Po sukcesie wrześniowego wydania „Hope” wszystkie edycje „Vogue’a” znów jednoczą się pod wspólnym hasłem. Tym razem to kreatywność. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o globalnym projekcie, który wsłuchuje się w najbardziej kreatywne głosy naszych czasów.
Rok 2020 był jednym z najtrudniejszych, jakie pamiętamy, ale okazał się również czasem rozkwitu kreatywności. Na początku pandemii projektanci mody zjednoczyli się, aby stworzyć maseczki i środki ochrony indywidualnej dla lekarzy i pielęgniarek. Potem, gdy okazało się, że trzeba zmienić formułę fashion weeków, wymyślili innowacyjne, alternatywne sposoby produkcji i prezentacji swoich kolekcji. Tradycyjny format pokazów mody, praktycznie niezmieniany od ponad stu lat, przeszedł, dzięki technologiom cyfrowej, filmowej, AR i Zoom, wielką transformację. W samym środku kryzysu wzrosło poczucie wspólnoty i chęć kwestionowania, a nawet burzenia dotychczasowego porządku. To stało się nie tylko w modzie, również w polityce, nauce, popkulturze, w bardzo wielu dziedzinach życia.
Z historii wiadomo, że trudne czasy często dają początek swoistemu renesansowi. Ludzie szukają wtedy nowych rozwiązań, aby stawić czoła wyzwaniom teraźniejszości i tym, które nadejdą. W marcowym wydaniu „Vogue’a” postanowiliśmy wspólnie zgłębić, jak to wygląda teraz. Wykorzystaliśmy nasze globalne platformy, aby pokazać odważnych artystów, prekursorów i otwarte umysły – ludzi, którzy wierzą w jaśniejszą i bardziej sprawiedliwą przyszłość dla wszystkich.
– W tym roku każda z 27 globalnych edycji „Vogue’a” z dumą poświęca marcowe wydanie tematowi kreatywności – zapowiada Anna Wintour, redaktor naczelna amerykańskiego „Vogue’a”, dyrektor artystyczna i doradczyni ds. treści globalnych Condé Nast. – Mając tak wiele powodów, aby optymistycznie patrzeć w przyszłość, pomyśleliśmy w „Vogue”, że nie ma lepszego sposobu na świętowanie niż skupienie się na kreatywnych twórcach z całego świata, których wspaniałe, inkluzywne i radosne dzieła oferują inspirujące spojrzenie na dzisiejszy świat mody.
The Creativity Issues „Vogue'a”, opublikowane w 21 językach i 27 krajach, będą dostępne w lutym i marcu. Największe nazwiska świata mody spotkają się na łamach z najbardziej kreatywnymi talentami. Każde wydanie zawiera portfolio najjaśniejszych młodych gwiazd mody, muzyki, sztuki i filmu, inspirujące artykuły oraz nietuzinkową modę. Każdy numer to hołd dla tych, którzy zachęcają nas do patrzenia na życie w zupełnie nowy sposób.
– Moda bardziej niż kiedykolwiek pozostaje jednym z najpiękniejszych obszarów twórczej ekspresji – mówi Emmanuelle Alt z „Vogue Paris”. Paryski „Vogue” opowiada okreatywności na przestrzeni dekad, od Pierre’a Cardina do Christophera Johna Rogersa. W „Vogue Italia” Emanuele Farneti i jego zespół pragną „przypomnieć wszystkim, że pomysły i piękno naprawdę mogą przenosić góry”. – Dla „Vogue Taiwan” kreatywność to dążenie do tego, by zawsze iść o krok przed wszystkimi i wyobrażać sobie to, czego inni jeszcze sobie nie wyobrazili – mówi Leslie Sun. Dla Filipa Niedenthala, redaktora naczelnego „Vogue Polska”, kreatywność to kwestionowanie norm. – To wyzwanie, by wyznaczać nowe standardy – tłumaczy. Przypomina, że w „Vogue Polska” od początku przedstawiamy polskich twórców, mistrzów w swoich dziedzinach, hołdujemy nowoczesnemu rzemiosłu. – W wydaniu marcowym znów pokażemy coś zaskakującego.
Od modeli sfotografowanych aparatami 3D, przez okładki zaprojektowane przez artystów, po wizjonerskie fotografie i dające do myślenia felietony – każde ze światowych wydań będzie unikatowym okazem kolekcjonerskim. Ich tematyka będzie rozwijana w mediach cyfrowych i społecznościowych.
Jak podsumowuje Edward Enninful z brytyjskiego „Vogue’a”: – Projektant odkrywający nowe wspólne metody pracy, utalentowany fotograf z nadzwyczajną przeszłością, kurator sztuki, którego wystawy odbiły się głośnym echem, nowe wielkie dzieła w sztuce, muzyce, kinie, technologii i urodzie. To wszystko jest światłem nadziei na przyszłość.
#VogueGlobalCreativity
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.