
Z Hedim Slimanem za obiektywem, francuskim synth popem w tle i sylwetkami, które z jednej strony sprawiają wrażenie uniseksowych, a z drugiej, udowadniają, że właściciel Celine, koncern LVMH, ma z modą męską związane szeroko zakrojone plany. Francuska marka zaprezentowała właśnie kampanię promującą debiutancką kolekcję dla mężczyzn projektu nowego dyrektora kreatywnego.
„Wiesz, że jestem bardzo wrażliwy na światło i niedostępny. Jeśli chcesz, bym zapozował, nałóż na obiektyw różowy filtr” – śpiewał w swoim utworze „Polaroïd/Roman/Photo” francuski zespół synth popowy Ruth. Singiel z połowy lat 80., który w roku premiery sprzedał się zaledwie w 50 kopiach, dziś ma status jednego z najbardziej kultowych hymnów Des Jeunes Gens Mödernes, ruchu, który kreatywnością i nonkonformistycznym podejściem do mody, muzyki oraz sztuki walczył z zimną wojną. To właśnie tę piosenkę słychać w trzyminutowym klipie promującym pierwszą w historii męską kampanię Celine.
Kampania sfotografowana przez nowego dyrektora kreatywnego marki, Hediego Slimane’a w londyńskim studiu w październiku tego roku, prezentuje najważniejsze sylwetki z debiutanckiej kolekcji Francuza: dopasowane, niemalże przyciasne garnitury, koszule ze sztywnymi kołnierzykami, skórzane, motocyklowe kurtki, spodnie ze skóry i graficzne bomberki. Mimo że kampania nie ujawnia szerszej wizji Slimane'a na Celine (a tego zapewne oczekiwaliby fani), jest wyjątkowo istotnym potwierdzeniem planów, które w stosunku do męskiej odnogi Celine ma właściciel marki, czyli koncern LVMH.

LVMH, ogłaszając Slimane’a nowym dyrektorem kreatywnym francuskiego domu mody, dało jasno do zrozumienia, że jego największym zadaniem będzie rozwinięcie linii męskiej. Projektant ma sprawić, by wraz z kolekcją zapachów i akcesoriów, stanowiła dział przynoszący marce największe zyski. W ciągu kolejnych pięciu lat miałyby one sięgnąć dwóch, a nawet trzech miliardów euro. Premiera debiutanckiej męskiej kampanii zbiega się także z informacją o tym, że marka dołączy do oficjalnego kalendarza męskiego tygodnia mody w Paryżu pod koniec stycznia 2019 roku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.