Biotherm wspiera oceany

Monakijski Instytut Oceanografii założony w 1906 roku przez księcia Alberta I szerzy świadomość na temat ochrony oceanów. Teraz podjął współpracę z marką kosmetyczną Biotherm.
Z zeszłorocznego Global Ocean Science Report opublikowanego przez UNESCO wynika, że nauka o oceanach stanowi jedynie od 0,04 proc. do 4 proc. wszystkich badań na całym świecie. Mimo kluczowej roli, jaką ocean odgrywa w życiu naszej planety, świadomość jego znaczenia jest niewystarczająca. – W Biotherm wierzymy, że prawdziwy postęp – taki, jakiego potrzebujemy, aby stworzyć lepszą przyszłość dla naszych oceanów i naszej planety – można osiągnąć tylko wtedy, gdy naukę wykorzystamy do wspierania przyrody – mówi Giulio Bergamaschi, prezes marki. Dlatego Biotherm został głównym partnerem wykonawczym Instytutu Oceanograficznego, monakijskiej fundacji założonej w 1906 roku przez księcia Alberta I.

Poprzez wsparcie finansowe marka Biotherm przyczyni się do wsparcia działań na rzecz oceanów, mobilizując tym samym globalną sieć ekspertów i decydentów oraz podnosząc świadomość społeczną na temat szczególnie trudnej sytuacji oceanów. W ramach wspólnych działań Instytut Oceanografii oraz Biotherm połączą siły w kluczowych momentach w roku – podczas Tygodnia Oceanów w Monako czy Światowego Dnia Oceanów. Pomogą też zachować dziedzictwo kulturowe znajdujące się w Muzeum Oceanografii w Monako oraz w La Maison des Océans w Paryżu, podnosząc świadomość kilkuset tysięcy corocznie odwiedzających oraz pielęgnując przesłanie na rzecz przyszłych pokoleń. W ramach współpracy zaplanowano też przygotowanie programów edukacyjnych dla ponad 10 tys. dzieci oraz opowiedzenie historii oceanów przy wsparciu najbardziej zaangażowanych artystów i naukowców.
Nagroda dla naukowca
Marka Biotherm zasponsoruje też nagrodę dla młodego francuskiego badacza za najlepszą pracę doktorską z dyscypliny związanej z morzami lub oceanami oraz związane z nią publikacje. Zostanie ona przyznana podczas dorocznej ceremonii Les Grandes Médailles Albert Ier. Jak zauważa Robert Calcagno, dyrektor generalny Instytutu Oceanograficznego, dialog pomiędzy międzynarodowymi liderami, naukowcami, firmami, artystami i organizacjami pozarządowymi jest dziś potrzebny bardziej niż kiedykolwiek. Ma bowiem kluczowe znaczenie w stawianiu czoła kolosalnemu wyzwaniu, jakim jest zmiana klimatu.

Dziedzictwo marki Biotherm
Choć Biotherm narodził się z wody pozyskiwanej we francuskich Pirenejach, jego pierwsza siedziba mieściła się w Monako. W 1974 roku powstały tam również najnowocześniejsze centrum badawcze i zakład produkcyjny marki, który w 2011 roku przeniesiono na północ Francji. Zdaniem Bergamaschiego powrót do Monako, kraju zaangażowanego w zrównoważony rozwój i postęp naukowy, jest dla marki czymś więcej niż powrotem do domu. – To odrodzenie – stwierdza. Marka Biotherm tworzy produkty do pielęgnacji z myślą o świadomym ekologicznie pokoleniu, które zmagając się z negatywnym wpływem miejskiego życia, potrzebuje szczególnej regeneracji. Jedna z założycielek marki, biochemiczka Jeannine Marissal, dostrzegła niezwykłą skuteczność i zbawienne działanie dla skóry planktonu znajdującego się w termalnej wodzie źródlanej. Opatentowanie tej technologii stworzyło podwaliny pod DNA marki.

Plankton termalny – zbawienny dla osób zmagających się z problemem starzejącej się skóry – do dziś pozostaje podstawą rozwiązań marki Biotherm do pielęgnacji skóry. Nie tylko zapewnia skórze ochronę, ale też wzmacnia ją i przyspiesza jej regenerację, opóźniając tym samym proces starzenia. Jako ekspert w dziedzinie nauk biologicznych marka wykorzystuje technologię do wzmacniania siły natury i bazuje na kluczowych składnikach aktywnych – skutecznych w działaniu, naturalnych, pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Unikalny składnik – probiotyk Biotherm Life PlanktonTM – jest w 100 proc. naturalny i reprodukowany w nieskończoność w ekskluzywnym procesie biofermentacji.

Od 2012 roku program zrównoważonego rozwoju Biotherm Water Lovers wspiera oceany, dążąc do poprawy formuł marki i projektów opakowań, promuje pionierów nowych technologii recyklingu i minimalizuje ślad środowiskowy na wodzie. W trosce o dobro planety, marka Biotherm zobowiązała się do przyszłego roku udoskonalić swoje produkty w taki sposób, by bazowały one wyłącznie na całkowicie odnawialnych roślinnych składnikach pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Ponadto, w perspektywie najbliższych czterech lat, wszystkie opakowania mają nadawać się do ponownego napełnienia bądź poddawać się recyklingowi lub biodegradacji. Marka Biotherm wspiera też międzynarodowe organizacje pozarządowe, takie jak: Blue Mission Foundation, Tara Ocean Foundation, Surfrider Foundation Europe. Jeszcze w tym roku zaangażuje się również we współpracę w Polsce, mającą na celu intensyfikację działań na rzecz ochrony Morza Bałtyckiego.
Biotherm oferuje pełną gamę produktów premium dla kobiet, z najbardziej zaawansowaną technologicznie linią przeciwstarzeniową Blue Therapy. Na szczególną uwagę zasługuje też krem Cera Repair z frakcjami probiotycznymi Life Plankton i bioceramidami.
Biotherm zaprasza wszystkich na badanie skóry do campingu Chałupy 6. W ramach prezentu marka oferuje również rabat -15% na produkty Biotherm na notino.pl z kodem WATERLOVERS (nie łączy się z innymi promocjami).
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.