Kampania Gucci Cruise 2020: Zapraszamy na imprezę
Gucci powraca do motywu gabinetu osobliwości z kolekcji Cruise 2020. Antyczne rzeźby Muzeum Kapitolińskiego, w którym pół roku temu zaprezentowano kolekcję, w kampanii wizerunkowej zastępują jednak najbardziej charakterystyczne postaci popkultury. Na najbardziej stylowej imprezie sezonu Gucci Mane bawi się z Iggy Popem i Sienną Miller, a prawo wstępu mają wszyscy.
„Gucci to impreza, na którą zaproszeni są wszyscy” to hasło, które nie tylko z łatwością można odnieść do inkluzywnej wizji mody, jaką oferuje Alessandro Michele, ale także motyw przewodni kampanii promującej kolekcję Cruise 2020. Kolorowa, mocno osadzona w popkulturowych stereotypach, sesja wizerunkowa na pierwszy rzut oka stoi w opozycji do mistycznego pokazu sprzed pół roku, gdzie w zaciemnionych wnętrzach Muzeum Kapitolińskiego modele przechadzali się wśród antycznych pomników i rzeźb. W rzeczywistości jednak obie formy prezentacji stanowią ucieleśnienie wizji dyrektora kreatywnego włoskiej marki, który proponuje modę otwartą i nieuznającą ograniczeń, ubiór traktuje jako zabawę i formę autoekspresji i zachęca swoich odbiorców, by wykorzystywali jego projekty do tego, by stać się kimkolwiek zechcą.
W świecie Gucci nie dziwi więc podstarzały rockman (w tej roli Iggy Pop) leżący w aksamitnych bokserkach na czarnej zakonnicy. Czy skazany prawomocnym wyrokiem raper (Gucci Mane) „przyłapany” podczas masażu, imprezy w basenie i kąpieli, do której obowiązkowo zabiera ulubione tenisówki. Albo Sienna Miller wcielająca się w rolę stylowej gwiazdy z lat 70. i pozująca w towarzystwie starszego pana, który może być jej „sugar daddy”. Może, ale nie musi. Gucci, celebrując inkluzywny charakter marki, zaprasza bowiem odbiorców do tego, by samodzielnie zinterpretowali uwiecznioną na zdjęciach historię. Za te ostatnie odpowiedzialny był już po raz kolejny Harmony Korine, który sam przecież powiedział kiedyś: „Nigdy nie obchodziło mnie tworzenie rzeczy, które mają sens. Chciałem kreować perfekcyjny nonsens”. Udało mu się to także tym razem.
Dyrektor kreatywny: Alessandro Michele
Art Director: Christopher Simmonds
Zdjęcia/Reżyseria: Harmony Korine
Dyrektor planu: Rodrigo Prieto
Włosy: Paul Hanlon
Makijaż: Thomas De Kluyver
Sesję wykonano w Villi La Furibonda