Harlem w pigułce. Kolekcja Dapper Dan x Gucci już w sprzedaży
W latach 80. i 90. ubierał raperów, bokserów i gangsterów, a jego zlokalizowany przy 125. ulicy sklep stanowił jeden z najważniejszych punktów na mapie nowojorskiego Harlemu. Dapper Dan powraca nie tylko z otwartym na nowo atelier, ale przede wszystkim z kolekcją, którą stworzył we współpracy z domem mody Gucci. Linia właśnie pojawiła się w sprzedaży.
Spośród 115 sylwetek, które zostały zaprezentowane podczas pokazu Cruise 2018 w maju zeszłego roku, jedna wyróżniała się szczególnie. Numer 33 od razu przykuł uwagę gości pamiętających lata 80. Futrzano-skórzana kurtka typu bomber do złudzenia przypominała tę, w którą olimpijkę Diane Dixon ubrał trzydzieści lat wcześniej Dapper Dan. Oskarżone o plagiat Gucci szybko sprostowało, że projekt był „hołdem” dla legendarnego twórcy mody z Harlemu, a sam Dapper Dan stanął przed szansą powrotu do branży po 25 latach od zamknięcia jego butiku.
Sytuacja ta zaowocowała jedną z najbardziej zaskakujących współprac ostatnich kilku sezonów. Kolekcja Dapper Dan x Gucci to odwzorowanie wszystkiego, z czego krawiec słynął w latach 80. W kolekcji pojawiły się luksusowe dresowe komplety, skórzane, pokryte logo kurtki, cekinowe bomberki, kolorowe nadruki i wyjątkowo szeroki wybór akcesoriów: obowiązkowo noszonych do skarpet mokasynów, okularów z kwadratowymi szkłami, złotych łańcuchów i czapek bejsbolówek. Podczas gdy projekty wzorowane były w stu procentach na twórczości Dana, za selekcję tkanin odpowiadał wyłącznie włoski dom mody.
Autorem kampanii reklamowej został Ari Marcopaulos. Urodzony w Amsterdamie amerykański fotograf słynie przede wszystkim ze zdjęć dokumentalnych. Na swoich kadrach od lat 80. uwieczniał takie postaci jak Jean-Michel Basquiat, czy członkowie zespołów The Beatsie Boys, Ratking i Trash Talk. Dla Gucci sfotografował wcześniej kolekcję Pre-Fall 2016.
Kolekcja Dapper Dan x Gucci dostępna jest w wybranych butikach marki na świecie oraz na www.gucci.com.