Znaleziono 0 artykułów
24.07.2024

Business Fashion Environment Summit 2024: Przyszłość mody w czasach gwałtownych zmian

24.07.2024
(Fot. Materiały prasowe)

Już 8 października 2024 roku odbędzie się w Warszawie 5. edycja konferencji Business Fashion Environment Summit organizowana przez „Vogue Polska” we współpracy z Boston Consulting Group. Poruszymy temat zrównoważonego rozwoju w czasie gwałtownych przemian w branży mody i nie tylko. Wśród gości wydarzenia znalazły się Dana Thomas, Sara Sozzani Maino i przedstawiciele takich marek, jak Ganni, Veja, Pangaia i Bevza. 

Piąta edycja Business Fashion Environment Summit będzie koncentrowała się na globalnym zarządzaniu i formułowaniu polityki w momencie, gdy w branży zachodzą istotne zmiany legislacyjne. Nowe przepisy będą miały wpływ na całą branżę, ze względu na globalną naturę łańcuchów dostaw w modzie, które stają się coraz bardziej wrażliwe na zawirowania klimatyczne i wstrząsy geopolityczne. Szczyt podkreśli znaczenie wzajemnych relacji istniejących w przemyśle modowym, w ramach którego ubrania są produkowane, sprzedawane, odsprzedawane i utylizowane na różnych kontynentach. Najważniejsze dyskusje będą się koncentrować na zrównoważonym pozyskiwaniu surowców i transparentnych łańcuchach dostaw, stanowiąc propozycję kompleksowego podejścia do tworzenia bardziej zdolnego do adaptacji i etycznego modowego ekosystemu. 

Wydarzenie otworzy Dana Thomas, European Sustainability Editor brytyjskiego „Vogue’a”, autorka „Modopolis” i „Deluxe”, które znalazły się na liście bestsellerów „New York Timesa”, nagradzana dziennikarka modowa. Dana powraca na BFES, by przeprowadzić rozmowę z naszym gościem specjalnym, którego nazwisko ujawnimy już wkrótce. Zapoznaj się z naszym programem i zarezerwuj bilety już teraz. 

O zmieniającym się krajobrazie modowym

Moda jako akt oporu”

(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)

Panel moderowany przez Karolinę Sulej, współzałożycielkę Fundacji KRAINA, skieruje uwagę uczestników na ukraińskich twórców, których prace stanowią uosobienie wolności i niepodległości. Wezmą w nim udział Svitlana Bevza, dyrektorka kreatywna luksusowej marki BEVZA, znanej z łączenia minimalistycznej estetyki i ukraińskich kodów kulturowych, Maria Gavryliuk, CEO GUNIA Project, marki celebrującej lokalne tradycje kulturowe we współczesnej modzie, biżuterii i designie, oraz Venya Brykalin, redaktor naczelny „Vogue Ukraine”, będącego głosem ukraińskich artystów i rzemieślników w tym krytycznym dla dotkniętego wojną narodu momencie. 

Clean beauty i świadome życie” 

(Fot. Materiały prasowe)

Współzałożycielka marki produkującej kosmetyki pochodzenia roślinnego ROWSE, fotografka i podróżniczka Nuria Val zgłębi temat zmieniającej się kultury konsumpcyjnej, rosnącego znaczenia autentyczności w influencer marketingu oraz zasad rządzących sektorem clean beauty i zdrowego stylu życia w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Towarzyszyć jej będzie Karolina Sobańska, popularna blogerka i podcasterka, która propaguje ekologię.

Zrównoważona drogaVEJA”

(Fot. Materiały prasowe)

François-Ghislain Morillion, współzałożyciel marki VEJA, podzieli się inspirującą historią tego, jak jego firma, która świętuje właśnie 20-lecie istnienia, zrewolucjonizowała produkcję sneakersów poprzez zrównoważony rozwój. Od pozyskiwania organicznej bawełny w Brazylii po współpracę z paryskimi szewcami – w etycznym modelu biznesowym marki VEJA kładzie się nacisk na budowanie silnych relacji z dostawcami oraz płacenie rolnikom sprawiedliwego wynagrodzenia. VEJA, której nazwa oznacza w języku portugalskim „patrzeć”, zachęca, by widzieć coś więcej niż same sneakersy i zastanowić się nad tym, jak się je wytwarza.  

Transformacja łańcuchów dostaw: technologia i transparentność”

(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)


Panel zgłębi sposób, w jaki nowe technologie przekształcają łańcuchy dostaw, z naciskiem na transparentność dzięki technologii blockchain, optymalizację zarządzania zapasami oraz rozwiązania dotyczące dostaw ostatniej mili. O przyszłości łańcuchów dostaw dyskutować będą Leyla Ertur, Head of Sustainability i była Global Supply Chain Manager w H&M Group, Dagmara Brzezińska, wiceprezeska InPostu, Magdalena Dziewguć, dyrektorka Google Cloud w Polsce, oraz Borre Akkersdijk, założyciel firmy BYBORRE zajmującej się innowacjami w branży tekstylnej. 

Finansowanie zielonej zmiany” 

(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)

Zrównoważony rozwój stał się priorytetem dla korporacji, ale nadal brakuje niezbędnych funduszy do jego realizacji jego założeń. Bez odpowiednich inwestycji i wsparcia ze strony marek chcących podjąć konieczne ryzyko, innowacyjne rozwiązania mogą nigdy nie zyskać uznania ani osiągnąć wystarczająco dużej skali. To, jak istotne są zielone inwestycje, podkreślać będzie Agnieszka Kulas, Managing Director & Partner w BCG Poland, w rozmowie z Ulriką Leverenz, Head of Green Investment w H&M Group, która angażuje się w kwestię zrównania celów środowiskowych i strategii korporacyjnych. Dyskusja będzie skupiała się na temacie finansowania i skalowania rozwiązań środowiskowych oraz kluczowych kroków koniecznych dla przeprowadzenia uzasadnionych zmian w sektorze modowym.  

Siła do zmian: O aktywizmie, edukacji, legislacji 

Głosy na rzecz Ziemi: oddolne ruchy oporu” 

(Fot. Materiały prasowe)

Choć moda zależna jest od zasobów naturalnych, z których pozyskuje się najcenniejsze dla niej materiały, rdzenne i lokalne społeczności, które opiekują się 80 proc. światowej bioróżnorodności, od dawna pozostają wykluczone ze zbiorowych dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju. W swoim inspirującym wystąpieniu Zaya, pierwsza modelka należąca do rdzennej ludności Guarani w brazylijskiej Amazonii, aktywistka klimatyczna, będzie mówiła o wspólnej walce przeciwko zmianom klimatu, wiedzy przekazywanej z pokolenia na pokolenie oraz negatywnym wpływie mody na deforestrację.

„Synergia aktywizmu i edukacji: ku sprawiedliwej modzie”

(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)

O zgłębianiu synergii między aktywizmem a edukacją, mającej na celu wspieranie bardziej sprawiedliwej przyszłości w branży mody, dyskutować będą Sara Sozzani Maino, dyrektorka kreatywna Fondazione Sozzani, szefowa „Vogue Talents”, oraz zastępczyni dyrektora generalnego „Vogue Italia”, Frederica Brooksworth, dyrektorka wykonawcza Council for International African Fashion Education, prof. Dilys Williams, dyrektorka Centre for Sustainable Fashion w London College of Fashion, oraz Zuzanna Krzątała, Sustainability Officer w „Vogue Polska”. Wspólnie będą dyskutowały o tym, jak pogodzić ze sobą kwestię etyki i praktyk branżowych, pochylą się nad problemem dostępu do wiedzy oraz postawią wyzwanie przed gatekeeperami odpowiedzialnymi za utrzymanie status quo. 

Wymyślając modę na nowo: zmiany systemowe w branży” 
 

(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)

By zrestrukturyzować działający obecnie w branży model „wziąć-użyć-wyrzucić”, konieczna jest zmiana systemowa. Wymyślić modę na nowo pomogą nam Pippa Smart, Head of Sustainability w duńskiej marce Tekla, która zrobiła furorę dzięki minimalistycznym pościelom, piżamom i współpracy z marką Jacquemus, Laura Bonareu, członkini zarządu hiszpańskiej rodzinnej firmy produkcyjnej Hallotex, oraz Nicole Rycroft, założycielka kanadyjskiej organizacji non profit Canopy, zajmującej się problemem deforestacji w przemyśle modowym. – Nie potrzebujemy wycinać 800-letniego drzewa, żeby uszyć T-shirt – mówi Nicole. Moderatorką dyskusji będzie Alicja Jordan, Senior Circularity Manager w Zalando, która wcześniej współtworzyła strategię zrównoważonego rozwoju GANNI.

O kluczowej roli innowacji i designu

Materiały nowej generacji” 

(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)

W zeszłym roku zainwestowano ponad 500 mln dolarów w materiały nowej generacji, od skóry z grzybów i pajęczego jedwabiu po wiskozę produkowaną z wody kokosowej. Innowacje te postrzega się często jako przyszłość mody, jednak produkowanie ich na masową skalę w konkurencyjnych cenach nadal pozostaje poważnym wyzwaniem. Temat inteligentnych materiałów przyszłości zgłębiać będą dr Amanda Parkes, Chief Innovation Officer maki Pangaia i wytyczająca nowe ścieżki w modzie naukowczyni z ponad 20-letnim doświadczeniem, Julie Verdich, Material Innovation Lead programu Fabrics of The Future GANNI, Orr Yarkoni, prezes zarządu i współzałożyciel nagradzanego scale-upu biotechnologicznego Colorifix, oraz Vera Banas, projektantka materiałów innowacyjnych z Polski, która ma na koncie opracowywanie nowych zrównoważonych technologii z nowojorskim Healthy Materials Lab i firmami z Doliny Krzemowej. 

„Re/Outfitted: design & storytelling”

(Fot. Materiały prasowe)

Od kreatywnego upcyklingu po przykuwające uwagę narracje, panel ten zaprezentuje zrównoważony design jako siłę napędową pozytywnych zmian w przemyśle modowym i nie tylko. Anna Konieczyńska poprowadzi rozmowę z Yayrą Agbofah, założycielem kierowanej przez lokalną społeczność w Ghanie organizacji zajmującej się przekształcaniem odpadów tekstylnych z całego świata. Efektem niedawnej współpracy Yayry z Muzeum Wiktorii i Alberta jest kolekcja jedynych w swoim rodzaju patchworkowych jeansowych kurtek z recyklingu.

„Komunikowanie wartości: PR i Marketing w Modzie”

(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Materiały prasowe)

Wartości odgrywają kluczową rolę we współczesnej komunikacji. Rezonują z młodszymi konsumentami i rzucają wyzwanie standardom rynkowym. Niezależnie od tego, czy są zakorzenione w zrównoważonym rozwoju, sztuce czy dziedzictwie, ważne jest, jak i komu te wartości przekazujemy. Ekspertki branży, Sophia Roe, stylistka i jedna z najbardziej znanych skandynawskich influencerek, Ana Andjelic, socjolożka i autorka książki „The Business of Aspiration”, Doina Ciobanu, ambasadorka organizacji No More Plastic i orędowniczka zrównoważonej mody, oraz Anaïs Durand, globalna dyrektorka ds. marketingu i komunikacji w TOUS, podzielą się swoimi spostrzeżeniami. Dyskusję poprowadzi Szymon Machnikowski, dyrektor PR i marketingu „Vogue Polska”.

Zuzanna Krzątała
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. Business Fashion Environment Summit 2024: Przyszłość mody w czasach gwałtownych zmian
Proszę czekać..
Zamknij