BMW w Cannes – zrównoważona mobilność jutra
Światowe gwiazdy srebrnego ekranu i zachwycające krajobrazy Lazurowego Wybrzeża. Kolejna edycja międzynarodowego festiwalu w Cannes – w tym roku już 76. – jak zawsze była wyjątkowym świętem kina. Oficjalnym partnerem festiwalu już po raz drugi została marka BMW.
Wyjątkowe wydarzenia – takie jak festiwal w Cannes – wymagają odpowiedniej oprawy. Wszystko musi być najwyższej klasy i dopięte na ostatni guzik. Gwiazdy przybywające na festiwal należy rozpieszczać tym, co najlepsze. Dlatego właśnie – po debiucie w ubiegłym roku – marka BMW po raz drugi została oficjalnym partnerem festiwalu filmowego w Cannes. Bawarski producent samochodów premium udostępnił uczestnikom 76. edycji święta kina oraz niektórym jego oficjalnym partnerom flotę ponad 200 samochodów elektrycznych, uzupełnionych o nowe modele BMW XM z napędem hybrydowym plug-in.
Na ulicach Cannes po raz pierwszy od światowej premiery można było zobaczyć najmocniejszy i najszybszy model elektryczny w całym portfolio marki – BMW i7 M70 xDrive. To jednak nie wszystko, bo położony na Lazurowym Wybrzeżu luksusowy kurort stał się wymarzoną scenerią na premierę THE ICON – łodzi będącej nowym symbolem zrównoważonej mobilności na wodzie. A skoro wszystko działo się podczas święta kina, nie mogło zabraknąć też filmu – w Cannes światową premierę miała nowa produkcja BMW Films pod tytułem „The Calm” z Pom Klementieff, Umą Thurman oraz BMW i7 M70 xDrive.
Elektryczne BMW: Ekologiczny luksus dla gości festiwalu
– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą oficjalną współpracę z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym – mówi Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów i marki BMW. – Festiwal stara się odmłodzić, uwspółcześnić i scyfryzować, co sprawia, że to partnerstwo stanowi idealną platformę dla luksusowych produktów BMW. Kontynuując naszą legendarną serię BMW Films, świętujemy w Cannes premierę nowej produkcji BMW Films. Ponadto poprzez THE ICON oraz BMW i7 M70 xDrive pokazujemy fascynującą symbiozę luksusu, innowacyjności oraz zrównoważonego rozwoju.
Gwiazdy przybyłe do Cannes nie tylko uczestniczą w ceremonii wręczenia Złotej Palmy w Palais des Festivals et des Congrès, ale każdego dnia biorą też udział w spotkaniach i projekcjach, które odbywają się w różnych punktach miasta – muszą się przemieszczać między obiektami. Podobnie jak w zeszłym roku marka BMW zadbała więc o to, by mogli podróżować po Cannes w najlepszym stylu. Najnowsze modele BMW wyposażone w napęd elektryczny – a tym samym umożliwiające praktycznie bezgłośną jazdę w ruchu miejskim Cannes bez lokalnej emisji spalin – pozwoliły gościom, uczestnikom festiwalu i VIP-om z całego świata doświadczyć luksusu zgodnego z ideą zrównoważonego rozwoju.
Oprócz w pełni elektrycznego BMW iX M60 xDrive na ulice wokół Boulevard de la Croisette wyjechał również pierwszy model Performance marki BMW M GmbH z napędem hybrydowym plug-in – BMW XM. Napęd M HYBRID i wyjątkowa, salonowa atmosfera M Lounge na tylnych siedzeniach zapewniły pasażerom ekskluzywne wrażenia z jazdy. Inną opcją zrównoważonej mobilności jest BMW iX5 Hydrogen napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Ucieleśnieniem absolutnego maksimum zrównoważonego luksusu było w Cannes w pełni elektryczne BMW i7 M70 xDrive. Model Performance o mocy systemowej do 485 kW (660 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1100 Nm jest najmocniejszym i najszybszym samochodem elektrycznym w całym portfolio BMW Group.
THE ICON: Nowy symbol zrównoważonej mobilności na wodzie
Podczas pierwszego w historii festiwalu w Cannes w 1946 roku gwiazdy wprost z lotniska wsiadały na łodzie. Dziś Cannes podczas święta kina wciąż pełne jest luksusowych jachtów. Trudno więc wymarzyć sobie lepszą lokalizację na premierę wspólnego projektu BMW i producenta łodzi Tyde. THE ICON – nowy symbol zrównoważonej mobilności na wodzie – jest pierwszą łodzią morską z napędem elektrycznym, łączy pływanie bez emisji spalin ze świadomie celebrowanym luksusem.
Co jeszcze wiemy o THE ICON? Długa na 13,15 m i rozwijająca maksymalną prędkość 30 węzłów łódź to pionier nowego gatunku jednostek pływających z napędem elektrycznym. Pomysłodawcą koncepcji tego przełomowego projektu jest firma BMW. THE ICON stanowi wynik wymiany doświadczeń z udziałem zespołów z różnych dziedzin mobilności pod kierownictwem bawarskiej marki. Za stylistykę THE ICON odpowiadał zespół kreatywny Designworks, spółki zależnej BMW Group, mający swoje pracownie w Los Angeles, Monachium i Szanghaju. Opracowanie i wdrożenie koncepcji leżało natomiast w rękach producenta łodzi Tyde. Zasilanie potężnego napędu elektrycznego zapewniają akumulatory wysokonapięciowe BMW i. Wrażenia słuchowe na wodzie? Jedyne w swoim rodzaju! A towarzyszy im ekskluzywne brzmienie kompozycji autorstwa wielokrotnie nagradzanego twórcy muzyki filmowej Hansa Zimmera. Wraz z pierwszym publicznym pokazem THE ICON na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes BMW po raz kolejny prezentuje swoje holistyczne podejście do kształtowania zrównoważonej mobilności jutra.
„The Calm”: Uma Thurman w thrillerze szpiegowskim produkcji BMW Films
Festiwal w Cannes zawsze zachwyca znakomitymi premierami filmowymi. Nie inaczej było tym razem. Oprócz wielu hitów w Palais des Festivals et des Congrès mogliśmy też obejrzeć nową produkcję BMW Films. „The Calm” z Pom Klementieff i Umą Thurman to trzymający w napięciu thriller szpiegowski, w którym gwiazdorskiej obsadzie partneruje nowe BMW i7 M70 xDrive. Najmocniejszy w pełni elektryczny model BMW był jednym z bohaterów spektakularnej hollywoodzkiej fabuły.
– Bycie częścią kreatywnego dziedzictwa produkcji BMW Films to fantastyczne przeżycie – mówi Joseph Kosinski, producent wykonawczy „The Calm”. – To, co Sam Hargrave stworzył z Pom, Umą, resztą obsady i ekipą, stanowi doskonałe rozwinięcie tego, co filmy BMW zawsze starały się dostarczać fanom. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy pracować razem z BMW nad powrotem tej uznanej serii.
Film wyreżyserował wspomniany Sam Hargrave, a Hans Zimmer skomponował muzykę również do tej produkcji. – BMW Films jest integralną częścią bogatej historii BMW w świecie kina – kontynuuje Jens Thiemer. – Premiera „The Calm” na 76. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes nawiązuje do ważnej części naszego dziedzictwa. Kreatywny i innowacyjny charakter tego krótkometrażowego filmu podkreśla pionierskie podejście, jakim seria kierowała się od samego początku. Jej wznowienie w 2023 roku z dwiema gwiazdami w rolach głównych jest szczególnie atrakcyjne. Natomiast fakt, że nasze w pełni elektryczne samochody wzięły udział w pierwszym na świecie całkowicie bezgłośnym pościgu samochodowym, dodaje „The Calm” dodatkowego znaczenia – podsumowuje Thiemer.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.