Anka Krystyniak: Wolna energia
Gwiazdy, półksiężyce z białych pereł i amulety – najnowsza kolekcja Anki Krystyniak inspirowana jest kulturą bałkańskich Romów.
Naszyjnik Lunula z zawieszką w kształcie półksiężyca szybko stał się ulubionym naszyjnikiem polskich influencerek i redaktorek mody. Anka Krystyniak nie osiada jednak na laurach. W najnowszej kolekcji prezentuje biżuterię inspirowaną kulturą bałkańskich Romów. Punktem wyjścia jest film Emira Kusturicy „Czarny kot, biały kot”, który ukazuje życie Romów – bohaterowie wciąż wpadają w tarapaty. Kochają wolność, co zafascynowało Krystyniak. W jej kampanii pojawia się więc zadziorna, samowystarczalna kobieta. Wbrew konwenansom, łaknie swobody i niezależności.
W kolekcji znalazły się motywy gwiazd, kamieni i półksiężyców zwisających z białych pereł. Pojawiło się też słońce, które w kulturze romskiej symbolizuje odkrywanie świata i życzliwość dla człowieka. W jego środek projektantka wbiła czarny onyks i kryształ, a całość zahaczyła o gruby, złoty łańcuch. Ten sam łańcuch znalazł się w bransolecie zakończonej isztarem, czyli autorskim symbolem projektantki. Użyła także surrealistycznych elementów, takich jak wężowe oko z onyksu, nawiązując do romskich bajek Jerzego Ficowskiego. W kolekcji znajdziemy wysadzane kamieniami sygnety i kolczyki w kształcie złotych muszli.
Każdy z projektów to amulet. – Jeżeli to, co robisz pochodzi z głębi ciebie, to zaszywasz w tym swoją energię – mówi Anka. Nowa kolekcja uzupełnia stałą ofertę biżuterii. Została wykonana ze srebra, srebra złoconego, złota i kamieni naturalnych. Za filmowe zdjęcia, wykonane aparatem analogowym, odpowiada Borys Synak. Stylizacją i kreacją sesji zajęła się Karolina Limbach. Twarzą kampanii została Oliwia Lis z agencji D’Vision. Asystentem fotografa był Aleksander Balcerek. Makijażem zajęła się Iza Kućmierowska, a fryzurami Gor Duryan.
Wszystkie modele z nowej kolekcji są już dostępne w sklepie online.