Premierowo na Vogue.pl: Koszyki marki Mako
Podstawa letniej stylizacji? Koszyk w klimacie retro. Od dzisiaj stylowe modele znajdziemy w ofercie polskiej marki Mako.
Wiklinowy kosz stał się kultowy dzięki Jane Birkin. Ikona francuskiego stylu nie rozstawała się z nim w latach 70., z łatwością łącząc go zarówno z marynarkami, jak i zmysłowymi sukienkami. Projektanci co sezon sięgają po ten klasyk, reinterpretując go po swojemu – nadając mu nowy kształt albo wykorzystując inne materiały.
Tego lata także marka Mako, znana ze skórzanych butów i dodatków w minimalistycznym stylu, postanowiła wylansować cztery modele koszy z liści palmowych. Trapezowe kosze są dostępne w trzech różnych rozmiarach, a uzupełnia je okrągła torebka, która nawiązuje do stylu boho: – Bazę do koszy sprowadza specjalnie dla nas manufaktura z Florencji – mówi Anna Sękowska, właścicielka marki. Kosze powstają w Maroku, a następnie trafiają do lokalnych twórców: – Każdy z koszy opracowywany jest ręcznie według naszego projektu – lokalnie, w polskiej manufakturze – dodaje projektantka. Prosty styl współgra w projektach z funkcjonalnością dzięki dodatkowym skórzanym paskom oraz skórzanej kieszeni z tłoczonym logo marki, dostępnych w czerni lub brązie.
To nie wszystko! Trójka polskich artystów – Ania Augustynowicz, Aneta Klejnowska oraz Jakub Świeży – w kampanii kolekcji za pomocą kolaży, grafik i animacji pokazali własną wizję lata.