Pierwsza od 2020 roku edycja festiwalu filmowego Sundance potrwa od 19 do 29 stycznia i będzie obfitować w porywające thrillery, zaskakujące filmy dokumentalne oraz obiecujące produkcje, potencjalnie oscarowe, nie wspominając o dwóch najbardziej oczekiwanych adaptacjach literackich roku. Oto 10 filmów z tego festiwalu, których nie można przegapić.
„Cat Person”
Krótkie opowiadanie Kristen Roupenian z „New Yorkera”, które stało się wiralowe, o dowcipnej studentce drugiego roku (Emilia Jones z filmu „CODA”), która jest ścigana przez starszego od niej mężczyznę (Nicholas Braun z „Sukcesji”), zostaje przeniesione na duży ekran przez współautorkę scenariusza „Szkoły melanżu” Susannę Fogel. Isabella Rossellini w roli drugoplanowej.
„Eileen”
Kto lepiej niż William Oldroyd, reżyser niezwykle klimatycznej „Lady M.”, mógłby podjąć się realizacji tajemniczego dreszczowca Ottessy Moshfegh? Thomasin McKenzie w roli tytułowej pracownicy więzienia, Anne Hathaway jako czarująca koleżanka, która zmienia życie Eileen.
„Polite Society”
W oczekiwaniu na drugi sezon serialu „We Are Lady Parts” Nidy Manzoor widzowie będą mogli cieszyć się zachwycającym debiutem fabularnym twórcy tej produkcji: opowieścią o uczennicy i artystce sztuk walki (Priya Kansara), która obmyśla szalony plan, aby powstrzymać ślub swojej siostry (Ritu Arya).
„You Hurt My Feelings”
Kiedy neurotyczna nowojorska pisarka (Julia Louis-Dreyfus) słyszy, jak jej mąż (Tobias Menzies) krytykuje jej najnowszą książkę, kwestionuje fundamenty swojego kilkudziesięcioletniego małżeństwa. Wyśmienita satyra Nicole Holofcener („Czy mi kiedyś wybaczysz?”).
„Drift”
Cynthia Erivo gra główną rolę w filmie Anthony’ego Chena, delikatnym portrecie liberyjskiej uchodźczyni walczącej o przetrwanie na greckiej wyspie. Nawiedzana przez wspomnienia z rozdartej wojną ojczyzny, znajduje ukojenie w przyjaźni z samotną amerykańską przewodniczką (Alia Shawkat).
„Fair Play”
Debiutująca w serialu „Bridgertonowie” Phoebe Dynevor zamienia suknie balowe na eleganckie garnitury w lekkim dramacie psychologicznym Chloe Domont. To opowieść o ambitnej dyrektorce, której związek z bardzo ambitnym i walczącym o swoją pozycję partnerem (Alden Ehrenreich) rozpada się po otrzymaniu przez któreś z nich upragnionego awansu.
„Invisible beauty”
Bethann Hardison, modelka, która stała się agentką i wczesną orędowniczką walki z dyskryminacją w modzie, jest bohaterką tego obejmującego całe dziesięciolecia dokumentu o jej spektakularnym rozwoju i spuściźnie. Film wyreżyserowali wspólnie Frédéric Tcheng, twórca takich filmów jak „Dior i ja” i „Halston”, oraz sama bohaterka.
„Run Rabbit Run”
Zanim Sarah Snook powróci na ekrany jako bezwzględna Shiv w czwartym sezonie serialu „Sukcesja” występuje w dramatycznym thrillerze Dainy Reid opowiadającym o lekarce i jej młodej córce, której coraz dziwniejsze zachowanie ma związek z mroczną przeszłością matki.
„Rye Lane”
List miłosny do tętniących życiem ulic, galerii sztuki i barów karaoke w londyńskiej dzielnicy Peckham. W zniewalającej komedii romantycznej Raine Allen-Miller występują David Jonsson i Vivian Oparah jako dwoje dwudziestokilkulatków, którzy po niedawnym rozstaniu spotykają się, żeby sobie pomóc.
„The Pod Generation”
Emilia Clarke i Chiwetel Ejiofor grają parę, która rozważa własne rodzicielstwo, co miałoby nastąpić dzięki odłączanym sztucznym macicom – w sadze science fiction osadzonej w nie tak odległej przyszłości, w reżyserii Sophie Barthes. To fascynujące studium naszej zależności od technologii i wiecznego dążenia do wygody.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.