Wydawnictwo stojące za „Vogue’iem” zaprezentowało ponad 250 kluczowych terminów, które wyznaczą kierunek rozwoju mody.
Od wybuchu pandemii w świecie mody trwa dyskusja o przyszłości branży. Na początku maja grupa światowych projektantów na czele z Driesem Van Notenem, Gabrielą Hearst i Marine Serre podpisali list otwarty, nawołujący do zmiany kalendarza mody. Miałoby to dać projektantom czas na uczynienie marek „społecznie i środowiskowo zrównoważonymi”. Tematem wielu debat była również przyszłość mody. Podczas jednego z paneli w ramach „Vogue Global Conversations” Marc Jacobs powiedział: – Pokazy mody, jakie znamy, prawdopodobnie przestaną istnieć. Nieodwracalnie zmieni się też nasze do nich podejście.
Teraz do dyskusji dołącza Condé Nast, wydawca takich tytułów, jak „Vogue”, „GQ”, „The New Yorker” czy „Wired”, pokazując, jak ważną rolę do odegrania mają przed sobą konglomeraty medialne. W ramach kolejnego etapu globalnej strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju zapowiedziano, że korporacja osiągnie neutralność węglową do 2030 r. Wydawca opublikował również „Sustainable Fashion Glossary”, specjalny słownik zawierający ponad 250 kluczowych terminów i tematów dotyczących rozwoju zrównoważonego mody. „Sustainable Fashion Glossary” przygotowano we współpracy z Centre for Sustainable Fashion w London College of Fashion i z zaangażowaniem redaktorów naczelnych edycji „Vogue” z całego świata. Słownik jest dostępny na stronie Condé Nast.
Pomysł na słownik narodził się w wyniku rozmów redaktorów naczelnych „Vogue’a”, którzy zwrócili uwagę na konieczność edukacji na temat zrównoważonego rozwoju. W „Sustainable Fashion Glossary” znalazły się kluczowe tematy, z którymi zmaga się branża, takie jak przejrzystość, ślad węglowy i bioróżnorodność. Słownik będzie stopniowo uzupełniany o kolejne terminy wraz z rozwojem dyskusji wewnątrz branży.
– W Condé Nast wierzymy, że zdrowie ludzi, planety i naszej branży są ze sobą ściśle splecione. Nie możemy troszczyć się o jeden z tych obszarów, jednocześnie zaniedbując pozostałe – mówi Wolfgang Blau, Global Chief Operating Officer i prezes Condé Nast International. – Nasza pięcioletnia strategia zrównoważonego rozwoju pokazuje zaangażowanie naszych zespołów pracujących na wszystkich kontynentach, by dawać przykład innym, współpracować z partnerami i korzystać z globalnego zasięgu naszych marek, by inspirować społeczne działania.
– Podczas gdy rządy, korporacje i wolontariusze na całym świecie są skupieni na walce z pandemią COVID-19, nie możemy zapominać o tym, że kryzys klimatyczny pozostaje realnym zagrożeniem, a organizacje, takie jak nasza, muszą działać. Należące do Condé Nast tytuły nie tylko docierają do miliardów widzów i czytelników miesięcznie, co samo w sobie jest ogromną odpowiedzialnością, ale są też platformą dla wielu branż, które mają do odegrania kluczową rolę w walce z kryzysem klimatycznym – dodaje Blau.
– Zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej globalnego kryzysu klimatycznego ma kluczowe znaczenie, ale teraz równie ważne jest rozwijanie światowej dyskusji wokół tematu i poszukiwanie możliwych rozwiązań – zaznaczył Blau. – Aby móc rozmawiać o tym, w jaki sposób moda może stać się bardziej zrównoważona, nasza branża potrzebuje wspólnego, usystematyzowanego języka i naukowych terminów, którymi będziemy mogli się posługiwać.
Dilys Williams, dyrektorka Centre for Sustainable Fashion i profesorka projektowania na rzecz zrównoważonego rozwoju w London College of Fashion, dodaje: – „Sustainable Fashion Glossary” ułatwi pogłębioną, krytyczną i kreatywną rozmowę o modzie. Wierzę, że nasze interpretacje zmienią kierunek rozwoju mody, która odnajdzie piękno i kreatywność w pokrzepiających, sprawiedliwych i ekologicznych praktykach.
Zapowiedź Condé Nast o uzyskaniu neutralności węglowej do 2030 roku wyprzedza cele zaproponowane przez raport Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) z 2018 roku, według którego zerowa emisja musi zostać osiągnięta do 2050 roku, by zatrzymać globalne ocieplenie przed osiągnięciem punktu krytycznego. W ubiegłym roku wydawca zapowiedział już 20-proc. redukcję emisji korporacyjnej i 10-proc. redukcję emisji w zakresie łańcucha dostaw do końca 2021 roku. Do tego czasu korporacja chce również, by wykorzystywane przez nią materiały, w szczególności papier, pochodziły w stu procentach ze zrównoważonych źródeł posiadających certyfikaty Programme for the Endorsement of Forest Certification (PEFC) i Forest Stewardship Council (FSC).
W 2018 roku Condé Nast stało się pierwszą korporacją medialną, która podpisała „Fashion Industry Charter for Climate Action”, stworzoną przez Organizację Narodów Zjednoczonych podczas United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) w grudniu 2018 roku. Sygnatariuszami konwencji były także takie marki jak Burberry, Stella McCartney i H&M. Wydawca podpisał również New Plastics Economi Global Commitment stworzone przez Ellen MacArthur Foundation, zobowiązują się do zaprzestania używania plastiku, który nie poddaje się recyklingowi, na wszystkich rynkach do 2025 roku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.