W konkursie PhotoVogue ogłaszamy pierwszy globalny open call wspierany przez wszystkie redakcje „Vogue’a” na całym świecie. Zasięg projektu przełoży się na więcej szans dla artystów, których prace mogą zostać opublikowane na wszystkich 32 rynkach Condé Nast. Najlepsze prace staną się częścią wystawy głównej PhotoVogue Festival 2022 w Mediolanie.
Misją PhotoVogue jest wspieranie utalentowanych ludzi, sięganie do historycznie wykluczanych społeczności oraz poprawa umiejętności rozumienia prac wizualnych. Celem projektu jest również kształtowanie bardziej sprawiedliwego, etycznego i inkluzywnego świata wizualnego. By bardziej efektywnie dążyć do osiągnięcia swoich założeń, PhotoVogue zamierza promować inicjatywę Open Calls, skupiając się na konkretnych tematach lub kierując projekty do określonych regionów świata. Dziś z radością ogłaszamy początek pierwszego Global Open Call, wspieranego przez wszystkie redakcje „Vogue’a” na całym świecie.
Naturalnym krokiem dla PhotoVogue, w związku z otwarciem pierwszego Global Open Call, jest poszukiwanie utalentowanych fotografów mody. Na całym świecie wydawanych jest 26 edycji „Vogue’a”, z których każda ma własną, wyróżniającą się estetykę i styl. Łączy je dążenie do perfekcji w tworzeniu ponadczasowych zdjęć mody. To dzięki poszanowaniu dla tej różnorodności i wspólnym celom „Vogue” zapewnił sobie wiodącą rolę na świecie w zakresie komunikacji wizualnej. Pierwszy Global Open Call to pochwała dzielących nas różnic i łączącej nas nici porozumienia w podejściu do fotografii.
Chcemy, by w naszej społeczności swoje miejsce znaleźli dla siebie artyści wyrażający wrażliwość za pomocą różnych mediów, dlatego będzie to projekt multimedialny. Poszukujemy artystów tworzących fotografie, wideo lub łączących te środki wyrazu. Aplikować może każdy – jedynymi wymaganiami są ukończony 18. rok życia i, oczywiście, talent.
Zgłoszenia zostaną ocenione przez pracowników Condé Nast z całego świata, którym towarzyszyć będą eksperci z szeroko rozumianej międzynarodowej społeczności wizualnej. Współpracując z jurorami wywodzącymi się z tak zróżnicowanych środowisk, jak to tylko możliwe, PhotoVogue chce budować inkluzywną, różnorodną wizję, gdzie swoje miejsce znajdzie każda estetyka wizualna, od realistycznej po fantastyczną, od inspirowanej reportażami po opierającą się na świecie marzeń. Światowe wydania „Vogue’a” nie tylko opublikują portfolio najlepszych twórców (online i/lub w druku), ale także zaproszą wybranych laureatów do współpracy przy tworzeniu jednego z wydań (online i/lub w druku). Najlepsze prace staną się częścią wystawy głównej PhotoVogue Festival 2022 w Mediolanie.
W przeszłości PhotoVogue pomógł wielu początkującym artystom międzynarodowym, umieszczając ich prace na łamach „Vogue Italia” i jego stronie internetowej, prezentując ich zdjęcia na wystawach i pośrednicząc we współpracy ze znanymi markami. Niektórzy z artystów wspieranych przez PhotoVogue wykonali później sesje okładkowe wydań „Vogue’a” na całym świecie (choćby Kennedi Carter, Camila Falquez, Nadine Ijewere, Mous Lamrabat czy Sonia Szóstak). Teraz, gdy w projekt angażują się wszystkie edycje z całego świata, możliwości publikacji prac artystów o różnym pochodzeniu, z różnych państw, prezentujących zróżnicowaną estetykę, jest zdecydowanie więcej. Możesz stać się jednym z nowych głosów kształtujących nie tylko tożsamość naszej marki, ale i kulturę, w której żyjemy.
Szukamy wizji, które będą przesuwać granice istniejącego krajobrazu mody. Chcemy zwrócić uwagę świata na nowe pokolenie społecznie wrażliwych fotografów mody, artystów będących siłą napędową zmian, których prace stanowią dialog pomiędzy różnymi gatunkami, od dokumentów po sztukę. Poszukujemy twórców, którzy są w stanie stawiać czoło trudnym tematom, takim jak niesprawiedliwość społeczna i zrównoważony rozwój, w formie mocnych, ekscytujących obrazów i filmów. „Vogue”, poprzez swoją fotografię i opisywane historie, zawsze prezentował przekrój problemów socjopolitycznych, stawiając pytania, wykorzystując innowacje, a nawet wpływając na zachodzące zmiany. Z oddaniem przecieramy szlaki dla nowego pokolenia twórców wizualnych i będziemy szczęśliwi, jeśli do nas dołączycie.
Jak się zgłaszać:
Szukamy artystów tworzących fotografie albo wideo lub łączących te środki wyrazu. Aplikować może każdy (jedynym wymaganiem jest ukończony 18. rok życia).
Każdy aplikujący może przesłać maksymalnie 10 zdjęć modowych do jednego projektu oraz do 3 filmów wideo lub pracę multimedialną składającą się ze zdjęć i wideo.
Dopuszczamy użycie zarówno prac niepublikowanych, jak i zdjęć/nagrań wideo, które trafiły już do publikacji. Może, ale nie musi być to projekt dokumentalny. Nie stawiamy granic kreatywności: najważniejsze, by projekt wyrażał waszą wizję mody i wasz wyjątkowy punkt widzenia.
Open Call będzie otwarty na platformie Picter od 4 kwietnia do 25 czerwca, a zgłaszanie prac będzie zupełnie darmowe.
Zgłoszenia zostaną ocenione przez pracowników Condé Nast z całego świata, którym towarzyszyć będą eksperci z szeroko rozumianej międzynarodowej społeczności wizualnej. Współpracując z jurorami wywodzącymi się z tak zróżnicowanych środowisk, jak to tylko możliwe, staramy się spojrzeć na prace z maksymalnie inkluzywnej i złożonej perspektywy.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.