Futurystyczny butik Louis Vuitton w Tokio
Japońscy przedstawiciele francuskiego domu mody odsłonili przeprojektowany gmach flagowego salonu w Tokio.
Od 1981 roku Louis Vuitton zajmuje róg przy Dover Street Market w Ginzie, luksusowej dzielnicy handlowej. Trzy lata temu rozpoczęto przebudowę budynku, której efekty zaprezentowano w weekend. Za pofalowaną fasadą pokrytą opalizującą powłoką stoi architekt Jun Aoki, wieloletni współpracownik marki. Oczarowany lokalizacją gmachu – u zwieńczenia Zatoki Tokijskiej – postanowił przywołać nierówności tafli wody na elewacji butiku. Główną oś inspiracji odzwierciedlono także we wnętrzach atelier. Odpowiedzialny za nie Peter Marino odtworzył pofałdowaną powierzchnię, m.in. na klatce chodowej wykonanej z drewna dębowego i giętego szkła.
Całkowicie odmieniono również przestrzeń handlową rozciągającą się na czterech kondygnacjach oraz trzy pozostałe piętra, na których mieszczą się pokoje dedykowane specjalnym klientom domu mody oraz Le Café V pod kierownictwem słynnego szefa kuchni Yosuke’ego Sugi. Pod koniec kwietnia w kawiarni mają zadebiutować autorskie czekoladki Sugi i Louis Vuitton. Wnętrza zdobią lampy imitujące meduzy oraz starannie wyselekcjonowane dzieła sztuki, w tym obrazy autorstwa Kimiko Fujimury, duetu Ida Tursic & Wilfried Mille oraz Petera Daytona, a także meble projektu Isamu Noguchi i Stefana Leo.