ART TO WIN: Wsparcie dla sztuki
W pandemii artyści znaleźli się w trudnym położeniu. A przecież sztuka daje wytchnienie, zwłaszcza w czasie niepokoju. Twórców wspiera teraz marka Campari akcją ART TO WIN. Projektowi patronuje „Vogue Polska”.
– Zdajemy sobie sprawę, że skala naszego projektu względem potrzeb artystów i instytucji kulturalnych ma wymiar symboliczny. Mamy nadzieję, że projekt ART TO WIN zainspiruje inne marki i osoby prywatne do wsparcia kultury i jej twórców. Wierzymy, że wiele małych gestów sprawia, że dzieją się duże rzeczy – mówi Roksana Kossowska, odpowiedzialna za projekt Campari.
Idea akcji jest prosta. Marka Campari zakupiła od artystów kilkanaście najnowszych prac, a we współpracy z kinami studyjnymi i teatrami niezależnymi nabyła roczne karnety na spektakle i seanse filmowe. Wszystkie pozyskane w ten sposób dzieła przekazane zostaną na nagrody w konkursach. Wziąć w nich udział może każdy. I jednocześnie każdy jest wygranym – my możemy doświadczyć sztuki, a twórcy otrzymają potrzebne wsparcie.
Szczytna idea projektu ART TO WIN zwróciła uwagę gwiazd kina i teatru, działaczy społecznych i influencerów. W akcję zaangażowali się m.in. Aleksandra Popławska, Grzegorz Hyży, Natalia Lesz, Areta Szpura, Sarsa Markiewicz, Anna Dereszowska, Roma Gąsiorowska czy Marta Żmuda Trzebiatowska.
Na ich profilach na Instagramie trwają konkursy, w których można wygrać obrazy i grafiki stworzone przez młodych twórców. Można także wziąć udział w jednym z konkursów odbywających się na profilu Campari na Facebooku. Jest o co powalczyć, bo wygrać można obrazy twórców, takich jak Agnieszka Mastalerz, Dominika Markowska, Edyta Hul czy Natalia Poniatowska. Zdobyć będzie można także roczne karnety do kin i teatrów w całej Polsce, m.in. Dolnośląskiego Centrum Filmowego we Wrocławiu, Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie, Białostockiego Teatru Lalek czy Kina Apollo w Wałbrzychu. Od strony merytorycznej projekt ART TO WIN promuje niezależny ruch wsparcia Twórców i Twórczyń kultury Polish Art Now.
Pełna lista twórców znajduje się na stronie internetowej Arttowin.pl. Tam znajdziemy też pełny spis kin i teatrów, do których możemy zakupić vouchery do wykorzystania, gdy te miejsca znów będą mogły funkcjonować. To świetny pomysł na prezent dla bliskiej osoby lub samego siebie. W ramach akcji powstał również specjalny filtr dostępny na Instagramie. Używając go, możemy poinformować o inicjatywie innych, a także symboliczne przyłączyć się do projektu. Bo wsparciem jest również informowanie innych o tym, z jakimi problemami zmaga się świat sztuki.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.