Tak wygląda kolekcja Moschino x H&M
„Oczekujcie nieoczekiwanego” – tak Jeremy Scott podgrzewał atmosferę wokół kolekcji, jaką jako dyrektor kreatywny Moschino stworzył dla marki H&M. Po pierwszych zdjęciach z kampanii, która zainspirowana została amerykańskimi salonami piękności z lat 50., szwedzka sieciówka ujawniła lookbook linii ociekającej złotem, błyskiem i ekstrawaganckimi zdobieniami. Premiera już 8 listopada.
Jak mówi Scott w rozmowie udzielonej brytyjskiemu „Vogue’owi”, kolekcja Moschino dla H&M będzie pierwszą, w której bardziej niż duch włoskiego domu mody pobrzmiewać będą jego osobiste inspiracje i motywy jednoznacznie kojarzone z jego autorską marką. Punktem wyjścia do stworzenia limitowanej linii był miks mody wysokiej z elementami ulicy. To ostatnie podejście jest projektantowi wyjątkowo bliskie – zarówno w autorskich kolekcjach, jak i tych tworzonych dla włoskiego domu mody, często ozdabia elementy sportowe najbardziej wyrafinowaną biżuterią, dokonuje transformacji casualowych fasonów w te bardziej awangardowe i jednoznacznie kojarzone z modą wieczorową, eksperymentuje też z detalami i motywami zaczerpniętymi z popkultury.
Kolekcja, jaką Scott stworzył dla H&M zdaje się być nie tylko zbiorem jego ulubionych motywów, deseni i fasonów, ale sprawia wrażenie obudowanej na bazie projektów, których tworzenie sprawiło Amerykaninowi wyjątkowo dużo frajdy. Owszem, nie są to propozycje dla minimalistek. Szeroki wybór pojedynczych akcesoriów i modeli jedynie przełamywanych ekstrawaganckimi detalami sprawia jednak, że większość klientek szwedzkiej sieciówki znajdzie wśród nich coś dla siebie.
Scott o kolekcji tej mówi jako „uczcie” będącej celebracją humoru, dobrej zabawy i mody, która opuszcza szczelnie zamknięte wnętrza włoskich atelier i kieruje swoją ofertę do mas. Wśród propozycji, które w sprzedaży pojawią się już 8 listopada, znalazły się zarówno krótkie skórzane kurtki łączone ze spodniami z wysokim stanem i przełamywane złotą torebką, bralety bazujące na połączeniu łańcuchowych wzorów i logo marki, oversize’owe bluzy z postaciami z popularnych kreskówek, cekinowe sukienki z kapturem, kozaki za kolano z pikowanej tkaniny i zdobione masywnymi łańcuchami i ogromny wybór akcesoriów: botków, pasków, biżuterii, opasek na włosy i podkolanówek.
Wspólna kolekcja Moschino i H&M jest także pierwszą, w której obie marki oferują odzież dla zwierząt. – Wszystkie pieski potrzebują czegoś, co ogrzeje je zimą. – mówi Scott.