Audi partnerem strategicznym Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Audi, znana z innowacyjności i zaawansowanych technologii, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży motoryzacyjnej, ogłosiła wieloletnią współpracę z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (MSN). Ten przełomowy projekt ma na celu wsparcie instytucji i realizację idei „Muzeum Otwartego". Partnerstwo zainaugurowane zostało wraz z otwarciem nowej siedziby MSN będącym jednym z najważniejszych tegorocznych wydarzeń kulturalnych w Polsce.
Otwarcie nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie było jednym z najważniejszych wydarzeń kulturalnych ostatnich lat. Nowoczesny budynek zaprojektowany przez pracownię Thomasa Phifera nie będzie jednak pełnić wyłącznie roli przestrzeni wystawienniczej. Dzięki partnerstwu z Audi muzeum zyskało dodatkowe możliwości rozwijania swojej działalności i idei dostępności dla szerokiej publiczności.
Trzyletnia współpraca Audi z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie ma bazować na zaangażowaniu we wsparcie działalności programowej Muzeum. Nowa siedziba MSN, usytuowana na placu Defilad w sercu Warszawy, ma być przestrzenią otwartą i dostępną dla szerokiej publiczności.
To dzięki marce Audi wstęp do Muzeum na wydarzenia otwarcia był darmowy, a teraz będzie nieodpłatny na prawie wszystkie wydarzenia dziejące się na parterze budynku. Audi wspiera program publiczny Muzeum, którego esencją są spotkania, warsztaty, dyskusje, prezentacje, rozmowy i wystawy. Obie ze stron współpracy mają nadzieję, że w przyszłości zrealizują też projekty, w których sztuka i technologia będą mogły współistnieć i wzajemnie się inspirować.
– Pasja do tworzenia innowacji, poszukiwania nowatorskich rozwiązań oraz ponadczasowego dizajnu to wartości, które od wielu lat są fundamentem naszej działalności i doskonale wpisują się w partnerstwo z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. MSN to jedna z najważniejszych instytucji na mapie kulturalnej – nie tylko stolicy, ale również całego kraju – która podejmuje dialog na temat najbardziej aktualnych idei społecznych. Zaangażowanie marki Audi w troskę o zrównoważony rozwój wpisuje się w idee przyświecające działalności muzeum, czego dowodem będą planowane przez nas wspólne działania – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce. Od 25 października do 10 listopada 2024 roku odbyło się ponad 100 darmowych różnorodnych wydarzeń, w tym warsztatów, spotkań z artystami, pokazów filmowych, debat i koncertów.
Współpraca Audi i MSN ma być również sposobem na inicjowanie rozmów wokół dizajnu, projektowania, włączania nowych technologii w sztukę. Dizajn odgrywa ważną rolę zarówno w motoryzacji, jak i w sztuce współczesnej. Audi od lat stawia na minimalizm i funkcjonalność swoich samochodów, łącząc je z zaawansowaną technologią. Podobnie MSN w swoich zbiorach posiada dzieła, które eksperymentują z formą i poszukują nowych sposobów wyrazu. Projekty realizowane w przyszłości w ramach programu MSN, wspierane przez Audi, będą miały na celu m.in. łączenie i inspirowanie artystów, jak i przedstawicieli innych dziedzin do tworzenia nowych rozwiązań, a tym samym budowania nowych doświadczeń dla publiczności.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.