Jak chłopiec z Cheshire stał się inspiracją dla Alessandra Michelego, jednego z najbardziej wpływowych graczy w branży mody? – Uwielbiam się przebierać i on uwielbia się przebierać. Harry jest kimś więcej niż młodym piosenkarzem. Ma w sobie to, co kobiece, i to, co męskie – mówi o Harrym Stylesie Alessandro Michele.
Związek między popularnym artystą a chwalonym projektantem nie jest niczym nowym. Jednak ten pomiędzy Harrym Stylesem a Alessandrem Michelem jest niezwykle korzystny dla obu stron. Start solowej kariery gwiazdora zbiegł się w czasie z przejęciem sterów w Gucci przez nowego dyrektora kreatywnego. 29 stycznia 2015 roku Michele po raz pierwszy zaprezentował swoją wizję kolekcji dla domu mody Gucci, podobno stworzoną w zaledwie pięć dni. Kolekcja zawierała wszystkie znaczące elementy estetyki inspirowanej stylem retro, która od tego czasu stała się znakiem rozpoznawczym Michelego. Zawierała podszyte futrem loafersy, bluzki z kokardami i kwiatowe wzory, które do dziś stanowią podstawę jego twórczości. W tamtym czasie 20-letni Harry był jeszcze długowłosym członkiem One Direction, który rozpoczął największą trasę koncertową zespołu w historii, i jak się okazało, ostatnią. W ostatnich trzech miesiącach 2015 roku Gucci odnotował 5-proc. wzrost sprzedaży, która w ostatnim kwartale wyniosła 1,1 mld euro.
Stylista Harry Lambert, który współpracował już wcześniej ze Stylesem, zdecydował, że nadszedł czas, aby ten spróbował czegoś nowego. Kwiatowy garnitur z kolekcji Michelego na wiosnę-lato 2016 włożył na rozdanie American Music Awards.
Styles jako pierwszy pokazał się na czerwonym dywanie w kreacji Michelego. Potem dał swój ostatni występ jako członek One Direction w kolejnym garniturze Gucci. W teledyskach, które towarzyszyły jego pierwszemu solowemu albumowi „Styles”, wydanemu w kwietniu 2017 roku, nosił Gucci, podobnie jak podczas występów na trasie promocyjnej. W teledysku do piosenki „Sign of the Times” ma na sobie granatowy płaszcz, a w klipie do „Kiwi” – kolejny kwiecisty garnitur. Na koncertach nosił wyłącznie rzeczy od Michelego – brokatowe kostiumy z rozszerzanymi spodniami, połączone z koszulami ozdabianymi kokardami.
Do czerwca 2018 roku relacje między artystą a domem mody zostały sformalizowane. Styles został twarzą kampanii Gucci na zdjęciach wykonanych przez Glena Lunchforda w angielskiej scenerii. Następnie ukazały się dwie kolejne kampanie, w tym autorstwa Harmony’ego Karine’a, które otworzyły nowy rozdział w modzie męskiej.
Rok później Harry wystąpił w reklamie Mèmoire D’une Odeur – pierwszego uniseksowego zapachu. Styles od tego czasu żartował, że nosi ten zapach nawet do łóżka.
– Współpraca z domem mody pokazuje nam Harry’ego z nowej, jeszcze ciekawszej strony – mówi Nadhila, 26-letnia fanka Stylesa z Indonezji. Nadhila, która jest częścią zespołu stojącego za kontem @HSNewsUpdate, uważa, że płynny charakter wizji Michelego przyczynił się do zainteresowania Harry’ego projektami Gucci. – Nie ma tu żadnych ograniczeń – mówi. Motto Stylesa brzmi: „Traktuj ludzi z dobrocią”. – Zainspirował nas do tego, byśmy byli odważni, wyjątkowi i nie bali się eksperymentować z modą. Pokazał, że nie ma czegoś takiego jak męskie albo kobiece. Można być takim i takim.
Kolejne z największych fanowskich kont Harry’ego – @TheHarryNews – jest prowadzone przez cztery dwudziestolatki: Annie, Océane, Lenę i Rachel. – Harry pozwala poznać się przez modę – mówią.
Dwójka fanów, mających niemal encyklopedyczną wiedzę na temat tej modowej współpracy, to transatlantycki duet stojący za @HSFashionArchive. Od kwietnia 2016 roku Lu pochodzący z Londynu i Alex z Waszyngtonu dokumentują każdy strój Harry’ego. Ich posty informują fanów o tym, jak mogą zdobyć te ubrania. – Fani kupują projekty Gucci, które nosił Harry – wyjaśnił 29-letni Alex. – Choć niektóre rzeczy są drogie, widzieliśmy, że ludzie kupują loafersy, buty i torby, które Harry nosił przez lata. Wielu z naszych czytelników kupiło szminki Gucci za 34 funty, którą malował usta.
Gucci oferuje Harry’emu stylówki na każdą okazję, a najbardziej podobają się fanom te codzienne. Oczywiście jest też jeden godny uwagi wyjątek: Met Gala 2019. Na wieczór otwarcia wystawy „Camp: Notes On Fashion” Michele i Harry byli współgospodarzami i razem przybyli na różowy dywan. – Wzięliśmy tradycyjnie kobiece elementy, takie jak falbanki, buty na obcasie, przezroczysty materiał i perłowy kolczyk, a następnie przeformułowaliśmy je na męskie ubrania z wysokimi spodniami i wyeksponowanymi tatuażami. Kamp, ale nadal Harry – mówił Lambert.
– Uwielbiam się przebierać i on uwielbia się przebierać. Od razu zrozumiałem, że Harry jest kimś więcej niż tylko młodym piosenkarzem. Miał w sobie to, co kobiece i męskie – mówi Michele.
Od czasów Gali Met związek rósł w siłę. Styles miał na sobie niestandardowe kreacje na okładce drugiej płyty, „Fine Line”, sfotografował go Tim Walker, a Michele i Styles współpracowali nad projektem podkoszulka, z którego sprzedaży część dochodów trafiło do Globalnego Funduszu na rzecz Kobiet. Spodnie Gucci z wysoką talią, obcięte marynarki i olśniewająca koszula zajmują teraz jeszcze więcej miejsca w szafie Stylesa. W 2020 roku sięgnął po buty Mary Janes, turkusową marynarkę i szydełkowe rękawiczki.
Co było pierwsze – jajko czy kura? Harry jest taki jak Gucci czy Gucci stało się takie jak Harry? Jedno jest pewne, to duet doskonały.
Artykuł po raz pierwszy ukazał się na Vogue.co.uk.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.