcji By Malene Birger czy The Reformation. Dzianinę nosiliśmy nawet pod spodem za sprawą bieliźnianego trendu lansowanego przez kultową markę Khaite z Nowego Jorku.
Ciepłe swetry pokochaliśmy we wszystkich wcieleniach – od minimalistycznych i monochromatycznych po zdobione nadrukami, wzorami i geometrycznymi formami. Włóczka stała się nie tylko inspiracją modową, lecz także symbolem tego, czego oczekujemy od życia – bezpieczeństwa, komfortu, poczucia humoru. Bo dzianina w kolorowym, retro, lekko szalonym wydaniu spodobała się przede wszystkim przedstawicielom pokolenia TikToka, dla których moda to sposób na dobrą zabawę.
Abstrakcja, baśniowość, żart – te tendencje doskonale uchwyciła sesja, która powstała dla „Vogue Polska”. Fotograf Marcin Kempski i stylista Michał Koszek w swobodny sposób interpretują najważniejszy trend sezonu. Bohaterowie zdjęć noszą kolorowe swetry do dżinsów, dresów, spódnic w kratę. Ale twórcy poszli nie o krok, a o kilka kroków dalej. Dzianinę uczynili częścią scenografii. W ich wizji do ogromnego swetra można się przytulić, można się w nim schronić, a nawet w nim… zamieszkać. Z włóczki usypano górę, włóczkę wykorzystano jako wahadło, z włóczki wykonano ozdoby na głowę w kształcie kultowych złotych łuków McDonald’s.
– Bardzo się cieszę, że mogłem rozwinąć koncepcję świetnego teamu kreatywnego DDB Warszawa, zgodnie z estetyką, w której poruszam się od jakiegoś czasu. Zainspirowany zimową kolekcją swetrów McDonald’s oraz pomysłem, w którym restauracja McDonald’s jest „ubrana w sweterek”, stworzyliśmy czterometrowy tkany sweter, do którego można było wejść, można było nim również jeździć, gdyż posiadał małe kółeczka. Stworzyliśmy też wielką, tkaną górę, utkany budynek czy ozdobę do włosów. Przyświecał nam cel, aby sesja była ciepła w odbiorze i miała w sobie odrobinę poczucia humoru. Nad realizacją monumentalnych scenografii czuwał Michał Zomer, znany również jako Daughter of Lama, z którym pracuję od lat – mówi fotograf Marcin Kempski, który często współpracuje z naszym magazynem. – Przygotowując moodboardy, znałem założenia dotyczące scenografii. Chciałem wpisać stylizacje w jej elementy, jednocześnie podkreślając kolory i wzory ubrań. Chodziło też o przeskalowane formy i budowanie warstw na bazie swetrów, trochę jak z pokazu Kenzo na jesień-zimę 2022 – mówi kostiumograf, stylista, stały współpracownik „Vogue Polska” Michał Koszek.
W stylizacjach kluczową rolę odgrywają swetry w fantazyjne wzory. Łączą odcienie złocistego żółtego z karmelem, czerwienią i różem. A te barwy kojarzą się z… McDonald’s. Zoomersi na nowo pokochali kultową sieć, także za sprawą nowych ambasadorów, Maty i Ralpha Kaminskiego. Raper stworzył nawet dla McDonald’s limitowaną kolekcję. Po sukcesie merchu, idąc za ciosem, McDonald’s wypuszcza kilka dropów Drwalogiftów nawiązujących oczywiście do słynnej kanapki, która pojawia się w ofercie zimą. W kolekcji znalazły się swetry w kilku różnych wzorach, zawsze bazujących na geometrii, połączeniu kilku barw i sznycie retro, czapki, szaliki, koce, a także… kłębek włóczki, z którego można samemu stworzyć podobny model. W końcu DIY to jeden z najgorętszych trendów na TikToku. Różne wzory na swetrach inspirowane są wariantami kultowej kanapki. Burger Drwala można zamówić w wersji klasycznej, podwójnej, z kurczakiem oraz, w najnowszej odsłonie, na ostro.
Jak je zdobyć? Kolekcja pojawia się w dropach. A otrzymać ją można, uczestnicząc w programie lojalnościowym MojeM Nagrody. Wystarczy ściągnąć aplikację McDonald’s, by za każde zamówienie otrzymać punkty. By naliczyć punkty, przed opłaceniem zamówienia trzeba zeskanować kartę MojeM Nagrody dostępną w sekcji MojeM w aplikacji. Następnie punkty można wymienić na nagrody, wśród nich właśnie zimową kolekcję Drwalogiftów. Wszystkie ubrania i dodatki powstają w Polsce. W ich składzie znalazła się wełna merynosa, wełna dziewicza i wełna z alpaki. Ostatni drop oczekiwany jest na 14 lutego 2023 r.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.